خبر فوری:

کد مطلب: ۱۷۴۲۸۵

برای مقابله با محاصره اقتصادی آمریکا

ونزوئلا سیستم جدید پرداخت با ارز مجازی راه‌اندازی می‌کند

ونزوئلا سیستم جدید پرداخت با ارز مجازی راه‌اندازی می‌کند

رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد برای مقابله با تحریم‌های مالی آمریکا سیستم جدید پرداخت با ارز مجازی موسوم به «الپترو» را راه‌اندازی می‌کند.

ونزوئلا نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که این کشور سیستم ارز مجازی موسوم به «الپترو» را برای از بین بردن مشکلات مبادلات مالی ایجاد می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وزیر اقتصاد ونزوئلا اعلام کرد که ارزهای مجازی برای انجام مبادلات مالی بسیار ضروری است و در حال حاضر این کشور به دنبال ایجاد نوع جدیدی از مبادلات مالی است. در ماه آگوست آمریکا تحریم‌های مالی بر ونزوئلا اعمال کرد که بر اساس آن شرکت‌های آمریکایی از ارائه وام و تسهیلات به دولت ونزوئلا یا شرکت‌های نفت و گاز این کشور ممنوع شده‌اند. این اقدام ارزش سهام ونزوئلا را بسیار کاهش داده است.

این بیانیه در هفته‌ای که ارزش بیت‌کوین 10 هزار دلار را در بازار رکورد زد، اعلام شد. این میزان یعنی 11 برابر افزایش از ابتدای سال تاکنون است.

به هر روی برخی کارشناسان می‌گویند که چنین رشد سریع می‌تواند موجب تزلزل و ناپایداری این نوع ارز در بازارهای جهانی باشد. در حال حاضر درباره ارزهای مجازی رویکردهای مختلفی بین دولت‌ها است.

برخی کشورها پرداخت با این نوع ارزها را قانونی کرده‌اند. برخی دیگر پرداخت از طریق ارزهای مجازی را ممنوع کرده‌اند. در این میان بسیاری از کارشناسان بر این باورند که چنین ارزهایی مانند بیت‌کوین می‌تواند تهدیدی برای اقتصاد جهانی باشد چرا که دولت‌ها به راحتی نمی‌توانند این گونه پرداخت‌ها را کنترل و ردیابی کنند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.