کد مطلب: ۳۳۲۵۶۰

پالایشگاه هندوستان پترولیوم خرید نفت ایران را از سرمی‌گیرد

پالایشگاه هندوستان پترولیوم خرید نفت ایران را از سرمی‌گیرد

رویترز به نقل از 4 منبع صنعتی نوشت پالایشگاه دولتی هندوستان پترولیوم (اچ‌پی‌سی‌ال) هند پس از یک وقفه 6 ماهه از ماه ژانویه از ایران نفت می‌خرد.

رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت پالایشگاه دولتی هندوستان پترولیوم از ماه ژانویه 2019 (دی 97) خرید نفت از ایران را از سرمی‌گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، رویترز به نقل از 4 منبع صنعتی نوشت پالایشگاه دولتی هندوستان پترولیوم (اچ‌پی‌سی‌ال) هند پس از یک وقفه 6 ماهه از ماه ژانویه از ایران نفت می‌خرد.

آمریکا در اوایل ماه نوامبر برای مدت 6 ماه به هند از تحریم‌های نفتی ایران را معافیت داد.

بر اساس این توافق، دهلی نو باید خرید نفت از ایران را به 1.25 میلیون تن یا 9 میلیون بشکه در ماه محدود کند.

یک منبع آگاه در این رابطه به رویترز گفته است به عنوان بخشی از این توافق، اچ‌پی‌سی‌ال در ماه ژانویه یک میلیون بشکه نفت خام از ایران می‌خرد.

اما مشخص نیست که این پالایشگاه هندی در دوره معافیت، به طور منظم به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد یا نه.

هندوستان پترولیوم، پس از اینکه شرکت بیمه‌اش به علت تحریم‌های آمریکا، از تامین پوشش بیمه محموله‌های نفت ایران سرباز زد، خرید نفت از ایران را در جولای 2018 متوقف کرد. با این حال، رئیس این شرکت ماه پیش اعلام کرد این پالایشگاه احتمالا تحت معافیت از تحریم‌ها واردات نفت از ایران را از سربگیرد.

یک منبع آگاه دیگر گفت شرکت ایندین اویل، بزرگ‌ترین پالایشگاه هند در ماه ژانویه 5 میلیون بشکه نفت از ایران می‌خرد و مانگالور پتروکمیکال نیز 3 میلیون بشکه نفت از ایران واردات خواهد داشت.

یک مقام شرکت ایندین اویل قبلا گفته بود شرکتش تا پایان سال مالی که در 31 مارس 2019 پایان می‌یابد، روزانه 180 هزار بشکه نفت (حجم کامل قرارداد سالانه با ایران) از ایران وارد خواهد کرد.

مقداری از پول خرید نفت هند از ایران به روپیه پرداخت خواهد شد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.