کد مطلب: ۲۵۰۶۴۷

وقتی اعتیاد به اینترنت حیات وحش جهانی را نابود می‌کند

وقتی اعتیاد به اینترنت حیات وحش جهانی را نابود می‌کند

انسان‌ها به استفاده از اینترنت اعتیاد پیدا کرده‌اند، غافل از اینکه این فناوری‌ها می‌تواند زندگی گونه‌های گیاهی و جانوری را با خطر مواجه کند.

کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند اعتیاد انسان به فناوری به ویژه امواج الکترومغناطیس که به وسیله اینترنت بدون سیم wifi و یا خطوط برق فشارقوی در طبیعت و محیط پیرامون منتشر می‌شود، تهدیدی جدی برای زندگی گونه‌های گیاهی و جانوری و سبب انقراض نسل آن‌ها است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کارشناسان امواج الکترومغناطیس تابش شده از وسایلی، چون آنتن‌های فرستنده اینترنت بدون سیم، رادیو، پخش تلویزیون و دیگر سامانه‌های بصری و نیز نسل‌های مخابراتی ۲، ۳ و ۴G همگی اثری منفی بر طبیعت و حیات وحش دارند.

محققان در پژوهش‌های خود دریافتند این امواج می‌تواند بر جهت حرکت پرندگان اثر منفی بگذارد و سبب گم کردن راه به وسیله آن‌ها شود، این امواج همچنین سبب آسیب به رشد و سلامت گیاهان می‌شود.

کارشناسان همچنین دریافتند این امواج بر زندگی حشره‌ها نیز اثر منفی می‌گذارد که نقش بسیار مهمی درگرده افشانی گیاهان و بارور کردن آن‌ها دارند.

محققان هشدار می‌دهند، رسیدگی نکردن به وضعیت امواج الکترومغناطیس می‌تواند سبب انقراض نسل بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری درسال‌های آینده درکره زمین شود.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند، حدود ۷.۸ دهم میلیون گونه گیاهی و حیوانی در کره زمین وجود دارد که در حدود ۸۶ درصد از گونه‌های زمینی و ۹۱ درصد از گونه‌های دریایی هنوز کشف نشده‌اند.

همچنین آمار‌ها نشان می‌دهند، درحال حاضر حدود ۱۲۰۴ گونه پستاندار، ۱۴۶۹ گونه پرنده، ۱۲۱۵ گونه خزنده، ۲۱۰۰ گونه دوزیست و ۲۳۸۶ گونه ماهی در معرض خطر انقراض قرار دارند.

افزون براین، حدود ۱۴۱۴ گونه حشره، ۲۱۸۷ گونه قارچ، ۲۳۷ گونه مرجان دریایی و ۶ گونه از جلبک‌های قهوه‌ای نیز درآستانه انقراض قرار دارند.
جمعیت جهان به طور تقریبی از ۳۷۰۶ گونه مهره دار، شامل ماهی، پرندگان، پستانداران، دوزیستان و خزندگان تشکیل شده است که حدود ۶۰ درصد آن درفاصله سال‌های ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۲ منقرض شده‌اند.

کارشناسان اعلام کرده‌اند اینترنت بدون سیم و جریان فشاربرق و به طور کلی اشعه الکترومغناطیس، برای کسب و کار وتفریح انسان مفید هستند و با چشم دیده نمی‌شوند، اما اثرگذاری منفی خود را بر حیات وحش و زندگی گونه‌های گیاهی دارند.

امروزه در تمامی کشور‌های جهان و حتی مناطق دور افتاده شبکه‌های اینترنت بدون سیم و نیز کابل‌های فشار قوی برق وجود دارد که می‌تواند تهدیدی جدی برای ادامه زندگی انسان درجهانی شود که به گونه‌های گیاهی، جانوری و حشره‌ها نیاز دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.