کد مطلب: ۴۳۷۴۳۹

مهلت ثبت‌نام در مسكن ملي چه زماني به پايان مي‌رسد؟

مهلت ثبت‌نام در مسكن ملي چه زماني به پايان مي‌رسد؟

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: دوشنبه ۲۶ اسفند ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در کل کشور به اتمام خواهد رسید.

به‌ گزارش تجارت‌نیوز ، محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن برای استان تهران و ۴ شهر دیگر از جمله آذربایجان شرقی، تهران، قم، سمنان و جنوب سیستان و بلوچستان از امروز انجام می‌شود، گفت: تا شب گذشته حدود ۹۰۰ هزار ثبت‌نام در سامانه طرح اقدام ملی مسکن انجام شده بود و در مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن هم یک میلیون و ۱۴۰ هزار متقاضی ثبت نام کرده‌اند.

او افزود: تا ساعت ۲۴ یکشنبه ۲۵ اسفند ثبت نام این شهر‌ها به اتمام می‌رسد و روز دوشنبه ۲۶ اسفند ۹۸ به عنوان روز ذخیره برای متقاضیانی که از ثبت نام در برخی از استان‌ها باقی مانده‌اند و همچنین ظرفیت‌های جدیدی که در برخی استان‌ها ایجاد شده را قرار داده‌ایم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این دوره از ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن دارای ویژگی‌های خاصی جهت رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا است، گفت: در این مرحله دو روز برای متقاضیان جهت ثبت نام زمان گذاشتیم تا بدون هیچگونه استرس و نگرانی بابت نداشتن اینترنت از منزل‌های خودشان خارج نشوند و همچنین با راه‌اندازی سامانه پیامکی سعی کردیم متقاضیانی که حتی دسترسی به اینترنت هم نداشته باشند بتوانند ثبت نام کنند.

محمودزاده افزود: متقاضیان در این دوره می‌توانند تنها با ارسال کد ملی سرپرست خانوار بدون هیچ حرف و یا کلمه اضافه به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ ثبت نام خود را انجام دهند و بعد از رفع شیوع ویروس کرونا وزارت راه و شهرسازی زمان مشخصی برای تکمیل اطلاعات این خانوار‌ها قرار می‌دهد.

او یادآور شد: به پیامک‌هایی که به جز کد ملی سرپرست خانوار حاوی حرف یا کلمه دیگری باشند معاونت مسکن و ساختمان ترتیب اثر داده نخواهد شد و بعد از اتمام شیوع ویروس کرونا تنها به متقاضیانی که اطلاعات درست را پیامک کرده باشند جهت ثبت نام اعلام خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در تهران علاوه بر شهر‌های جدید پرند، هشتگرد، ایوانکی، شهرستان‌های شهر تهران از جمله رباط کریم، اسلامشهر، شهریار، بهارستان، قدس، ملارد، ری و پیشوا، پاکدشت، قرچک، دماوند، کیلان، آبسرد، شریف آباد، فیروزکوه می‌توانند در این دوره ثبت نام داشته باشند گفت: در استان آذربایجان شرقی تنها شهر جدید سهند در این مرحله ثبت نام دارد و در استان سمنان هم شهر‌های دامغان، گرمسار، شهمیرزاد، مهدی‌شهر، آرادان، سرخه، شاهرود، مجن، کلاته خیج، بیارجمند، میامی، شهر جدید ایوانکی و شهر جدید امیرکبیر در استان قم در این مرحله ثبت نام خواهند داشت.

محمودزاده درباره استان سیستان و بلوچستان هم گفت: شهر‌های ایرانشهر، چابهار، کنارک، بزمان، محمدان، بمپور، نگور، بنت، اسپکه، نیکشهر، پیشین، سرباز، راسک، زرآباد، گل مورتی، قصر قند، فنوج و شهر جدید تیس را شامل می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در این دوره برای شهر پردیس نتوانستیم ظرفیت‌های جدیدی ایجاد کنیم گفت: به دلیل آن که تراکم‌های زیادی در این دوره وجود داشت بنابراین نتوانستیم ظرفیت‌های لازم را برای متقاضیان در این دوره فراهم کنیم.

او گفت: تلاش‌های بسیار زیادی برای ایجاد ظرفیت انجام دادیم و ما تلاش می‌کنیم اگر باز هم امکان‌پذیر باشد برای روز دوشنبه ظرفیت ایجاد کنیم.

محمودزاده با اشاره به اینکه کل پروژه طرح اقدام ملی مسکن در سطح کشور ۴۰۰ هزار واحد مسکونی است، گفت: ۱۰۰ هزار واحد مسکونی بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مربوط به بافت فرسوده است و تنها ۳۰۰ هزار واحد مسکونی برای شهر‌های جدید است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: بر اساس ظرفیت‌هایی که در دوره اول ایجاد شد توانستیم برای ۲۴۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی کنیم و در مرحله دوم هم برای ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ظرفیت ایجاد شد که این ۲۴۰ هزار واحد مجموع ریزش‌های مرحله اول و ایجاد ظرفیت‌ها در مرحله دوم بوده است.

او یادآور شد: بعد از اتمام ثبت نام پالایش‌ها و غربالگری‌ها ایجاد می‌شود و در کل برای ۳۰۰ هزار متقاضی در شهر‌های جدید در این دوره ظرفیت ایجاد خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با سلام ما اطلاع دقیقی اززمان ثبت نام مرحله دوم نداشتیم ممکنه که باز ثبت نام انجام بشه