کد مطلب: ۴۵۹۹۰۵

وضعیت طلا و سکه پیش از شروع کاری روز چهارشنبه

وضعیت طلا و سکه پیش از شروع کاری روز چهارشنبه

آخرین وضعیت بازار طلا و سکه پیش از شروع بازار چهارشنبه چگونه بوده است؟ روند رو به رشد قیمت در این بازار چقدر تداوم دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین بررسی‌ها حاکی از این است که قیمت طلا در روز گذشته با ۰٫۱۷ درصد افزایش،با قیمت ۸۴۵۹۰۰ تومان معامله شد.

اما درباره سکه وضعیت چطور بوده است؟

دنیای اقتصاد در این مورد نوشته است: در ابتدای روز گذشته، قیمت سکه افزایشی بود و به بالاتر از کانال ۹ میلیون تومان نیز رسید، این قیمت سکه در بازار سابقه نداشته، این در حالی است که قیمت اونس در بازارهای جهانی، تغییر قابل‌توجهی نداشته است. در نتیجه قیمت سکه عمدتا از افزایش قیمت ارز تغذیه کرده است و توانسته سطح قیمتی خود را به بالای ۹ میلیون تومان برساند، البته این قیمت در بعدازظهر کمی تعدیل شد و سطح قیمت سکه به زیر ۹ میلیون تومان رسید.

اما همچنان اطمینانی به افزایش قیمت سکه به بالای کانال ۹ میلیون تومانی وجود ندارد و به احتمال زیاد قیمت سکه به بالای این کانال در انتهای روز خواهد رسید. به نظر می‌رسد سهولت در خرید سکه نسبت به دلار نیز در این روند افزایشی اثرگذار بوده است.

دیدار تاریخی سکه با سطح ۹ میلیون

در گزارشی دیگر توسط این روزنامه روایت شده است: بازار سکه دیروز با اهرم دلار رکورد تازه‌ای را ثبت کرد. قیمت سکه طرح جدید که در ابتدای معاملات دیروز موقتا از مرز ۹ میلیون تومانی گذشته بود، ساعت ۱۶ این روز با قیمت ۸ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان دست به دست شد و رشد ۲۱۰ هزار تومانی را در مقیاس روزانه به نمایش گذاشت. رکوردشکنی سکه در حالی رقم خورد که قیمت طلای جهانی در معاملات احتیاطی افت داشت.

با این حال پیشروی دلار از سکه هم حمایت کرد و اثر منفی طلای جهانی را خنثی ساخت. دیروز همچنین ناظر بورس کالا معاملات اوراق گواهی سپرده سکه(تحویل یک‌روزه) را محدود کرد. در واقع دامنه نوسان گواهی‌های سپرده از ۵ به یک درصد محدود شد. اما، تب خرید طلا به‌عنوان سپر تورم فروننشست و قیمت این اوراق برای اولین‌بار از ۹ میلیون تومان گذشت.

جو احتیاطی اونس جهانی

هر اونس طلای جهانی ساعت ۱۶ روز سه‌شنبه ضمن افت اندک به قیمت ۱۷۷۰ دلار معامله شد. نگرانی از تبعات اقتصادی موج دوم کرونا موجب افزایش سرمایه‌گذاری در بازار طلا و پیشروی اونس تا نزدیکی اوج ۸ سال اخیر شد و فلز زرد را در مسیر ثبت بهترین عملکرد سه‌ماهه طی بیش از چهار سال گذشته قرار داد. قیمت طلا در سه ماه دوم سال جاری بیش از ۱۲ درصد رشد داشته است.

همچنان نرخ بهره واقعی منفی در کنار بدبینی به عواقب شیوع کرونا در آمریکا و روابط این کشور با چین از عوامل عمده طلا برای رکوردشکنی به شمار می‌روند. البته طلا دیروز محتاطانه رفتار کرد. رونمایی از صورت‌جلسه نشست کمیته بازار باز فدرال رزرو و همچنین انتشار کارنامه اشتغال و تولید آمریکا و ژاپن و آلمان در ژوئن بر قیمت‌های چهارشنبه موثر است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.