کد مطلب: ۳۶۱۸۹۰

وضعیت هوای کشور تا سه شنبه؛ وقوع رگبار، باد و باران

وضعیت هوای کشور تا سه شنبه؛ وقوع رگبار، باد و باران

سازمان هواشناسی کشور تا سه‌شنبه هفته آینده در بسیاری از نقاط کشور رگبار و بادو باران پیش‌بینی کرد و به لزوم ورود مدیریت آب و بحران برای حفظ ایمنی و کاهش ریسک مخاطرات احتمالی تاکید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طی بعد از ظهر جمعه تا شنبه با انتقال رطوبت در سواحل جنوبی بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب فارس بارش باران ، گاهی با رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود که در سواحل و جزایر خلیج فارس همراه با وزش باد و مواج شدن دریا خواهد بود.

روز یکشنبه با نفوذ و تقویت سامانه بارشی از نیمه غربی، انتظار بارش سراسری از شمال غرب تا جنوب کشور وجود دارد. روزهای یکشنبه تا سه شنبه در جنوبغرب و جنوب کشور شامل استانهای لرستان، خوزستان، چهارمحال وبختیاری، جنوب ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و نیمه غربی و جنوب فارس بارش باران همراه با رگبار ورعدوبرق گسترده پیش بینی می شود. در این مدت انتظار می رود که به سبب بالا بودن نسبی دما، بارش غالبا به شکل باران و جمع مقدار بارش در حوزه رودخانه های بزرگ جنوبغرب و جنوب کشور قابل ملاحظه باشد.

با توجه به شرایط مورد انتظار، توصیه می شود که هموطنان و مسافران نوروزی و همچنین سازمانهای مرتبط با مدیریت آب و بحران تمهیدات لازم را برای حفظ ایمنی و کاهش ریسک مخاطرات احتمالی بعمل آورند.

همچنین در اطلاعیه دیگر این سازمان آمده است با توجه به رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید، طی روز شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و طوفانی خواهد بود و ارتفاع موج بین یک و نیم تا دو متر در این مناطق برآورد می شود. از این رو توصیه می شود طی این مدت در مناطق ذکر شده احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی بعمل آید.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.