کد مطلب: ۶۰۵۲۴۰

وعده وزیر صمت درباره بازار خودرو

وعده وزیر صمت درباره بازار خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بازار خودرو با اصلاح قیمت‌ها از ابتدای امسال تاکنون فقط ۱۸ درصد گران شد، گفت: امید می‌رود با عرضه و تحویل ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال، بازار قیمت این کالا به تعادل برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز جمعه در جریان سفر به شهرستان بروجرد در گفت و گو با خبرنگاران گفت: نکته بسیار مهم این است که باید ضمن ارتقای کیفیت به افزایش تولید کمک کنیم که برنامه هایی در این راستا در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ایران خودرو و سایپا از هفته آینده، روزهای دوشنبه و سه شنبه پیش فروش خواهند داشت و تا پایان امسال بیش از ۱۳۰ هزار دستگاه تحویل داده می شود و ۱۳۰ هزار دستگاه نیز برای سال آینده پیش بینی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بازار خودرو با اصلاح قیمت‌ها از ابتدای امسال تاکنون فقط ۱۸ درصد گران شده که با توجه به نرخ بالای ۴۰ درصدی تورم در برخی بخش ها، این میزان، نصف تورم سایر کالاهای موجود در بازار است..

فاطمی امین گفت: این کار باعث شد مقداری گردش مالی برای کارخانه های خودروسازی اتفاق بیفتد که تا حدی ضمن کاهش زیان آنها، افزایش تولید هم به دنبال دارد.

شناسایی ۲۲۰ مساله اساسی در حوزه صنعت

وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین افزود: با چالش های متعددی در حوزه های مختلف اقتصادی مواجه هستیم و ۲۲۰ مساله در بخش های مختلف صنعت احصا شده است که حل آنها نیازمند ۲۲۰ راه حل نیست و می توان با حدود ۳۰ راه حل به رفع آنها اقدام کرد.

فاطمی امین سرمایه در گردش را مساله بزرگ واحدهای صنعتی و تولیدی دانست و گفت: بیش از ۸۰ هزار واحد صنعتی، بیش از پنج هزار واحد معدنی و چندین هزار واحد صنفی در کشور با مشکلاتی مواجه هستند که می توان با راهکارهای اساسی به حل و رفع آنها پرداخت.

وی همچنین با اشاره به مشکلات سامان کاشی و سایر مشکلاتی که در حوزه صنعت، معدن و تجارت بروجرد ادامه داد: این مشکلات در تمام کشور وجود دارد که با برنامه ریزی های بازه زمانی مشخص شده ۶ ماه تا ۲ سال برای رفع آنها اقدام می شود.

امید به احیای سامان کاشی بروجرد تا پایان سال

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در این سفر بازدیدی از سامان کاشی بروجرد صورت گرفت که با توجه به هزینه و کاهش تولید این شرکت هم اکنون در مرحله ورشکستگی است اما شرکتی آن را اجاره کرده و بررسی های کارشناسی انجام شده است.

فاطمی امین افزود: ۵۰ میلیارد تومان جزو مصوبات سفر هیات دولت به لرستان برای این کارخانه لحاظ شده است که امیدواریم تا پایان سال احیا شود.

آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح روز جمعه به همراه برخی از وزرا و اعضای هیات دولت در یازدهمین سفر استانی خود وارد استان لرستان شد.

وزرای همراه به عنوان نماینده معین رییس جمهور به شهرستان های استان می روند که سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان بروجرد انجام شده است.بازدید از شهرک صنعتی بروجرد، بازدید از شرکت زاگرس پوش، بازدید از شرکت صبا ظرف آسیا، سامان کاشی، نساجی بروجرد، کاشی جم ، حضور در فرمانداری و دیدار مردمی از جمله برنامه های وزیر صنعت ، معدن و تجارت در شهرستان بروجرد است.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مقصر خودتونید یکسال ثبت نام نکنید والسلام……‌

    • ناشناس

      واقعامقصرخودمردم هستند،یک ماه یابقول شمایکسال ثبت نام نکنن تاحساب کاردستشون بیاد،اونوقت التماس میکنن وقیمتهاروپایین میارن

    • مجتبی رستگار مقدم

      من به شخصه از سایپا و وزیر صمت شکایت میکنم.

    • مجتبی رستگار مقدم

      من بشخصه از وزیر شما و بخصوص از شرکت سایپا شکایت میکنم

    • علی

      احسنت

    • ناشناس

      دقیقا

  • ناشناس

    والاماکارمون بجایی رسیده که هرساله میگیم دریغ ازپارسال،انشالاکه دیگه پای صندوق رأی نمیریم ورأی نمیدیم،این آقای وزیر صنعت به فکرجیب قشرکارگرهم باشن با حقوق ۴میلیونی وتورم امروز،وکرایه خونه وقسط چندسال طول می‌کشه که یک کارگرصاحب ماشین بشه!؟خداانتقام ماروازهمتون بگیره

  • ایمان

    چه با افتخار در مورد تورم ۴۰ درصدی حرف میزنن. وبا چه رویی میگن فقطططططط ۱۸ درصد ماشین از آبان پارسال تا امسال ۲۵۰ درصد افزایش قیمت داشته. یا واقعا سواد ندارید یا مردمو بیشعورو نفهم فرض میکنید

  • ناشناس

    سلام آقای وزیرکاش این تورم واسه کارگرمردم عادی هم درنظرمیگرفتین حالاکه ناعادلانه قیمت بالارفته به کنارمیگه شمابهدگرانی نگفتین خودرسازان این مبلغ لیزینگی بامشتریان حساب کنن چرااین حرف ایران خودرونشیده فقط افزایش قیمت شنیدیعنی حق ماداشتن یه خودروی معمولی نیست اصلا واسه شماچه فرقی میکنه چراماقشرضیعف بایدواسه دولت مهم باشیم هرتصمیم میگیرن مامحکوم به پذیرفتن هستیم

  • ناشناس

    سلام آخه این چه اصلاح قیمتی بودقیمت ها که بیشترافزایش پیدکردکاش آقای وزیرتوتصمیم که گرفتین کمی خودتون جای کسی میذاشتن که واسه جورکردن پول خودروالنگوی دخترش فروخته حالایه ماه مونده به تحویل خودرو اعلام میکنن32 میلیون بایداضافه تربدیم اصلا شما میدونیین این مبلغ واسه من کارگریعنی چی یعنی انصراف این مبلغ نصف حقوق یه ماه شمانمیشه چرامن انتظاردارم که شما حال مارودرک کنین

  • مجتبی رستگار مقدم

    سلام وزیر محترم بنده در بهمن سال۹۹مبلغ۱۳۳م۷۰۰هزار تومان بابا خودرو شاهین در طرح مشارکت یکساله بدون سود پرداخت کردم که در سال ۱۴۰۰شورای رقابت طبق مصوبه ای اعلام نمود افرادی که در سال ۹۹در مشارکت بدون سود مبلغی را پرداخت کردن شامل هیچگونه افزایش قیمتی تا پایان سال ۱۴۰۰نمیشوند در همین بابت شرکت سایپااعلام کرده افراد باید به قیمت روز خودرو را تکمیل وجه کنند و از این مصوبه سرپیچی کرده و مصوبه هیچ گونه تعهدی را نسبت به بنده که یک سال پول بنده را گرفته نداده زیرا بنده شکایت خود را نصب به شرکت سایپا به وزارت محترم صنعت و معدن تجارت اعلام میکنم.و در دستگاه قضایی نیز این شکایت را پیگیری خواهم کرد.متن مصوبه چهار صد و هفتاد و هفت (۴۷۷) مورخ ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ دسته: مصوبات جلسات شورای رقابت منتشر شده در ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ جلسه چهارصد و هفتاد و هفت شورای رقابت مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۱۵ برگزار شد. ‎موضوع جلسه: بررسی شکایات خودروو تعیین تکلیف خودروهای جدید. با توجه به اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت سازنده ایران خودرو و سایپا‎ در خصوص نامه‌ها و شکایات خریدارانی که تا پایان سال ۱۳۹۹ ثبت نام خودرو کرده و سود نگرفته‌اند و تاریخ تحویل خودروی آنان بعد از شهریور سال جاری می‌باشند اعضای شورا تأکید کردند که در مصوبه ۴۶۲ زمان تحویل خودرو موضوعیت نداشته و صرفاً زمان واریز وجه پیش پرداخت ملاک تصمیم شورا بوده است.سایپا باید مبلغ که سال ۹۹طبق مصوبه دریافت کنند.

  • ناشناس

    پراید رو باید کیلویی چند بخریم ؟؟؟.هر روز ماشین گرونتر میشه وهر روز یه ماشینی که نه امکانات داره برای جوانان میشه ارزو

    • ناشناس

      دقیقا

  • ناشناس

    اره درست تو راست میگی مرد حسابی بازار خودرو ریده مال شده نشستین همش وعده پوچ میدین .فشارش فقط روی ما فقیرهاست که توان.خرید یه دونه پراید دست دوم ندارین فقط میریم شیپور اب دل قورط میدیم بی انصاف ها

    • سید فرزاد

      متاسفانه وزیر صنعت در ابتدا خیلی از طرح های خود برای تولید خودور و افزایش کیفیت و کاهش قیمت سخن گفت اما در میدان عمل دقیقا تحت تاثیر سیاست های دو خودروساز بزرگ‌ کشور قرار گرفت و شرایط خودور نسبت به چند سال قبل بدتر هم شد.

  • ناشناس

    بله معجزه شد عرضه قطره چکانی برای افزایش خودرو و جذب پول های مردم در یک سال و حالا تحویل یکدفعه خودرو با قرار می زیاد که دولتهای افتاد لحاظ افزایش ۱۸ درصد برای ثبت نام کنندگان قبلی ودر اصل برداشتن سود مشتری ها واز طرفی زیاد شدن متقاضی فروش که خود به خود بازار فراوانی ببیند قیمت کاهش می یابد ودر اصل فقط مشتریان و مصرف کننده ضرر ولی خودروساز از دو طرف سود کرد

  • ناشناس

    این وزیر اومده بجای ما بدبختهاک یکسال منتظر موندیم با چه بدبختی پولشو جور کردیم حالا چند روز مونده اصافی پول رو از کجا بیاریم مگه کارگرها میخواهیم خریدو فروش راه بندازیم بگیریم تو بازار فلان قدر بفروشیم برای بدبختی خودمون میخواهیمبعد خستگی ازکار تو سرما و گرما آواره خیابونها نشیم