خبر مهم:

کد مطلب: ۷۶۰۸۴۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ / خروج سنگین پول حقیقی‌‌ها تا کجا ادامه دارد؟

پایان بورس امروز 25 بهمن 1401 / خروج سنگین پول حقیقی‌‌ها تا کجا ادامه دارد؟

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه سهم‌های کنور، سپ، کرماشا، تکشا و شدوص حجم مشکوک داشتند. به طوری که هر یک از آن‌ها به طور متوسط هفت تا هشت برابر میانگین حجم ماهانه خود حجم خوردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در خلاف جهت روز گذشته خود گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت 10 هزار و 313 واحدی که معادل 0.7 درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح یک میلیون 537 هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با کاهش 0.7 درصدی به سطح 479 هزار و 389 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 6 میلیارد و 870 میلیون و ارزش معاملات را سه هزار و 212 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

پایان بورس 25 بهمن

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 503 میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد که بسیار نگران کننده است.

بررسی‌ها نشان می‎دهد که در یک ماه گذشته بازار، سهامداران تنها دو روز شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودند.

کارشناسان بازار سرمایه بر این باورند، تا زمانی که از تولیدکننده داخلی و به دنبال آن شرکت‌های بورسی حمایت نشود این خروج پول ادامه دارد و تنها با نوسانات نرخ ارز، ممکن است این شیب عجیب خروج پول کاهش یابد.

نقشه بورس تهران امروز با حضور 154 نماد سبز و 463 نماد منفی نمایان‌گر غلبه فروشندگان در بازار بود. همچنین ارزش دلاری بازار سرمایه ایران در پایان معاملات روز یکشنبه معادل 255 میلیارد دلار شد.

صف خرید و فروش

در لیست بیشترین ارزش‌ صف فروش نمادهای وسالت، خبنیان، خکاوه، فنفت و غدیس در این لیست به چشم می‌خورند.

بیشترین ارزش صف خرید نیز متعلق به نمادهای وسینا، غناب، شدوص، تکنو و وآتوس بود.

حجم مشکوک

بررسی معاملات بازار امروز نشان می‌دهد که سهم‌های زیر حجم مشکوک داشتند و به طور متوسط پنج تا 6 برابر میانگین حجم ماه خود حجم خوردند. در جدول زیر M نشانه میلیون است.

حجم مشکوک 25 بهمن

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم وساخت، فولاد و خگستر بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، وساخت و شستا بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

وسینا با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، ختوقا نیز با افت 6.99 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های سصفها، سرچشمه و وسینا تعلق گرفت. همچنین سهم‌های بهپاک، تکشا و بشهاب نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای کیا، وخاور و داسوه خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های فاهواز، وسینا و تاصیکو رقم خورد. همچنین سآبیک در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد کرماشا بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسین

    متاسفانه متاسفانه بورس علارغم جا ماندگی 3 ساله از تورم کشور بطور دستوری و عمدا نزولی میشود و جلوی رشد ان را گرفته اند ………………….

    • ناشناس

      ارزش همه چیز داره روز به روز بالا میره الا بورس.چه بلای خانمانسوزی شده این بورس

  • علی

    بورس دستوری و تحت کنترل 100 درصدی در دستان دولت بورس نیست

  • مجمع تحلیلگران

    بسم الله. و اما ادامه داستان. اول بورس.بورس تشکیل شده از شرکتای تولیدی که هر چند بعصیاشون ضرر ده هم هستن اما بهر حال تولیدین اکثریتشون. تو این کشور که دلال محوره هر سرمایه گذاری تو بخش تولید بخصوص سرمایه خرد به ضرر منتهی میشه. علت اینه که چون تورم بالای چهل درصده این میزان تورم فقط تو دلالی قابل کسب کردنه. همینجا یه هشدار به دولت و نظام میدم ادامه روند کنونی به فرو پاشی ته مونده تولید ختم خواهد شد. اما سیاست.یه نصیحت به سیاستمدارا . چرا فکر میکنین نزدیک شدن به روسیه و چین برا شما سود داره؟ فقط یه کشور نام ببرین که با نزدیکی به این دو کشور پیشرفت کرده باشه. چین به کره شمالی که همسایه شه و نقطه اشتراک زیادتریم دارن رحم نمیکنه و شده مستعمره اش ایران که جای خود داره. چین بدترین نوع استعمار رو به کشورای صعیفتر تحمیل میکنه اونم استعمار اقتصادیه. اقتصادتونو به روی کشورای غربی که نظام دموکراسی دارن باز کنین . دشمن تراشی نکنین. اقتصاد رو به اقتصاد دانا سیاست رو به سیاستمدارا و فرهنگ رو به اهلش بسپارین. اخه عزیز من یه سردار که کل عمرش تو بخش نطامی امنیتی فعالیت داشته وقتی میشه مدیر اقتصادی فرهنگی. همه چیزو از بعد امنیتی نظامی میبینه و میسنجه.و مسلمه پیشرفتی در کار نخواهد بود. برادران سردار عزیز اینقدر لجباز نباشین. درسته قدرت دارین اما درک حقیقت و گام برداشتن در راه کار درسته که عزت میاره . بهرحال شاید هنوزم یه کور سویی برا بازگشت مونده باشه. انسان قرار نیست هزار سال عمر کنه . فرصت رو غنیمت بشمرین و اگه نمیتونین به سود ملت کار کنین لا افل ضرر نرسونین. اقا موفق باشین در پناه حق

  • ناشناس

    واقعابورس ایران اشغالترین بازار

  • ناشناس

    آقای عشقی باید استعفا بدهد
    چرا ناظر بر بورس‌ها وهمچنین آقای عشقی
    نماد بپیوند گستر که عرضه اولیه سال ۹۹ بوده آن هم باشلار ۱۸هزار تومانی به قیمت ۱۸۵۰ عرضه اولیه شده
    باید بعد از گذشت ۳ سال وبا دلار ۴۷ هزار تومانی
    چرا این نماد همچنان ۴۵ درصد زیر قیمت عرضه اولیه است
    مگر شما نظارت نمیکنید
    چرا باید رانت وفساد هر روز بیشتر از دیروز باشد

  • ناشناس

    سرمایه گذاری در بورس یعنی نابودی

  • ناشناس

    وقتی دولت بی خیال است مردم حق دارنندسرملیه خودراخروج کنندمگردولت دلش به سرمایه گذار می سوزد

  • ناشناس

    سلام،فقط اینرو میتونم بگم که همه مسئولان و حتی صدا و سیما،مردم را تشویق به حضور و خرید سهم در بورس کردن و در همین راستا هم بخش قابل توجه ای از مردم با فروختن خانه،طلا،گرفتن وام و…..وارد بورس شدن و الان هم کل سرمایشون به باد رفته و متاسفانه امیدی هم به برگشت سرمایه اولیه شون هم وجود نداره.

  • علی

    بعد از گذشت 3 سال و 90% در زیان بودن مردم و با افزایش قیمت اقلام خوراکی تا 400% مانند روغن ووو …. هنوز تیم اقتصادی دولت معتقده که اگه بورس 30% رشد کنه باعث تورم میشه …!!!