کد مطلب: ۷۴۳۵۹۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز / ترس بازار سرمایه از دلار فرزین

پایان بورس امروز / ترس بازار سرمایه از دلار فرزین

پس از یک هفته تمام رشد شاخص کل بورس تهران، به نظر می‌رسد تغییر و تحولات ریاست بانک مرکزی سایه ترس بر بازار سرمایه افکنده است. شاخص کل بورس در پایان روز جاری با افت بیش از سه درصد، نزدیک به 56 هزار واحد کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با شروع جریان معاملات امروز بورس تهران با عرضه قدرتمند از سوی فروشندگان روبه‌رو شد. فعالان بازار سرمایه معتقدند دیدگاه‌های محمدرضا فرزین، رئیس جدید بانک مرکزی در راستای تثبیت نرخ دلار نیما در محدوده 28 هزار و 50 تومان و همچنین افزایش احتمالی نرخ بهره بانکی، سرمایه‌گذاران بازار سرمایه را از آینده بازار ترسانده است.

نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته با کاهش 3.45 درصدی، سقوط 56 هزار و 817 واحدی را تجربه کرد. سرانجام در روزی که نقشه بازار عموما به رنگ سرخ بود شاخص کل با از دست دادن کانال مهم 1.6 میلیونی در محدوده 1 میلیون و 590 هزار و 497 واحد ایستاد.

از سوی دیگر شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با همتای خود در سمت سرخ دامنه نوسان اما با شیب کمتری نسبت به نماگر اصلی گام برداشت. در پایان جریان دادوستدهای امروز شاخص کل هم‌وزن 2.43 درصد افت کردکه این افت موجب کاهش 11 هزار و 674 واحدی ارتفاع این شاخص شد و آن را در محدوده 469 هزار واحدی قرار داد.

ارزش معاملات در چه سطح قرار گرفت؟

امروز علاوه عملکرد ریزشی شاخص کل بورس، اعداد و ارقام بازار سرمایه نیز با افت نسبی همراه شد. ارزش معاملات خرد (سهام + حق تقدم‌ها) در روز جاری در محدوده 8 هزار و 917 میلیاردی قرار گرفت تا کاهش ارزش معاملات نسبت به روز معاملاتی گذشته یعنس چهارشنبه به شکل ملموس حس شود.

خروج مجدد پول از بازار سهام پس از یک هفته

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه این افراد از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه تا لحظه تنظیم این گزارش، خبر از خروج 807 میلیارد پول از بورس می‌دهد. اگر قرار به رشد کلیت بازار سهام است، ورود پول و اعتماد سهامداران برای گذاشتن سرمایه خود در بورس تهران شرط لازم و مهم به وقوع پیوستن این هدف است.

نقشه بورس تهران امروز با حضور 185 نماد سبز و 461 نماد منفی نمایان‌گر قدرت نسبی فروشنده‌ها در بازار بود. ارزش دلاری بازار سرمایه ایران در پایان معاملات روز یکشنبه معادل 269 میلیارد دلار شد.

نمادهای اثرگذار بر معاملات

امروز نمادهای فولاد، کگل، فملی، فارس، کچاد و شپنا بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل در روزی که به سختی نمادهایی با تاثیر مثبت بر شاخص کل پیدا می‌شد، نمادهای رمپنا، لوتوس، وپخش، فایرا، وبهمن و ذوب در بر دارنده بیشترین تاثیر مثبت روی شاخص کل بودند.

در سوی دیگر بازار، نمادهای آریا، زاگرس، صبا، شگویا، فغدیر، شاوان و شراز بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل فرابورس داشتند. از طرفی بپاس، کگهر، وهور، خدیزل و وملل بیشترین تاثیر مثبت را روی این شاخص داشتند.

بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها متعلق به نمادهای غگز، ساروج، ولکار، حپارسا، تپولا، آرمان و بمپنا بود. در لیست بیشترین ارزش‌ صف فروش نمادهای وسالت، وسدید، بوعلی، آریان و نوری در این لیست به چشم می‌خورد. بیشترین ارزش صف خرید نیز متعلق به نمادهای شلرد، وثوق، خاور، ممسنی و آبین بود که نماد جدید حاضر در این لیست است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    تنها کشوری در دنیا هستیم که یک فرد می تواند یک بازار مالی حدود دویست میلیارد تومنی رو به صورت شخصی بالا و پایین کنه.مطمئن باشید اگر سهامدار به این نتیجه رسیده که خرید سهام براش به صرفه نیست هیج سرمایه گذاری هم برای سرمایه گذاری وارد چنین کشوری نخواهد شد.

  • ناشناس

    متاسفانه امروز حقیقی ها بازهم تحت تاثیر اخبار هیجانی ،فروش هیجانی داشتند ، بوضوح مشخص است که شرایط سیاسی و تورمی اقتصاد و بازار بر سیاست‌های دستوری و تثبیتی درآینده برتری خواهد داشت ، امروز سهامداران حرفه ای شکارچیان سهم از منفی های امروز بخوبی استفاده کرده و خرید های خیلی خوبی زدند

  • ناشناس

    با همین فرمان حرکت کنیم از لحاط ابتلا به سکته ادابته می شویم

  • ناشناس

    آنچه مسلم است این است که امروز سهامداران تیزهوش و کارکشته و حواس جمع و هوشیار از فرصت امروز شنبه بخوبی نهایت استفاده را کرده و دراین شرایط خرید های خیلی خوب و حساب شده را انجام داده اند.

  • مه

    خوب میشه سختیش همین ۱۰۰ سال اوله خخخخخ

  • مهدی

    خوب میشع سختیش همین ۱۰۰ ساله اوله

  • محسن

    درباره قرمز پوش شدن بورس هم
    البته انتشار خبر :
    “منبع تزریق نقدینگی به طرح رئیسی؛بانک یا بورس؟”
    هم بی تاثیر نبود
    معنی برخی دخالتها و توانائیهای بی قواره و اختیارات عده ایی در آینده بورس
    یعنی تزلزل ثروت و دارایی مردم در بورس

  • ناشناس

    وقتی چاهی آب ندارد و با سطل دستی آب درونش ریخته می شود … چاه نیست !!!

  • سلطان

    این دست به دست شدن سهام برای بورس طبیعیه مهم ارزش معاملاته که بالای هفت همت است.نوسان ذات بورسه.با احترام

  • ناشناس

    اینها همش بازی هست ادامه بدهید