خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۴۹۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش‌های مردمی به خطر کرونا لامبدا در ایران / «لامبدا سورپرایز پاییز است!»

واکنش‌های مردمی به خطر کرونا لامبدا در ایران / «لامبدا سورپرایز پاییز است!»

ایران هنوز در پیک پنجم و سویه دلتا سر می‌کند، با آمار بالای ابتلا و فوت. حالا کرونا لامبدا هم به همسایگی کشور رسیده است. برخی نگران هستند که آیا پیک ششم هم در راه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، هنوز کشور در پیک پنجم کرونا و با آمار بالای ابتلا و فوتی سر می‌کند. روزانه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر بنا بر اعلام وزارت بهداشت جان خود را از دست می‌دهند. به عبارتی یعنی در یک هفته حدود چهار تا پنج هزار فوتی!

در همین حال علیرضا ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی نیز گفت سویه لامبدا کرونا به هسایگی ایران از جمله کشورهای ترکیه، قطر و هند رسیده و به احتمال زیاد وارد کشور شود. این در حالی است که در حال حاضر هم کمبود تخت خالی در بیمارستان‌ها و برخی داروها وجود دارد.

همچنین گزارش‌هایی نیز از وجود قارچ سیاه در برخی بیمارستان‌های کشور شده. به عبارتی اگر ایران برنامه‌ریزی لازم را نداشته باشد، بیش از این با وضعیت بحرانی برای کنترل کرونا مواجه می‌شود. چرا که متخصصان بر این باورند استفاده بسیار زیاد از کورتون در بیماران بدحال کرونایی زمینه قارچ سیاه را فراهم می‌کند.

لامبدا سورپرایز پاییز!

تجارت‌نیوز در گزارشی به لامبدا کرونا و میزان خطر آن برای ایران پرداخت. در ادامه نظر برخی از کاربران را در این مورد می‌خوانید:

«اگه حتی جسممان سالم بماند فقط یک جمعیت افسرده باقی می‌ماند. مخصوصا جوان‌ها هیچ انگیزه‌ای ندارند. یک کشور پر از آسیب‌های اجتماعی داریم چون هزاران خانواده بی‌سرپرست داریم.»

«به نظرم در کنترل این بیماری، با روشی که رفت و آمدها محدود و با نظارت به منظور امور ضروری شود، و نه تعطیلی که منجر به مسافرت شود؛ باید عمل کرد. ضمن اینکه با واکسیناسیون عمومی ریشه این بیماری کنده می‌شود.»

«لامبدا سورپرایز پاییز هست. مرگ‌های روزانه بالای ۵۰۰۰ نفر. جا در قبرستان‌ها نیست.»

«کار از دست بشر خارج شده است.»

«با این وضعیت تا ۱۰ سال دیگر درگیر کرونا هستیم.»

«چرا وقتی این موضوع را می‌دانید مرزها را نمی‌بندید؟»

«چرا هیچ کشوری مثل ایران نیست؟ حتی افغانستان جنگ‌زده.»

«هر دم از این باغ بری می‌رسد. آخرالزمان همین است.»

«ما هنوز توی دلتا موندیم. زودتر واکسیناسیون عمومی را تمام کنید!»

«کرونا هر جهشی داشته وارد ایران شده، شما مدیریتی ندارید.»

«یه کاری کنید، کادر درمان چه گناهی دارند!»

ناجی با بیان اینکه لامبدا کرونا در کودکان می‌تواند در کودکان بیماری‌زایی بیشتری ایجاد کند، گفت: «پیک چهارم با واریانت آلفا بود و پیک پنچم با واریانت دلتا.»

واکسیناسیون در کشور به کندی پیش می‌رود و از سوی دیگر این واریانت به کشورهای همسایه هم رسیده. حالا برخی نگران این هستند احتمالا پیک ششم هم در راه است و باید این پیک را با واریانت لامبدا بگذرانیم!

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تمام دنیا تقریبا بیماری رو گذاشتن کنار ما به دنبال پیکهای جدید هستیم بدنیال این هستیم که مبادا واکسن از آمریکا بیاد مردم ما رو فلج کنه ببینید چقدر فکر افراطی و کوتاه فکر هستند

  • ناشناس

    مگه جان انسان ها برایشان مهم است اینا فقط و فقط به حفظ منافع و جان خودشان فکر میکنند و بس.

  • ناشناس

    هرچی از تجمعات می یاد تومشهد قرمز بود باید حرم وپارک می بستن حمل ونقل عمومی ترمینال بین شهری باظرفیت کم کار میکرد مثل ابنکه برای مسولین کرونا یک امر عادی شده براشون امیت نداره باید ترریق واکسن قانونی می کرد نتا مردم به خطرناک بودن این بیماری پی ببرن

  • ناشناس

    همین الان که تهران قرنطینه شده
    تو شهر ما پر پلاک تهران و کرج شده
    # مردم_رو_نکشید

  • جعفر

    تعطیل نکنید مسافرت بیشتر میشه و مرگ و میر بیشتر
    فقط واکسیناسیون و جریمه تردد سنگین

  • حیف نون

    کرونا رو ول کنین
    دکتر تبریزیان روغن بنفشه رو بگیرین

  • ناشناس

    سایت محترم مطلب باید پایه و اساس علمی داشته باش این مطالب شما واقعا سیاه نمایی بود وگرنه مردم همه میدونن که کمبود امکانات هست و کرونا هم خطرناک در ضمن اگه آخر و زمان شما نگران چی هستی؟

  • ناسناس

    ایران شده موش آزمایشگاه