کد مطلب: ۷۳۰۹۴۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز / روند کم نوسان بازار سرمایه

پایان بورس امروز / روند کم نوسان بازار سرمایه

بورس تهران امروز دوشنبه 7 آذر 1401 برای اولین بار در هفته جاری در محدوده سبز رنگ به کار خود پایان داد. نوسان کم‌رمق شاخص کل تهران منجر به رشد 0.15 درصدی شاخص کل شد و آن را در محدوده یک میلیون و 408 هزار و 348 واحدی قرار داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نظر می‌رسد اصلاح فعلی بورس تهران شکل فشردگی به خود گرفته است. به گونه‌ای که از 30 آبان تا کنون در 6 روز کاری، نماگر اصلی بازار سرمایه در باز‌ه‌ای 5 هزار واحدی بین یک میلیون 406 هزار تا یک میلیون 411 هزار واحد در حال نوسان است.

کش و قوس عرضه و تقاضا در روز جاری در نهایت منجر به رشد کوچک 0.15 درصدی شاخص کل بورس و افزایش 2 هزار و 145 واحدی آن شد. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در پایان دادوستدهای امروز در ارتفاع یک میلیون 408 هزار و 348 واحد قرار گرفت.

شاخص هم‌وزن اما مانند روزهای گذشته معاملات نسبتا بهتری را پشت سر گذاشت. این نماگر توانست با گام 0.26 درصدی در جهت رشد، با هزار و 76 واحد افزایش، به محدوده 409 هزار و 684 واحدی برسد.

ارزش معاملات با قرارگیری در کانال 3 هزار میلیاردی، رشد اندکی نسبت به روز گذشته داشت و در محدوده 3 هزار و 233 میلیاردی قرار گرفت. حجم‌خوردن و افزایش ارزش معاملات در شرایطی نظیر این روزهای بازار سرمایه که درگیر فشردگی است امید به پایان روند اصلاحی را افزایش خواهد داد. همچنین در جریان دادوستدهای بورس امروز 7.12 میلیارد برگه سهم بین اهالی بازار سرمایه مبادله شد.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی نیز حکایت از خروج 52 میلیاردی سرمایه این افراد از بازار سهام دارد. همچنین 318 نماد مثبت و 311 نماد منفی در تابلوی معاملات امروز به چشم می‌خورد که نمای مشهودی از عملکرد نوسانی و خنثی بازار سرمایه است.

امروز نمادهای بوعلی، شپنا، شستا، شبندر، اخابر و شتران بیشترین تاثیر مثبت روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای کگل، شنفت، پارس، خگستر و خساپا دربردارنده بیشترین تاثیر منفی روی شاخص کل بودند.

در سوی دیگر بازار نمادهای آریا، زاگرس، فزر، شراز و صبا بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل فرابورس داشتند. اما از طرفی دتوزیع، خدیزل، ددانا، مارون و قچار بیشترین تاثیر منفی را روی این شاخص داشتند.

بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها متعلق به نمادهای آسیاتک، غنوش، حآفرین، بوعلی، غدشت، رنیک و کاوه بود. در لیست بیشترین ارزش‌ صف فروش، وسالت، رفاه، قتربت، واحصا، سفاسی و سصفها قرار دارند. بیشترین ارزش صف خرید متعلق به نمادهای اخابر، وسدید، خکاوه، خبنیان و کپشیر بود.

صنایع سخت‌افزار و تجهیزات، خرده‌فروشی، فعالیت‌های مرتبط با اوراق بهادار و نساجی موفق شدند رشد بیش از دو درصد را برای سهامداران خود به ارمغان بیاورند؛ در مقابل نمادهای صنعت حمل‌ونقل بار زمینی، با میانگین منفی 3 درصد بیشترین افت را در روز جاری تجربه کردند.

خبرهای بیشتر درباره بورس را اینجا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    صعودهای هفته گذشته هیچ ارزشی نداشت تمامی نمادها ی اوج گرفته مجددا به قیمتهای قبلی برگشتند مانند سصفها وقچار وشنفت که باسرعت زیاد در حال سقوط ازادهستند وهیچ خریداری هم درکف قیمت ندارند