کد مطلب: ۴۲۸۲۷۶

سخنگوی اتاق اصناف ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

آینده کالاهای چینی در بازار ایران پس از کرونا

آینده کالاهای چینی در بازار ایران پس از کرونا

سخنگوی اتاق اصناف ایران می‌گوید: به دنبال ممنوعیت هزار و 500 قلم کالاهای غیرضرور نمی‌توانیم کالاهای مصرفی را از چین وارد کشور کنیم. اما به طور کلی کالاهای اساسی از چین وارد کشور شده و با تمهیدات در نظر گرفته شده شب عید امسال با کمبود کالا رو به رو نخواهیم بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با شیوع ویروس کرونا برخی از فعالان بازار در گمانه زنی معتقدند که چنانچه راهکارهای پیشگیری از این ویروس اتخاذ نشود، ممکن است با تعطیلی واحدهای صنعتی چین در بلند مدت در بازارهای تجاری اختلالاتی ایجاد شود. حال با توجه به اینکه چین با بیش از هشت میلیارد دلار جز اصلی‌ترین مقاصد صادراتی کشور است آیا هم اکنون در بازار با کمبود کالاهای چینی مواجه هستیم؟

در همین حال سخنگوی اتاق اصناف ایران در پاسخ به این پرسش که آیا شیوع بیماری کورنا تاثیری در کمبود کالاهای چینی در کشور دارد؟ به تجارت‌نیوز گفت: فرایند واردات کالا به کشور یک شبه انجام نمی‌گیرد، حداقل زمانی که یک کالا از چین حمل می‌شود و به ایران می‌رسد یک ماه طول می‌کشد. البته پروسه زمان از سفارش تا ترخیص کالاهای چینی گاها به دو ماه هم می‌رسد. بنابراین با توجه به شیوع بیماری کورنا اخیرا تقاضایی از سوی تجار ایرانی به کشور چین ثبت سفارشی انجام نشده است.

مجتبی صفایی در ادامه افزود: مردم بابت تامین کالاهای اساسی کشور از چین نگران نباشند. هم اکنون کالاهای استراتژیک کشور در حال بارگیری و تهیه شده است. البته ناگفته نماند که به دنبال ممنوعیت هزار و 500 قلم کالاهای غیرضرور نمی‌توانیم کالاهای مصرفی را از چین وارد کشور کنیم. اما به طور کلی کالاهای اساسی از چین وارد کشور شده و با تمهیدات در نظر گرفته شده شب عید امسال با کمبود کالا رو به رو نخواهیم بود.

وی درباره وضعیت کالاهای چینی در بازار اظهار کرد: فعلا وضعیت کالاهای چینی در بازار مناسب است و با کمبود کالایی مواجه نیستیم. امیدواریم کشورها که مبتلا به این ویروس شده‌اند با برنامه‌های پیشگیرانه هر چه زودتر این معضل را برطرف کنند تا دوباره مبادلات اقتصادی با کشور چین از سر گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.