خبر مهم:

کد مطلب: ۶۸۸۴۵۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان سبزپوش معاملات بورس/ برجام به معاملات بورس جان داد؟

پایان سبزپوش معاملات بورس/ برجام به معاملات بورس جان داد؟

بورس امروز و در اولین روزکاری هفته با رشد کمتر از یک درصدی مواجه شد و به پیشواز تعطیلات میانه هفته رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس تهران امروز برخلاف روزهای اخیر روند رو به بالایی را تجربه کرد. بورس امروز شنبه ۱۵ مرداد ماه با رشد ۱۱ هزار و ۵۶۵ واحدی معادل ۰٫۸ درصد مواجه شد و به سطح یک میلیون و ۴۴۸ هزار واحدی رسید. شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۱۸۸ واحدی به محدوده ۱۹ هزار واحدی رسید.

همچنین شاخص کل هم‌وزن رشد ۶ هزار و ۸۸ واحدی برابر ۱٫۶ درصدی داشت و به محدوده ۳۹۰ هزار واحد رسید. امروز نمادهای شبندر، شپنا، شبریز و شتران تاثیر منفی روی شاخص کل داشتند. در مقابل نمادهای فملی، وبلمت، شستا، شپدیس، خودرو و حکشتی تاثیر مثبت روی شاخص کل بورس گذاشتند.

سیگنال مثبت مذاکرات به بورس

روز ۱۲ مرداد بود که باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد ایران عازم وین شد و در سه روز دیدارهای مختلفی صورت گرفت. این سفر و مذاکرات یک سیگنال بسیار مثبت برای بورس به حساب می‌آید و به عقیده کارشناسان، رشد امروز معاملات ناشی از این موضوع است.

البته اخبار ضدونقیض نیز از فضای وین توسط رسانه‌های مختلف به گوش می‌رسد. بر اساس گزارش رسانه‌ها به نظر می‌رسد که لازمه موفقیت در مذاکرات وین دو اصل است. نخست، موثر و پایدار بودن رفع تحریم‌ها. دوم اینکه موضوعی نباید به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی بماند.

با وجود این موضوع امیدها نسبت به انجام توافق افزایش پیدا کرده است و کارشناسان عقیده دارند که بورس می‌تواند به واسطه سیگنال مذاکرات رشد کند. به واسطه همین سیگنال امروز نمادهای گروه‌های خودرویی، بانکی و حمل و نقل دریایی با افزایش تقاضا مواجه شدند.

سیگنال منفی به فرآورده‌های نفتی

گروه فرآورده‌های نفتی امروز روند رو به پایینی داشت و کارشناسان عقیده دارند که این موضوع می‌تواند ناشی از کاهش قیمت نفت باشد. بهای معاملات نفت برنت با ۸۰ سنت افزایش، در ۹۴ دلار و ۹۲ سنت در هر بشکه بسته شد که ۱۱ درصد کاهش نسبت به قیمت نهایی هفته پیش از آن داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس تازه عادلانه شده نه اینکه ما در سود هستیم برای همین الآن
    ۵۰درصد درضررم منظورم از عادلانه شدن اینه که قبلا حقوقی ها از سهام های خاص بشدت حمایت می کردند و مانع اصلاح درست شاخص می شدند در نتیجه تاوان اصلاح آنها را شرکت های کوچک می دادند مثلا وقتی شاخص ۲۰در صد اصلاح می کرد سهام هایی که حمایت نمی شدند ۸۰درصد اصلاح می کردند و سهم هایی که حمایت شدید حقوقی ها را داشتند شاید ۵درصد هم اصلاح نمیکردند مجدد وقتی شاخص صعودی می شد همون سهام هایی که اجازه اصلاح داده نشده بود رشد می کردند و سهام هایی که خیلی اصلاح کرده بودند بعد از ۳۰درصد رشد وقتی دوباره شاخص اصلاح می کرد ۷۰در صد دیگه منفی می خوردند و این کمال نا انصافی بود.

  • ناشناس

    پالایشیهاوقتی منفی باشند، معنی ومفهوم آن یعنی بورس منفی است، لطفازوربیخودنزنید، برجام یعنی کشک

  • ناشناس

    سلام منفی پالیشیها برا جمع کردن سهم بود با این گزار ش خوب سالانه دلیل نداره منفی بشه. خودرو با p/e منفی و شناسایی زیان صف خرید معقول نیست. اگه سهمی بعد از قبول برجام بخواهد رشد کنه پالایشی هست. قراردادهای روسیه و چین را ببین تمام. بحث فقط سر نفت هست.

  • علی نظری

    سلام منفی پالیشیها برا جمع کردن سهم بود با این گزار ش خوب سالانه دلیل نداره منفی بشه. خودرو با p/e منفی و شناسایی زیان صف خرید معقول نیست. اگه سهمی بعد از قبول برجام بخواهد رشد کنه پالایشی هست. قراردادهای روسیه و چین را ببین تمام. بحث فقط سر نفت هست.

  • ناشناس

    اخبار در بورس یک روز کاربرد دارد این بار بحران هم شکست میخورد و همه چیز سر کاری است چهار شنبه اخ ین فرصت خروج از بورس

  • رضا

    والا من هیچ دوره خوبی رو یادم نمیاد که پالایشیها لیدر بوده باشن و روزهای خوبی رو گذرونده باشیم.این حرفها شبیه کشک بود.جالبه بعد از اینکه هزاران بار گفتن برجام یعنی رشد سهمای ریالی مثل بانک حمل و نقل خودرو میگی برجام و پالایشی؟!!عجیبه والا.برجام یعنی همه چیز

  • رضا

    این حرفها شبیه کشک بود.جالبه بعد از اینکه هزاران بار گفتن برجام یعنی رشد سهمای ریالی مثل بانک حمل و نقل خودرو میگی برجام و پالایش

  • مال باخته

    قیمت نفت بالای صددلاربودبازم منفی بودوداشت درجامیزد،قیمت نفت بالابره منفی هست،پایینم بیادبازم منفیه،فقط دارن کاری میکنن سهام حقیقی روازدستشون دربیارن،بالای ۱ماه حقوق داره بالای۵۰ملیون برگ سهام ازحقیقی میخره ونوسان می گیره