کد مطلب: ۸۱۹۸۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۲۰ خرداد ۱۴۰۲/ خروج ۲۰۰۰ میلیارد تومانی پول حقیقی از بازار سهام

پایان بورس امروز 20 خرداد 1402/ خروج 2000 میلیارد تومانی پول حقیقی از بازار سهام

نزول دلار به کانال 40 هزار تومان، بورس امروز را با افت نسبتا سنگینی روبه‌رو کرد و سبب شد نماگرهای بازار سهام کاهش ارتفاع دهند. این کاهش تا حدی بود که 84 درصد نمادهای امروز در طرف منفی نوسان معامله شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی معاملات بازار سهام در روز جاری، سناریوی دلاری بودن بازار سرمایه را برای بار دیگر تصدیق کرد. همین کورولیشن مثبت بورس و دلار سبب شد تا به دنبال کاهش 3.93 درصدی قیمت دلار در یک هفته گذشته، نقشه بازار سهام در روز جاری قرمز شود.

به این ترتیب شاخص کل طی برآیند معاملات امروز 73 هزار و 372 واحد معادل 3.21 درصد نزول کرد و به ارتفاع دو میلیون و 215 هزار واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز که نماگر شرکت‌های کوچک بازار است با کاهش 3.33 درصدی، تراز 750 هزار و 812 واحدی را ثبت کرد. همگامی دو نماگر بورس، نشان می‌دهد با ریزش دلار در یک هفته اخیر، تمامی سهم‌های بازار، اعم از بزرگ و کوچک با افت قیمت مواجه شدند.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 11 میلیارد و 700 میلیون و ارزش معاملات را هفت هزار و 626 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

پایان بورس 20 خردادد

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سنگین سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج دو هزار و 104 میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.

البته تا حدودی این خروج سنگین پول در این محدوده حمایتی مشکوک به نظر می‌رسد و تا حدودی می‌توان به خرید سهام توسط حقوقی‌های بازار ربط داد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم وبملت، ثفارس و شپنا بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، وبصادر و وتجارت به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

ثپردیس با افزایش 6.98 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، چخزر نیز با افت هفت درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های عالیس، ثفارس و زفجر تعلق گرفت. همچنین سهم‌های کفپارس، ثتران و کسعدی نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای شپنا، وبصادر و خاور خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های وگستر، حخزر و ثفارس رقم خورد. همچنین شاملا در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد خنصیر بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علیرضا

    لعنت بر گردانندگان بورس دستوری که مردم این مملکت را بدبخت کردند. یک مشت دلال آن بالا نشسته و مدام پی بدبختی و فلاکت مردم هستند. لعنت روزگار بر آنها.

  • ناشناس

    بنازم به این تحلیل مسخره مگه دلار چقدر ریخت تو این دو روز. ریزش امروز بورس به خاطر شفاف سازی ایران خودرو بود

    • ناشناس

      دقیقا” . آفرین . درضمن بپرس چرا اون موقع که دلار پرواز می کرد و تا ۶۰ هزار تومان بالا رفت ، بورس نه تنها هم پای دلار حرکت نکرد بلکه در جهت مخالف اون حرکت کرد و شاخص تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد سقوط کرد!!!!!!!!!
      بورس فقط در مسیر کاهشی دلار به اون وابسته هست؟؟!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس

    بورس نوید سقوط سال ۹۹ را داد .
    این دولت هم دست به جیب بورس شد .
    یاد شعار انتخابات افتادم و از این همه دروغ غصه خوردم.

  • ناشناس

    کار حقوقیهاست با
    کمک اقای عشقی ۷۳۰۰۰منفی شب خ نشون عروسیه البته سهامدارا هم براشون هدیه میفرستن که منتشر نمیشه