کد مطلب: ۷۶۳۰۲۶

وضعیت ساختمان‌ های ناایمن پایتخت مشخص می‌شود؟

وضعیت ساختمان‌ های ناایمن پایتخت مشخص می‌شود؟

به گفته رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران وضعیت 129 ساختمان ناایمن پایتخت تا پایان سال آینده مشخص می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وضعیت ساختمان های ناایمن تا پایان سال 1401 تعیین تکلیف می‌شود.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تعیین مهلت قانونی برای ایمن سازی ساختمان های ناایمن تا پایان امسال، گفت: ۱۲۹ ساختمان بحرانی پایتخت تا پایان سال آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

مهدی بابایی در چهل و چهارمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران که در راستای تحقق شهر ایمن که در منطقه ۴ شهرداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: گزارش‌های جلسه نشان دهنده اهمیت رفع خطر و ایمن ساز در منطقه است و پیشرفت خوبی در تعیین تکلیف ساختمان های بحرانی منطقه ایجاد شده است.

وی با اشاره به وظیفه نظارتی شورای شهر گفت: تا کنون نظارت ستادی به این گونه انجام نشده و تلاش داریم نتیجه این جلسات افزایش ایمنی در شهر و رسیدن به شهرِ ایمن باشد.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۶۳۵ ساختمان پر خطر و ۲ ساختمان بحرانی در این منطقه باقی مانده است، گفت: شهرداران نواحی به طور ویژه برای ایمن سازی این ساختمان‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال آینده تمام ۱۲۹ ساختمان بحرانی شهر تهران را تعیین تکلیف می‌کنیم، اظهار داشت: فشار رسانه‌ها این است که اسامی ساختمان‌های ناایمن را اعلام کنیم اما شهرداری اولویت را بر ایمن سازی گذاشته است تا اعلام و با اتمام حجت به مالکان تا پایان ۱۴۰۱ به آنان مهلت داده‌ایم که نسبت به عقد قرار داد ایمن سازی اقدام کنند.

بابایی تاکید کرد: انتظار این است که مدیریت شهری در سال آینده لیست ساختمانهایی که هیچ اقدامی برای ایمن سازی انجام نداده‌اند را در اختیار عموم شهروندان قرار دهد و مردم هم باید از این ساختمانها مطلع شوند.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی ساختمانهای ناایمن به صورت نصب از سوی شهرداری رخ داده، گفت: به نظر می‌رسد در صورت عدم ایمن سازی باید لیست این ساختمانها در رسانه‌ها منتشر شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساختمان‌های اسکان کارگری و ناایمن بودن برخی از آنها، افزود: این ساختمان‌ها باید مورد توجه قرار گیرند و نظارت مستمر بر روی ایمن سازی این ساختمانها انجام شود تا از شرایط بحرانی خارج شوند.

بابایی بر ارایه آموزش در ساختمانهای ناایمن از جمله ساختمانهای اسکان کارگری تاکید کرد و گفت: هم‌چنین باید در ارایه مجوزهای ساخت و ساز بر روی گسل توجه بیشتری انجام شود و ضوابط سختگیرانه پهنه های گسلی رعایت شود.

وی با اشاره به وجود ۱۱ گود ناایمن در سطح منطقه ۴ تهران، بر ضرورت تعیین تکلیف گودهای پرخطر تاکید کرد و گفت: رسیدگی به وضعیت این گودها از وظایف مدیریت بحران و ایمنی مناطق است.

وی با بیان اینکه انتظار این است که با اقدامات فرهنگی، پیشگیرانه و آموزشی نرخ رشد حریق نیز کاهش یابد، اظهار داشت: اجرای طرح پلاک ایمن با همکاری مردم می‌تواند برخی خسارت ها به شهر را کاهش دهد.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران همچنین بر ضرورت احیای مانورهای آمادگی و عملیاتی در سطح محلات که به دلیل بروز کرونا کمرنگ شده، تاکید کرد.

بابایی همچنین با قدردانی از خانواده های شهدای آتش نشان این منطقه (شهیدان حسن داداشی، علی اصغر مولایی و بیژن نظری) افزود: بهترین نیروها در سازمان آتش نشانی فعالیت دارند و ایثارگرانه در حفظ اموال و جان شهروندان اهتمام دارند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.