خبر مهم:

کد مطلب: ۲۴۱۶۱۸

پایان بررسی لایحه اصلاح قانون کار در کمیسیون اجتماعی

پایان بررسی لایحه اصلاح قانون کار در کمیسیون اجتماعی

نایب‌رئیس فراکسیون زنان مجلس از اتمام بررسی لایحه اصلاح قانون کار در کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد.

نایب‌رئیس فراکسیون زنان مجلس از اتمام بررسی لایحه اصلاح قانون کار در کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد و گفت: در حال حاضر طرح‌های سامان‌دهی مشاغل، برقراری عدالت جنسی، طبقه‌بندی مشاغل و بهبود فضای کسب‌وکار در دستور کار مجلس است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فاطمه ذوالقدر، نایب‌رئیس فراکسیون زنان مجلس درباره حقوق و مزایای کارگران، گفت:هر سال میزان دستمزد کارگران افزایش می‌یابد ولی به همان نسبت نرخ تورم هم بالا می‌رود که این به هیچ‌وجه منصفانه و عادلانه نیست به همین دلیل تاکید داریم که باید بین حقوق و دستمزد کارگران و دیگر اقشار جامعه تساوی به وجود آید تا فشار تورم از دوش کارگران برداشته شود.

نایب‌رئیس فراکسیون زنان مجلس درباره حمایت‌های مجلس از زنان شاغل، گفت: برخی از این طرح‌ها تصویب شده؛ مثل کاهش ساعات کار زنان خصوصا در محیط‌های کار آلوده و زنان دارای فرزند زیر 6 سال یا دارای فرزند معلول در خانه که به تصویب رسیده است.

ذوالقدر افزود: در حال حاضر طرح‌های سامان‌دهی مشاغل، برقراری عدالت جنسی، طبقه‌بندی مشاغل و بهبود فضای کسب‌وکار در دستور کار مجلس است و فراکسیون مجلس مصمم است تا موضوع حق شیر و مرخصی زایمان زنان نیز که هم‌اکنون در دستور کار قرار دارد نیز به نتیجه برسد تا مانع ادامه کار زنان نشود و زنان بدون ترس و استرس در محیط کار فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد پیشرفته به نیروی کار و کارگران آن وابسته است، گفت: استقلال اقتصادی در گرو ارج نهادن به سرمایه‌های ملی کشور است. کارگران ستون فقرات اقتصاد تولیدی هستند و پرچم تولید ملی و کالای ملی در دستان آنها است لذا توجه به وضع معیشت کارگران واجب است و برای حل مشکل اقتصادی آنها باید تلاش کرد.

ذوالقدر با اشاره به رکود حاکم بر اقتصاد گفت: در سال‌های اخیر با سلطه فشارهای اقتصادی داخلی و بین‌المللی تولید در کشور با سستی انجام همراه بود و منجر به تعطیلی کارخانه‌های تولیدی و اعتراضات متعدد کارگران در گوشه کنار شهرها شد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.