خبر مهم:

کد مطلب: ۳۹۱۵۰۵

بازارها در انتظار نشست فدرال‌رزرو

قیمت طلا و دلار در اولین روز معاملات / رشد ۰.۴ درصدی فلز زرد / شاخص دلار در بالاترین سطح دو ماه گذشته

قیمت طلا و دلار در اولین روز معاملات / رشد 0.4 درصدی فلز زرد / شاخص دلار در بالاترین سطح دو ماه گذشته

در حالی که بازارها در انتظار نشست دو روزه فدرال‌رزرو آمریکا هستند، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز افزایش یافت و شاخص دلار هم به بالاترین سطح دو ماه گذشته رسید.

در حالی که معامله‌گران بازار طلا در انتظار نشست دو روزه (30 و 31 جولای) فدرال‌رزرو آمریکا هستند، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز، انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را به میزان 25 واحد کاهش دهد. این اولین بار از سال 2008 تاکنون است که فدرال‌رزرو نرخ بهره را کاهش می‌دهد.

هر اونس طلا در معاملات امروز به هزار و 423 دلار و 49 سنت رسید.

پیش‌تر پیش‌بینی شده بود که فدرال‌رزرو آمریکا نرخ بهره را 50 واحد کاهش خواهد داد. اما بر اساس گزارش‌های وزارت بازرگانی ایالات متحده، رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال کمتر از میزان انتظار آهسته شده و این مساله احتمال کاهش 50 واحدی نرخ بهره را کمتر کرده است.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیز اکثریت تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت هم ا فزایش قیمت طلا را در هفته جاری پیش‌بینی کرده بودند.

در عین حال، هیات‌‌های مذاکره‌کننده چینی و آمریکایی قرار است به زودی مذاکرات خود را در مورد جنگ تجاری از سر بگیرند. تحلیلگران بر این باورند که اگر این اختلافات حل‌وفصل شود، قیمت جهانی طلا روند صعودی خود را ادامه خواهد داد.

داده‌های اقتصادی بالاتر از حد انتظار در آمریکا همچنین موجب شد، شاخص دلار در معاملات امروز به بالاترین سطح دو ماه گذشته برسد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌شود، امروز پس از ورود به کانال 98 واحدی (بالاترین سطح دو ماه گذشته) در سطح 97.179 واحد قرار گرفت.

تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه دوم سال 2.1 درصد گزارش شد. این در حالی است که پیش‌تر اقتصاددانان رشد اقتصادی 1.8 درصدی را پیش‌بینی کرده بودند.

در عین حال، ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا هم هفته گذشته اعلام کرد که این بانک آماده کاهش نرخ‌های بهره در ماه سپتامبر است. فعالان بازار اکنون منتظر نشسته‌اند تا سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا مشخص شود.

در معاملات امروز همچنین هر یورو به هزار و 133 دلار رسید و هر دلار به ازای 108.53 ین مبادله شد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.