کد مطلب: ۶۱۵۹۱۳

رشد اندک شاخص در روز سبز خودرویی‌ها/ ارزش معاملات بورس در کف

رشد اندک شاخص در روز سبز خودرویی‌ها/ ارزش معاملات بورس در کف

شاخص کل بورس امروز با ۱۹۲۵ واحد رشد وارد کانال یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد شد. علاوه بر رشد ۰٫۱ درصدی شاخص کل، شاخص هم‌وزن نیز ۰٫۳ درصد رشد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس امروز با ۱۹۲۵ واحد رشد وارد کانال یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد شد. علاوه بر رشد ۰٫۱ درصدی شاخص کل، شاخص هم‌وزن نیز ۰٫۳ درصد رشد داشت. ارزش کل معاملات بازار سهام نیز امروز ۲۳۰۰ میلیارد تومان بود که نیست به دیروز حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان افت داشت.

فارس، شپدیس و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی و فولاد، خودرو و وبملت بیشترین تاثیر مثبت بر بازار سهام را داشتند. رشد شاخص کل بورس در میانه بازار تا حدود ۵۰۰۰ واحد هم رشد داشت اما در ادامه و با افت شیمیایی‌ها سرعت رشد کاسته شد.

بازار سهام همچنان روند خنثی و فرسایشی خود را ادامه می‌دهد. خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی همچنین برترین گروه‎‌های صنعتی بازار امروز بودند. بیشترین ارزش معاملات امروز برای کمند، خودرو و خگستر و بیشترین حجم معامله نیز برای خودرو، خگستر و خساپا ثبت شد.

بازار فرابورس امروز با اختلال در معاملات مواجه بود. شاخص کل فرابورس با حدود ۵۰ واحد رشد در کانال ۱۸ هزار و ۶۷ واحد قرار گرفت. نمادهای آریا، سمگا و غصینو بیشترین تاثیر مثبت در شاخص کل فرابورس امروز را ثبت کردند.

علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: شدت عرضه در نیمه دوم بازار به فردا سرایت خواهد کرد و بورس پرعرضه‌ای در ابتدا خواهیم داشت. اما از میانه به بعد شاهد بازگشت بورس به روال عادی خواهیم بود.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • عزراییل حقوقبها

    به والله به این بازار وبه این بورس بجای اشک خون باید گریست , بازار وبورسی کاملا دولتی , دیکته شده , دستوری ودستکاری شده . همه یا اکثر اینها از خدا بیخبرند وقتی از خدا نترسند از بنده های خدا هم طبیعتا نخواهند ترسید اینجاست که باید:انا لله وانا الیه راجعون بگوییم

  • ناشناس

    چی شد رئیس جمهور که در تبلیغات مدام به ساختمان بورس میرفت. چه کلاه گشادی سرمون رفت. روحانی حلالم کن قدرت را نمیدونستم

  • ناشناس

    کارشناس درست می گوید فردا احتمالا عرضه زیادی خواهیم داشت ولی به تدریج از شدت عرضه کاسته شده و بورس در ساعات پایانی روز به تعادل نزدیک خواهد شد ولی به نظر نمی رسد ریزش چندانی داشته باشیم.
    عرضه باعث رشد متعادل بورس می شود اگر عرضه ای صورت نگیرد در سهام حباب زیادی ایجاد می شود ولی با عرضه این حباب تا حدود زیادی تخلیه شده و سهام ارزش ذاتی به خود می گیرند، چنین سهامی ارزنده بوده و در آینده قدرت نقدشوندگی بالایی داشته و هیچ گاه دچار ریزش زیادی نخواهند شد.
    البته عرضه باید متناسب با تقاضای بازار باشد طوری که سهام یواش یواش و تدریجی به رشد برسند و سهام دارانی را که با دید بلندمدت سه الی چهار ساله وارد بازار می شوند به سود برسانند.
    عرضه یک خاصیت دیگری که دارد این است که جلوی حباب زیادی در سهم را گرفته و بدین طریق جلوی سهام داری های کوتاه مدت و فست فودی وار گرفته می شود.
    بورس بازار سهام ددددداااااررررری ی ی ی ی است نه بازار دلالی و نوسانگیری و سهام داری کوتاه مدت.
    سهام داری کوتاه مدت نه تنها سودی برای شرکت ندارد بلکه ممکن است به مرور زمان شرکت را زیان ده کرده و ارزش سهام شرکت را با افت قیمت مواجه کند و جلوی سود سهام داران واقعی که با دید بلندمدت وارد بازار می شوند گرفته شود.

  • مردم مالباخته در بورس

    دوست عزیز و مالباخته مثل من سلام خسته نباشین اون موقع آقای رییسی رییس نبودن میخواستن ریییس بشن که دنبال رای و تبلیغات این مسایل بودن، الان دیگه رییس شدن تحویل نمیگیرن……………………..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! کاری

  • ناشناس

    با توجه به اینکه امروز شاخص ۱۹۰۰ واحد رشد داشت و این اتفاق مغایر با دستورالعمل های معمول بود ، سازمان بورس معاملات فرابورس را تا ساعت ۱/۳۰ تمدید کرد تا بلکه شاخص منفی شود و خیال کسانی که از ریزش بورس نفع میبرند راحت گردد .

  • ناشناس

    شرکت های خودرویی که زیانده هستندوجز ضرر تا حالا برا مردم و دولت چیزی نداشتند تو بورس هم که فقط در نوسانند یا صف خرید یا صف فروش واصلا”حقوقی از سهم حمایت نمیکند ووضع بقیه سهام های بورسم بهم میریزند وباعث ضرر کل سهامدارا میشند ،بهتر نیست در این دو کارخونه را گل بگیرند

  • ناشناس

    کاش زمان معاملات همیشه مثل امروز با شه خیلی خوب بود

  • ناشناس

    رشد بورس برای دولت سوی نداره و فقط نقدینگی رو بالا می بره و این ها که دلشون به حال مردم نسوخته که اگر می سوخت سیاست جدیدی دست می گرفتند

  • ناشناس

    افای رئیسی شعار انتخاباتی : وضع بورس را شش ماهه بهبود میدیم وجبران زیان وضرر سهامدارای صندوقهای دارا یکم و پالایش یکم میکنیم