فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۸۹۸۴۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / ترس حقیقی‌ها ادامه دارد؟

پایان بورس امروز 17 آبان 1402 / ترس حقیقی‌ها ادامه دارد؟

نگاهی به تابلو بورس در روز پایانی هفته نشان می‌دهد شاخص‌های بورسی در این روز نیز صعودی بودند. اما نکته‌ای که در معاملات امروز کمی نگران‌کننده بود، بحث ترس ادامه‌دار حقیقی‌هاست. چرا که لازمه شکل‌گیری و ادامه روند صعودی برای بورس مشارکت حقیقی‌های بازار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از سخنرانی سیدحسن نصرالله در روز جمعه، تنش‌های جنگ از بازار سرمایه برچیده شد و به نحوی موتور بورس برای بار دیگر روشن شد. چرا که شاخص کل در تمامی روزهای این هفته صعودی بود و همین موضوع ارقام ارزش معاملات را نیز بالا برد.

اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که هنوز حقیقی‌های بازار به رشد بورس اعتقاد ندارند. چرا که حقیقی‌ها تنها در برخی روزها و آن‌ هم با حجم اندکی از پول دست به خرید می‌زنند و این امر تضمین‌کننده رشد پایدار بورس نیست. تجارت‌نیوز در پیش‌بینی معاملات امروز بورس تاکید کرده بود که احتمالا حقیقی‌های بازار سنت فروش سهام در روز چهارشنبه را حفظ کرده و عرضه‌ها افزایش خواهند داشت.

بورس امروز در یک نگاه

17 آبان

معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در جهت دیگر روزهای این هفته رفتار کرد و اندکی به ارتفاع خود افزود. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با رشد حداقلی سه هزار و 227 واحد که معادل 0.16 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 56 هزار واحدی ایستاد. لازم به ذکر است این پنجمین روز متوالی‌ست که شاخص کل با افزایش ارتفاع روبه‌رو می‌شود.

همچنین شاخص هم‌وزن نیز با فرمان شاخص کل اما با سرعت بیشتری حرکت کرد. به این ترتیب میانگین هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز دو هزار و 579 واحد که معادل 0.37 درصد این شاخص است افزایش ارتفاع داد و به سطح 698 هزار و 768 واحدی رسید.

از آنجا که کندل هفتگی شاخص‌های بورسی در پایان این هفته صعودی بود و اهالی بازار سرمایه در تمام روزهای هفته دوم آبان، شاهد افزایش شاخص‌های بورسی بودند، حجم و ارزش معاملات خرد طی این هفته صعودی بود.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 6 میلیارد و 800 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و 69 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

با وجود آنکه ارقام شاخص و ارزش معاملات در این هفته صعودی بود، اما در روز جاری پول حقیقی‌ها وارد بورس نشد. به این ترتیب شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 211 میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم خگستر، شپنا و فولاد بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، خودرو و خگستر به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت. فروس با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، ولملت نیز با افت 6.97 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز در روز جاری به سهم‌های سخاش، بمپنا و واتی تعلق گرفت. همچنین سهم‌های وبصادر، اخابر و ثالوند نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای ولصنم، کالا و گلدیرا خروج پول هوشمند داشتند

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های دهدشت، خکاوه و ویسا رقم خورد. همچنین وتجارت در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد حخزر بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.