خبر مهم:

کد مطلب: ۵۹۹۵۴۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازار سهام کمی جان گرفت/ اخبار خوب بورسی ادامه‌دار است؟

بازار سهام کمی جان گرفت/ اخبار خوب بورسی ادامه‌دار است؟

بازار سهام امروز تحت تاثیر اخبار متعدد مثبت رشد داشت. امروز شاخص کل وارد محدوده یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحدی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام امروز تحت تاثیر اخبار متعدد مثبت رشد داشت. شاخص کل با حدود ۱٫۴۶ درصد رشد وارد محدوده یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحدی شد. ارزش معاملات امروز نیز بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته رشد داشت.

فارس، فولاد، شستا و شپدیس بیشترین تاثیر مثبت در شاخص کل امروز را داشتند و خبهمن، فولاد، خگستر و بورس نیز امروز پرتراکنش‌تر از سایر نمادها بودند.

خبرهای متعددی از جمله افزایش سرمایه شستا و وبملت، بازگشایی شپنا، برگزاری جلسه برای قیمت‌گذاری خودرو و حذف ارز ترجیحی از برخی اقلام دارویی روی بازار امروز تاثیر مثبتی داشتند و به رشد شاخص کل کمک کردند.

شیمیایی، خودرو، بانک‌ها و فرآورده‌های نفتی برترین گروه‌های صنعتی امروز بودند. بیشترین ارزش معامله برای نمادهای پالایش، دارایکم و وبملت ثبت شد و وبملت، خبهمن و وتجارت نیز بیشترین حجم معامله را داشتند.

شاخص کل فرابورس نیز باحدود ۱۶۹ واحد رشد به کانال ۲۰ هزار و ۱۸۷ واحدی وارد شد. آریا، زاگرس و شگویا بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص فرابورس داشتند.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام گفت: امروز حال بازار به واسطه اتفاقات مثبتی که افتاد و همچنین اخبار شب گذشته کدال از جمله افزایش سرمایه شستا، تغییر بازار ذوب، افزایش سود زیرمجموعه‌های فولاد، تعدیل پالایشی‌ها و …. خوب بود.

وی ادامه داد: تمامی شرایط دست به دست هم دادند تا بازار کمی جان بگیرد و برای فردا نیز ادامه روند را خواهیم داشت.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    امروز اکثر سهامهایی که روند ریزشیشون متوقف نشده بود به حالت خنتی یا مثبت درامدند ولی متاسفانه توسط حقوقی ها صفهای فروش با قیمت بالا تبدیل به صف فروش با قیمت منفی 5 میشد ومانع از رشد سهامها میشدند اخه باید به اینها گفت حقوقی حیف که اسم حقوقی روی این شرکتهاست چرا با اختلا ف قیمت زیاد بافروشنده قبلی اقدام به حراج سهم میکنند مسلما هدفشون ترساندن سهامدارها ست تا اونهارو مجبور به فروش سهامها به قیمت کف کنند از اقای عشقی انتظار داریم برنامه نویسهای بورس طوری برنامه نویسی کنند که حقوقی ها نتونند با اختلاف قیمت زیاد با فروشنده قبلی سهمشونو بفروشن

  • احمدرضا

    فردا پترو پالایشی ها و فلزات میترکونن مخصوصا فولاد شتران شگویا

  • ناشناس

    از شانس ما اومدیم بورس تو ضرره خوش به حال اونهایی که تو دوره رشد شارپی سود کردن و رفتن

  • ناشناس

    .نه تنها در بورس ایران بلکه در بورس اکثر کشورها ۸۰ درصد سرمایه بورس از آن حقوقی ها است و تنها ۲۰ درصد سرمایه بورس از آن حقیقی ها است.
    .نه تنها در بورس ایران بلکه در بورس اکثر کشورها ۸۰ درصد بروکرها سود می برند و تنها حدود ۲۰ درصد حقیقی های تکنیکال سود خوبی می برند (با تجربه های بازار که کاملا بروز بوده و زمان ورود و خروج مناسب از سهم را بلد هستند).
    اینها حقایق بازار بورس در تمام دنیا است، سود و زیان و ریزش و صعود با هم دارد که جزء ذات بازار سرمایه است و مسئولیت سود و زیان بر عهده خود فرد است خیلی از افرادی که جزء قدیمی های بازار بودند با صعود شارپی چند سال قبل (قبل از مردادماه پارسال)، سودهای کلان ۱۰ برابری و حتی بیشتر بردند، افرادی هم که در زمان ریزش شارپ وارد بازار شدند متاسفانه متضرر شدند ولی این افراد نباید دائما کامنت گلایه بگذارند و حقوقی و سازمان بورس و افرادی که سود بردند … را زیر سوال ببرند که حق ما را خورده اید و …..
    حتی در روزهای مثبت بازار هم سم پاشی می کنند!!!!!!!!!!!
    مجلس محترم از این افراد متضرر در قالب بسته حمایتی، چند ماه قبل حمایت کرد، دیروز هم طرح وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی را در قبال وثیقه قرار دادن سهامشان مطرح کرده که البته بازپرداخت وام ۳ تا ۵ ساله است تا فرصت داشته باشند وام را پرداخت کنند و سهامشان از وثیقه خارج شود، چقدر دیگر مجلس و دولت حمایت کند.
    برادر محترم اگر اصول بورس را بلد هستی در بازار بمان اگر هم اصول را بلد نیستی نقد شو و بازار را به اهلش بسپار، این طور هم دیگران را متهم نمی کنی و هم اعصاب خودت راحتر است، به بازاری برو که حداقل اصول معامله گری در آن را بلد باشی.

    • ناشناس

      بله به گفته بازار بورس یک بازار تخصصی است و هر کسی نمی تواند در آن وارد شود ولی مساله این است که مردم عادی نه از این بازار خبر داشتن و نه قصد ورود در این بازار داشتند و با سرمایه های خود تجارتهای معمولی خود رو انجام میدادن اما یه سوال دارم از شما که چیزی باعث شد که مرد زن آیه و دار و ندار خودشون رو وارد بورس کنن تبلیغ و توصیه همه جانب همه ارگانها و مسئولین و صدا و سیما ووو مردم از همه جا بیخبر رو کشتند تو بورس و این طبق نقشه و برنامه ریزی پشت پرده بود برای بالا کشیدن سرمایه مردم!!! پس لطفا سهامداران بورس رو که با اعتماد به توصیه مسئولین وارد این بازار شدن مقصر ندونینید و بدنبال مقصر اصلی باشید که سرمایه ۶۰ میلیون نفر رو از بین برد

  • علی

    انشاالله به امید خدا به حق فاطمه زهرا این رشد شاخص ادامه دار باشدو ضرر همه سهامداران عزیز جبران بشه.خدایا خودت به فریاد سهامداران عزیز برس که فریادرسی جز تو ندارند.به امید فرداهای بهتر

  • ناشناس

    تنها راه ثبات بازار عرضه اولیه وثیقه ستاره خلیج فارس به سهاداران زیان دیده ووثیقه گذاشتن سهام این سهامداران به مدت 18ماه میباشد تا ازهیجانی خرید وفروش این سهامداران جلوگیری بشه با جبران زیان سهامداران ووبا جون گرفتن بازار وسود سهام سهامداران بعد از 18ماه بازار با رشد معقول خودش دیگر شاهد سهامدار خرد اماتور نخواهد بود این استثنا برای سهامداران سال 99میباشد که با زیان بیش از 60درصد مواجه هستن بنابراین با ثیقه کردن سهام سهامداران سهامدار اماتور از بازار کنار گذاشته خواهد شد

  • ناشناس

    بعد از یک سال و نیم سهامداری و زیان هفتاد درصدی، از همه مسوولان متنفرم.

  • ناشناس

    آقای ریسی کارشناس محترم این نشد بهتر شدن یا جان گرفتن یکی دو روز مثبت میشه دوباره بر میگرده به روال منفی

  • تکنوفانداااا

    چه جانی گرفت دقیقا؟؟؟ وقتی کل ضرر مردم جبران شد.و رفتن تو سود اون موقع بیا اینو بگو

  • ناشناس

    نماد سیکتا سیمانی را توجه کنید حقوقی و بازیگر بی در وپیکر فقط باید با سه حرف اول این نماد کار کند تا شاید یه تکونی به این سهم بده موفق وپایدار باشید سهامداران متضرر نماد