کد مطلب: ۸۰۷۰۳۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پایان بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ارزش معاملات خرد رکورد زد

پایان بورس امروز 16 اردیبهشت 1402 / ارزش معاملات خرد رکورد زد

بورس تهران امروز شاهد رکوردشکنی دوباره ارزش معاملات خرد بود. در همین حال شاخص کل بورس هم بیش از 20 هزار واحد بالا رفت و خود را به نیمه کانال دو میلیون و 500 هزار واحدی نزدیک‌تر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس امروز با رشد 20 هزار و 559 واحدی، معادل 0.82 درصد بالا رفت و به ارتفاع دو میلیون و 535 هزار و 234 واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز 14 هزار و 522 واحد افزایش یافت و 1.70 درصد رشد کرد تا در سطح 870 هزار و 409 واحد قرار گیرد.

امروز شاخص‌های آزاد شناور، بازار اول و بازار دوم به ترتیب معادل 1.06 درصد، 1.10 درصد و 0.47 درصد رشد کردند.

ارزش معاملات خرد

امروز معاملات خرد بازار سهام، رکورد تازه‌ای را شکست و با رسیدن به رقم 24 هزار و 840 میلیارد تومان، بیشترین ارزش معاملات خرد از ابتدای سال 1401 تا کنون را به ثبت رساند.

امروز همچنین دو هزار و 236 میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار سهام شد که بیشترین میزان طی پنج روز معاملاتی گذشته بوده است.

عملکرد بورس

امروز نماد کچاد بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل بورس داشت اما در مقابل، نمادهای وبملت، خودرو، شپنا، شستا، شتران و وپاسار بیشترین تاثیر مثبت را در رشد نماگر بازار داشتند.

در همین حال شپنا، وکغدیر، شستا، شتران، وبملت، ثبهساز و شبندر پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی بودند. بورس تهران امروز شاهد معاملاتی به ارزش 19 هزار و 370 میلیارد تومان بود.

عملکرد فرابورس

فرابورس نیز امروز با رشد 89 واحدی شاخص کل روبرو بود تا نماگر این بازار در سطح 32 هزار و 55 واحدی قرار گیرد. در این بازار نمادهای کگهر، آریا، هرمز و مارون بیشترین تاثیر منفی و نمادهای وسپهر، فغدیر و صبا بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند.

امروز همچنین دی، گلدیرا، کرمان، فرابورس، کوثر، انتخاب و آریا پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند. فرابورس امروز شاهد معاملاتی به ارزش 20 هزار و 559 میلیارد تومان بود که از این میزان 6 هزار و 923 میلیارد تومان به سهام اختصاص داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.