کد مطلب: ۸۰۴۱۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پایان بورس امروز / هدیه شیرین استیضاح وزیر به بازار سهام

پایان بورس امروز / هدیه شیرین استیضاح وزیر به بازار سهام

بازار سهام امروز هم روند صعودی خود را ادامه داد و با شتاب بیشتری بالا رفت؛ به نحوی که شاخص کل بورس 40 هزار واحد و شاخص هم‌وزن نیز بیش از 15 هزار پله صعود را تجربه کردند. ناظران بازار، یکی از محرک‌های رشد بورس را استیضاح وزیر صمت و خوش‌بینی صنایع به پایان سیاست‌های ضدتولید وی می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس 40 هزار و 862 واحد، معادل 1.68 درصد بالا رفت و در پله دو میلیون و 479 هزار و 415 واحد قرار گرفت.

شاخص هم‌وزن نیز روز خوبی را پشت سر گذاشت و 15 هزار و 566 واحد، معادل 1.94 درصد رشد کرد تا به سطح 816 هزار و 527 واحد برسد.

شاخص‌های آزاد شناور، بازار اول و بازار دوم هم به ترتیب معادل 1.86 درصد، 1.94 درصد و 1.36 درصد رشد کردند.

تحولات بورس

امروز در بورس نمادهای فولاد، فملی، تاپیکو، وبملت، شبندر، شستا و شتران بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل داشتند. فولاد به تنهایی شاخص کل را چهار هزار و 703 پله بالا برد و فملی نیز سه هزار و 687 واحد در صعود شاخص کل بورس اثر داشت.

در همین حال، فولاد، شستا، خودرو، خساپا، خگستر، پترول و فملی پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی در معاملات امروز بودند. گفتنی است بورس تهران امروز شاهد معاملاتی به ارزش 18 هزار و 229 میلیارد تومان بود.

تحولات فرابورس

امروز شاخص کل فرابورس هم 583 واحد رشد کرد و به ارتفاع 30 هزار و 954 واحد رسید. در این بازار نمادهای کگهر، آریا، هرمز، وسپهر، صبا، زاگرس و ارفع بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل فرابورس داشتند.

امروز همچنین گدنا، کرمان، خاور، کوثر، دتولید، فرابورس و وسپهر پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند. فرابورس امروز شاهد معاملاتی به ارزش 38 هزار و 653 میلیارد تومان بود.

ارزش معاملات خرد

امروز بازار سهام شاهد معاملاتی به ارزش 56 هزار و 772 میلیارد تومان بود. از این میزان اما 36 درصد معادل 20 هزار و 400 میلیارد تومان، سهم معاملات خرد بود. به این ترتیب بازار سهام توانست ارزش معاملات را به عنوان یک فاکتور مهم رونق بازار، همچنان در سطح بالا حفظ کند.

گفتنی است امروز بازار سهام شاهد ورود هزار و 260 میلیارد تومان پول حقیقی بود. روز گذشته نیز بازار سهام تغییر مالکیت دو هزار و 510 تومانی حقوقی به حقیقی را تجربه کرده بود.

عملکرد صنایع

امروز اغلب نمادهای خودرویی سبزپوش بودند و رشد را تجربه کردند. این گروه امروز بیشترین ورود پول حقیقی را در میان گروه‌های مختلف ثبت کرد. در همین حال، گروه‌های بانک، فلزات اساسی و انبوه‌سازی شاهد رشد نمادهای خود بودند.

امروز بیش از 79 نماد رشد بالاتر از 5 درصد را ثبت کردند و 111 نماد نیز بین 4 تا 5 درصد رشد قیمت داشتند. در همین حال از کل نمادهای بازار، 151 نماد در محدوده منفی معامله شدند و تنها 6 نماد شاهد افت 4 درصدی و بیشتر بودند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.