کد مطلب: ۵۹۹۹۱۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افت شاخص کل در روز رشد شستا / وقت صبر در بورس است؟

افت شاخص کل در روز رشد شستا / وقت صبر در بورس است؟

بازار سهام دیروز با رشد خوبی مواجه بود اما امروز افت داشت و شاخص کل دو هزار و ۵۰۰ واحد ریخت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بازار سهام امروز با ۲ هزار و ۵۰۰ واحد افت وارد کانال یک میلیون و ۴۰۴ هزار واحدی شد. شاخص کل و هم‌وزن به ترتیب با ۰٫۱۸ و ۰٫۴۹ درصد افت مواجه بودند. افت بیشتر شاخص هم‌وزن نشان از وضعیت نامطلوب شرکت‌های کوچک دارد. ارزش معاملات در بازار امروز نیز بیش از سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته حدود ۵۰۰ میلیارد تومان افت داشت.

وضعیت بازار امروز در حالی قرمز بود که خودرویی‌ها، گروه بانکی، فرآورده‌های نفتی و فلزات اساسی بیش از سایر گروه‌ها افت داشتند.

امروز فولاد با حدود ۱۶۰۰ واحد افت بیشترین تاثیر منفی و شستا و پارس به ترتیب با ۱۵۰۰ و ۱۳۰۰ واحد رشد بیشترین اثر مثبت در شاخص کل را داشتند.

شیمیایی، چندرشته‌ای، خودرو و بازارهای مالی برترین گروه‎‌های صنعتی امروز بودند. بیشترین ارزش معمله برای شستا، پالایش و پارس و بیشترین حجم معامله نیز برای شستا، خگستر و خبهمن ثبت شد.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۳۷ واحد افت در کانال ۲۰ هزار و ۱۴۹ واحد قرار گرفت و شگویا و سمگا بیشترین اثر منفی و نماد فرابورس نیز بیشترین اثر مثبت رد بازار امروز را داشتند.

محمد خیری، کارشناس بازار سهام گفت: بازار همچنان از عدم وجود نقدینگی رنج می‌برد و سهم‌ها نوسانی هستند. در کف قیمتی جمع می‌شوند و در سقف به فروش می‌رسند و این روند فرسایشی شده است.

وی افزود: بورس فعلا در اولویت دولت نیست و وضعیت بازار ناامیدکننده و آینده مبهم است. اگر چه وضعیت شرکت‌های بزرگ خوب است اما قیمت‌ها در یک بازه مدام نوسان می‌کنند. در چنین شرایطی نباید خرید و فروش کرد و صبر لازم است.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    درود بر روحانی دلسوز

    • ناشناس

      تو دیگه ضرر کردن حقته که نمیدونی ریشه بدبختی الانت همین روحانی دلسوزته

  • ناشناس

    رئیسی فقط موقع رای اوردن از بورس حمایت میکردی ومیگفتی جبران ضرر سهامداران رامیکنی تو دولت شما که وضع بورس بدتر شده،همتون دنبال فریب مردم هستید

    • ناشناس

      ۱۵۰ملیون دلار صندوق توسعه برای بورس چی شد
      دو دولت فقط وعده الکی میدن که در باتلاق بورسموندن
      گ

  • ناشناس

    این همه سهام منفی شاخص ۲۵۰۰ افت داشته

  • ناشناس

    در حال حاضر با سهام داران عدالت جمعیت بورس کشور ۵۰ میلیون سهام دار دارد و از آنجایی که شرکت های سهامی باید سود سالانه به این تعداد بالای سهام دار را بدهند می توان متوجه شد که سوددهی شرکت ها نسبت به سال های قبل رشد چشمگیری پیدا کرده است که کفاف سوددهی به این جمعیت بالا را می دهد.
    از سویی قیمت های جهانی نفت و فرآورده های نفتی، فلزات اساسی و کامودیتی محورها با توجه به بحران انرژی روز به روز در حال افزایش است که خبر مثبتی برای بورس است.
    مجلس چند ماه قبل با تصویب لوایح خوبی، حمایت خود را از سهام داران متضرر و سرمایه گذاران جدید ورودی که می خواهند با دید بلندمدت وارد بازار شوند انجام داده است که اثرات این لوایح به خصوص برای سهام دارانی که دید بلندمدت اختیار کرده اند به تدریج آشکار خواهد شد. کماکان این حمایت ها با مطرح شدن پرداخت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی به سهام داران متضرر با بازپرداخت ۳ الی ۴ ساله در قبال وثیقه قراردادن سهامشان ادامه دارد که این لایحه اگر به تصویب اکثریت نمایندگان محترم مجلس برسد به نفع متضررین مردادماه پارسال خواهد بود.
    اکثر کارشناسان عقیده دارند که سهام داران ترسیده شده اند و سهام داری کوتاه مدت اختیار کرده اند که همین سهام داری کوتاه مدت (فوق فست فودی_نوسانگیری) بلای جان بازار شده تا شاخص بعد از یک هفته ۵۰ تا ۱۰۰ هزار واحد رشد می کند با تشکیل صف های فروش به سد مقاومتی برخورد کرده و وارد مسیر ریزشی می شود، آخر مگر در مدت یک هفته تا ۱۰ روز شرکت ها می توانند از پول های ورودی برای رشد ارزش سهامشان استفاده کنند که صف فروش تشکیل می دهید؟؟؟؟؟؟
    این طور که تنها پول جیب به جیب می شود و حتی شرکت ها مجبور می شوند که کمی از سودهای قبلی شان را هم به سهام داران فست فودی (نوسانگیران) بدهند و ارزش سهامشان افت می کند.
    با توجه به صحبت رئیس سازمان بورس که * راه حل بازگشت اعتماد سرمایه داران، ثبات بازار است نه تزریق منابع و …* با خروج اکثریت سهام داران از صفوف فروش هیجانی و فاصله گرفتن از دید سهام داری کوتاه مدت (نوسانگیری) و پیشه کردن دید سهام داری واقعی (حداقل یک سال به بالا) می توان ثبات را به بازار برگرداند تا شاخص از مسیر نوسانی خارج شود و بورس به مسیر رشدش برگردد ( در حال حاضر بازار گسترده شده و رفتار سهام داران تاثیر زیادی در رشد و ریزش شاخص دارد).
    حال کسانی که نیاز به فروش سهامشان دارند اشکالی ندارد ولی کسانی که واقعا نیاز به فروش سهام ندارند اگر دید خود را کمی بلندمدت کنند قطعا بورس از حالت نوسانی فعلی خارج شده و بر مبنای عملکرد شرکت ها در پایان سال به رشد معقول و منطقی ای خواهد رسید.

  • ناشناس

    اگ دولت روحانی سر کار یود تا حالا شاخص از ۲.۱۰۰ رد کرده بود
    چطور؟؟؟
    ۱: تغییر فرمول نرخ خوارک پالایشی ها در دولت جدید باعث شد که پالایشی ها نفت رو گرونتر از برادان چینی بخرن که باعث شد گزارشات ۳ و ۶ماهه خوبی ندن که با فرمول دولت قبل سودشون حداقل چندبرابر میشد و میتونستن ملت رو از ضرر خارج کنن و شاخص رو هم به نزدیکای ۲میلیون ببرن۲: لغو موقت قیمت جدید خودرو ها که در یک اثدام سریع ، فوری و نمایشی صورت گرفت و تاثیری در بازار آزاد نداشت که باعث شد بازار درجا بزنهبا تشکر از دولت جدید که به فکر منافع برادران چینی هستند تا سهامداران داخلی

  • ناشناس

    فروش بی امان بعضی از حقوقی ها شاخص رو منفی کردسازمان بورس کجایی

  • ناشناس

    کسی که داره شستای 91 تومنی میفروشه معلومه زده به سرش.بیشتر زیرمجموعه های شستا هر کدومشون میانگین 1000 تومن قیمت دارند در حالی که خود شستا 91 تومنه!

    • ناشناس

      ببین حقوقی های شستا جه حجمهایی رو میفروشن. مردم به سرشون نزده و میدونند که شستا خیلی بیشتر از اینها ارزش داره، اما چه کار کنند وقتی حقوقی شستا نمیگذاره سهم رشد کنه!!!

  • ناشناس

    پول مفت در آوردن همینه باید زحمت کشید

    • ناشناس

      بابا یک ماه نفروشید نمیمیرین

    • ناشناس

      آخه حقوقیها حجم بالا میفروشن

  • ناشناس

    کاش یک سره بشه تا تکلیف خودمونو بدونیم جهنم به 70 در صد زیان جبران خسارت هم دیگه نخواستیم این 30 درصد باقیمانده هم در حال سوخت شدنه واقعا که همه سهامدارهارو مسخره کردن با این کارها شون یک ساعت مثبت ویک هفته منفی اقای عشقی شما ادم راستگویی هستی صراحتا اعلام کنید بورس در حال نابود شدنه تا ما هم با بورس خدا حافظی کنیم واز ورود به بورس توبه کنیم

  • ناشناس

    دتوزیع .کف کانال صعودی,نزدیک حمایت استاتیک و داینامیک در تایم فریم هفتگی
    حقوقی این سهم رو امروز درو کرد.
    بررسی شود.
    سود سازی عالی
    بنیادی
    افزایش قیمت دلار
    حذف ارز4200
    بهترین فرصت خرید تو این قیمتها هستش
    اصلاح زیادی از نظر زمانی و قیمتی داشته