کد مطلب: ۵۳۱۴۸۰

ایجاد ۲ سردخانه دیگر در بهشت زهرا/ احتمال تاخیر در تدفین متوفیان کرونایی

ایجاد ۲ سردخانه دیگر در بهشت زهرا/ احتمال تاخیر در تدفین متوفیان کرونایی

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران با اشاره به ایجاد ۲ سردخانه دیگر در بهشت زهرای تهران گفت: در صورت بدتر شدن شرایط کرونایی ظرفیت سردخانه‌ها احتمالا دیگر کفایت متوفی‌ها را نمی‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران درباره شرایط کرونایی تهران گفت: آمارها نشان می‌دهد که وضعیت کرونایی تهران از لحاظ تعداد بیماران و تعداد فوتی‌ها رو به گسترش است.تقریبا یک سوم فوتی‌هایی که روزانه اعلام می‌شود، متعلق به تهران و حومه است و وضعیت خوبی حاکم نیست.

کرمی محمدی درباره بکارگیری مجدد سوله‌های مدیریت بحران با توجه به کمبود تخت‌های بیمارستانی گفت: وضعیت آمادگی سوله‌ها به همان شکل سابق است و درخواست جدیدی برای استفاده از سوله‌های مدیریت بحران نشده است. ما آمادگی خود را برای در اختیار قراردادن ۸ پایگاه اعلام کردیم که از این تعداد سه سوله با کمک سپاه تجهیز شد، اما در طول سال گذشته استفاده چندانی از آن‌ها نشد و در این مدت تنها به صورت محدود برای درمان زندانیان و معتادان متجاهر و مواردی از این دست استفاده شد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه ظرفیت بخش‌های کرونایی در بیمارستان‌های تهران افزایش پیدا کرده است، گفت: ما هنوز این آمادگی را داریم که سوله‌های بیشتری هم در اختیار بگذاریم، اما به نظر می‌رسد که اکنون تعداد بیماران به قدری زیاد شده است که دیگر ظرفیت رسیدگی به همه آن‌ها وجود ندارد.

او در پاسخ به این سوال که ممکن است در تهران به شرایطی برسیم که سردخانه‌ها جا نداشته باشند و به نظر شما شهر آمادگی مقابله با بحران بهداشتی را در هفته‌های آتی دارد؟ گفت: به نظر می‌رسد در هفته پیش رو شرایط بدتر می‌شود و اگر اینگونه پیش برود، ممکن است ظرفیت سردخانه‌ها هم کفایت نکند. البته در حال حاضر متوفی در سردخانه بیمارستان‌ها نمی‌ماند و با تمهیدات پیش بینی شده سریعا به بهشت زهرا منتقل می‌شود. البته ممکن است در شرایطی که تعداد متوفیان زیاد شود، نتوانند تدفین را همان روز انجام دهند و به روز بعد منتقل شود.

کرمی محمدی افزود:‌ تا پایان این هفته باید منتظر ماند و مشخص می‌شود، آیا آمار بالا می‌رود و یا اینکه پیک بیماری به یک ثبات نسبی می‌رسد.

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.