کد مطلب: ۱۵۰۵۳۰

آغاز نبرد تجاری آمریکا و چین:

وضع مالیات بر واردات فویل آلومینیوم چین

وضع مالیات بر واردات فویل آلومینیوم چین

اداره بازرگانی آمریکا اعلام کرد، این کشور اقدامات اولیه برای وضع مالیات بر واردات فویل آلومینیوم از چین را آغاز کرده است.

اداره بازرگانی آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد، این کشور بر واردات فویل آلومینیوم از چین مالیات وضع می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از سی‌ان‌ان، گفته شده، آمریکا در نظر دارد مالیاتی با نرخ 16.5 تا 81 درصد برای این محصول در نظر بگیرد.

وزیر بازرگانی آمریکا همچنین در بیانیه‌ای اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا به تجارت آزاد اما عادلانه معتقد است. اطلاعاتی که طی بررسی‌های اخیر کسب شده معتبر و قانونی است. دولت آمریکا در برابر شیوه‌های تجاری ناعادلانه و آسیب‌رسان دیگر کشورها که از صنعت، کارگران و کسب‌وکار ما سوءاستفاده می‌کنند، ساکت نخواهد ماند.

هفته گذشته نیز یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته بود، دولت در حال تحقیق در مورد شیوه‌های تجاری میان آمریکا و چین است. تحلیل‌گران معتقدند، این اقدامات می‌تواند تنش میان دو اقتصاد بزرگ دنیا را افزایش دهد.

دولت ترامپ پس از آغاز ریاست‌جمهوری خود دستور داد در مورد صادرات آلومینوم چین به این کشور و آسیب‌های احتمالی آن تحقیقاتی صورت بگیرد. در سال‌های اخیر واردات این محصول با قیمت ارزان به تعطیلی چندین کارخانه ذوب داخلی و همچنین توقف تولید منجر شده است.

به دنبال آغاز این تحقیقات، سخنگوی وزارت بازرگانی گفت: چین که بزرگ‌ترین تولیدکننده و مصرف‌کننده این فلز است، به طور جدی از تحیقات ما نگران شده و امیدوار است تا از طریق مذاکره این مسئله را حل کند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، ارزش فویل آلومینیوم وارداتی از چین در سال 2016، 389 میلیون دلار بوده است.

رئیس انجمن آلومینیوم آمریکا با ابراز خوشنودی نسبت به این اقدام دولت، اعلام کرد: تولیدکنندگان فویل آلومینوم در آمریکا توانایی رقابت در برابر محصولات ارزان‌قیمت و تجارت ناعادلانه آنها را ندارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.