کد مطلب: ۷۱۴۷۰۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حرکت معکوس شاخص کل و شاخص هم‌وزن بورس

حرکت معکوس شاخص کل و شاخص هم‌وزن بورس

شاخص کل و شاخص هم‌وزن بورس امروز مسیرهای متفاوتی را پشت سر گذاشتند و یکی از این شاخص‌ها مثبت و دیگری منفی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل و شاخص هم‌وزن بورس امروز مسیرهای متفاوتی را پشت سر گذاشتند و یکی از این شاخص‌ها مثبت و دیگری منفی شد. شاخص کل بورس امروز چهارشنبه ۲۷ مهر ماه روند نسبتا نزولی را تجربه کرد.

ارزش معاملات بازار سرمایه تا لحظه تنظیم این گزارش به هزار و ۴۲۶ میلیارد تومان رسید. همچنین ۱۲۶ میلیارد تومان خروج پول حقیقی از بازار سرمایه داشتیم.

شاخص کل با افت دو هزار و ۳۹۹ واحدی به محدوده یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحدی رسید. اما شاخص هم‌وزن بر خلاف شاخص کل حرکت کرد و با رشد ۶۵۰ واحدی در محدوده ۳۷۸ هزار واحدی قرار گرفت.

امروز نمادهای فولاد، کچاد، کگل، شپنا، وبانک، نوری، ومعادن و فملی بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای حکشتی، شفن، آسیا و ثامید نیز تاثیر مثبت روی شاخص داشتند.

از سوی دیگر نمادهای شپنا، خگستر، خودرو، خساپا، کالا، شبندر و شفن جزو نمادهای پرتراکنش بورس بودند. همچنین نمادهای دی، ددانا، قچار، فرابورس، کرمان، ولشرق و سبزوار نیز توانستند نمادهای پرتراکنش فرابورس باشند.

بورس در انتظار گزارش ۶ ماهه

تا چند روز دیگر مهلت انتشار گزارش‌های شش ماهه شرکت‌های بورسی به پایان می‌رسد و شرکت‌ها در این مدت باید گزارش‌های شش ماهه خود را در سامانه کدال بارگذاری کنند.

به عقیده کارشناسان گزارش‌های شش ماهه می‌تواند وضعیت بورس را تغییر دهد و یک سیگنال مثبت و قوی برای رشد معاملات است.

البته انتشار گزارش‌های شش ماهه مزیت دیگری نیز دارد آن هم بهبود P/E کل بازار سرمایه و افزایش ارزندگی سهام شود. این موضوع یک فرصت مناسب برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در بازار سرمایه است.

البته نباید فراموش کرد که نسبت p/e بسیاری از نمادها در منطقه ارزندگی هستند. اما به نظر می‌رسد با وجود ارزندگی به دلیل زیان دو ساله سرمایه‌گذاران و سهامداران بورس تا زمان مشخص نشدن وضعیت و رفع ابهامات سرمایه سنگینی وارد بازار سهام نشود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نمادهایی مثل کگل وبورس وفرابورس یک هفته نزولی روزی ۴ درصد منفی ویک روز در هفته مثبت ۲ یا ۳ درصدمیشه به طوری که سهامدار فکر میکنه سود کرده ولی در واقع در حال نزول داعمیه. قچار وچند نمادمثبت امروز از این دسته هستند که سهامدارها فکر میکنند این سهمها در حال رشد هستند . رشد این سهمها کاذبه. زمانی سهامها رشد خوا هند کرد که رشد در بیش از ۵۰ در صد نمادها اتفاق بیافته. برای خرید عجله نکنید چون قیمت ها به راحتی پایین تر خواهد امد به علت اینکه اکثر سهامها خریدار نداره.

  • علی

    رفیقم پارسال یه سهام تو بورس خرید که حدود ۲ میلیون ضرر کرده، بعد الان براش پیامک اومده که ۱۹ هزار تومان سود سهام به شما تعلق گرفته است و به حسابتان واریز خواهد شد