فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۳۴۵۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۱۸ تیر ۱۴۰۲/ بلاتکلیفی بازار سهام ادامه دارد

پایان بورس امروز 18 تیر 1402/ بلاتکلیفی بازار سهام ادامه دارد

بررسی معاملات بورس امروز حکایت از آن دارد که بازار سرمایه همچنان بهانه‌ای برای رشد و نزول قدرتمند پیدا نکرده و در حال درجا زدن است. به طوری که امروز هم با نزول خود نشان داد، قصدی برای شروع روند صعودی ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بلاتکلیفی بورس همچنان ادامه دارد؛ به طوری که بازار سهام در حال حاضر گرفتار بده بستان شده و هر صعودی را به سرعت پس می‌گیرد. هفته گذشته اهالی بازار سرمایه با برگشت شاخص به کانال دو میلیون و 200 هزار واحدی به صعود بورس امیدوار بودند و حتی تکنیکالیست‌ها با استناد به شکست خط روند نزولی شاخص کل، ادامه رشد بورس را محتمل می‌دانستند.

اما با شروع سومین هفته تیرماه این رویه ادامه نیفتاد و شاخص کل باز هم کانال ارزشمند خود را از دست داد.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که شاخص کل تا محرک قدرتمندی نداشته باشد، نمی‌تواند خود را بالای کانال 2.2 میلیون واحدی تثبیت کند. از طرفی مهمترین محرک بورس هم از گذشته دلار بوده که هم‌اکنون در حال درجا زدن است.

بورس 18 تیر در یک نگاه

معاملات امروز بورس در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود رفتار کرد. به طوری که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت 18 هزار 772 واحدی که معادل 0.86 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 176 هزار واحدی ایستاد.

همچنین شاخص هم‌وزن همسو با شاخص کل رفتار کرد و با کاهش 0.85 درصدی به سطح 770 هزار و 824 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 10 میلیارد و ارزش معاملات خرد را 6 هزار و 932 میلیارد تومان نشان می‌دهد که شامل سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی است.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 288 میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

پایان بورس 18 تیر

بیشترین ارزش معاملات

وآیند که پس از دو سال بالاخره بازگشایی شد در بسیاری از فیلترهای بورسی رتبه اول را در اختیار گرفت. به طوری که در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم وآیند، فارس و وبملت بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، وآیند و شستا به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

وآیند با افزایش 51.74 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، وایران نیز با افت 6.95 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های وآیند، ارفع و کاوه تعلق گرفت. همچنین سهم‌های دانا، سدبیر و ارفع نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای وبملت، خگستر و نوری خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های ارفع، دقاضی و ممسنی رقم خورد. همچنین فایرا در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد حپترو بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.