خبر مهم:

کد مطلب: ۶۰۹۰۶۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دومین روز متوالی سبز بورس/ ارزش معاملات همچنان در کف

دومین روز متوالی سبز بورس/ ارزش معاملات همچنان در کف

شاخص کل بورس امروز با حدود ۱۷ هزار واحد رشد در کانال یک میلیون و ۳۱۸ هزار واحد قرار گرفت. این دومین روز متوالی سبز در بازار سهام است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس امروز با حدود ۱۷ هزار واحد رشد در کانال یک میلیون و ۳۱۸ هزار واحد قرار گرفت. این دومین روز متوالی سبز در بازار سهام است. با این وجود کمبود نقدینگی همچنان بورس را رنج می‌دهد. ارزش معاملات در بازار سهام امروز حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان بود.

فملی، فولاد، فارس و تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت در شاخص کل را داشتند. شیمیایی، خودرو و فلزات اساسی همچنان سه گروه صنعتی برتر بازار سهام هستند. پالایش، دارا یکم و کمند بیشترین ارزش معامله و خودرو، خساپا و فاذر بیشترین حجم معاملات بازار را از آن خود کردند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز ۸۳ واحد رشد کرد و در کانال ۱۸ هزار و ۵۲۳ واحد قرار گرفت. بپارس و غصینو بیشترین تاثیر منفی و کگهر بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل فرابورس امروز داشتند.

بازار سهام طی روزهای گذشته نوسانی رو به منفی بود اما از دو روز گذشته و با انتشار اخبار مثبتی از جمله توقف پذیره‌نویسی تا پایان سال و همچنین ۱۰ فرمان حمایتی برای بازار سرمایه اندکی تغییر جهت داده است.

بازار سهام این روزها برای حرکت اساسی به تزریق نقدینگی و افزایش حجم معاملات نیاز دارد. این در حالی است که حجم معاملات با وجود تمام وعده‌هایی که داده شده همچنان به ۳۰۰۰ میلیارد هم نمی‌رسد. کارشناسان معتقدند بازار سهام برای آغاز رشد به حداقل ۵۰۰۰ میلیارد تومان حجم معاملات نیاز دارد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هنوز ارزش معاملات پایین هست 2800 میلیارد تومان که خیلی پایین هستش. برنامه این هست که شاخص رو روی 1/300 نگه دارند هنوز ورود نقدینگی اتفاق نیفتاده

  • ناشناس

    تف به این بورس چقدر پولم سوخت یه مقدارشم گذاشتم بمونه بلکه بچه م بزرگ شد بتونه سر به سر شه خارج بشه لامصب ۷۰ درصد ضرر اخه

  • ناشناس

    سندرم در چرخان
    کارشناسان نظرشان این هست که باید حجم معاملات حداقل باید 5000 میلیارد باشد
    اولا وقتی قیمت اکثر سهمها بالای شصت درصد ریزش کرده این مبلغ فعلی معادل یا بیشتر از 5000 میلیارد میشه
    در ثانی وقتی پول نقد ها با مشاوره کارشناسانی مثل شما که در بر این باور هستند وارد گود در کف قیمتی نشوند چطوری در میانه راه ویا سقف قیمتی وارد خواهند شد شما اگر تحلیلت را در هر سهمی بر اساس تعداد سهام معامله شده حتی در شاخص 2.100 مبنا قرار دهی ارزش معاملات از لحاظ تعداد سهام بیش از مورد انتظار وحتی بالا هم هست
    چرا از این زاویه به قضیه نگاه نمی کنید .به نظر میرسه یک عده سرمایه دار با اجیر کردن چنین کارشناسانی از نوسانات ایجاد شده توسط تریبونی که خودشان ایجاد کرده اند به واسطه این مدل کارشناسان با نوسانگیری روزانه یا هفتگی از قبل هم بهتر سود می کنند وقیمت تمام شده سهامشان را در هر مرحله پایین تر میارن یعنی روز به روز تعداد سهمشان را افزایش می دهند وقدرت مانور را هر روز بیشتر از روز قبل را دارند .

  • و

    برای من کد ورود ارسال نمیشه برای کسی پیش اومده

  • ناشناس

    تعدادی از سهام داران صبا تامین در مهلت افزایش سرمایه(از محل سود) به اشتباه مبلغ اسمی را واریز کردن، نظر به اینکه فیش با شناسه واریز و ارسال فرم حق تقدم با همه مشخصات سهام‌دار بوده، بعد از ?[[یک سال ونیم]]?شرکت صبا تامین به بهانه های واهی از عودت پول به حساب سهام دار خوداری می‌کند، سپاس از تجارت نیوز

  • ناشناس

    بورس امروز را رشد خوبی داشت.
    نجیب زاده پارسی کامنت گذاشته که بورس باعث اعتیاد، خودکشی و بیماری اعصاب و … در برخی شد.
    ناشناسی دیگر کامنت گذاشته که مذاکرات وین به نتیجه می رسد و قیمت سهام ارزان تر می شود و بعد فرصت خرید است !!!!!!!
    دوستان این طور کامنت ها فقط پول های هوشمند را فراری می دهد و ارزش و حجم معاملات را کاهشی می کند و در شرایط فعلی به نفع بورس نیست.
    در جواب نجیب زاده پارسی باید گفت که اگر چنین اتفاقی برای عده ای که در اوج شاخص وارد شدند افتاده باشد همگی سهام داران متاسف هستند.
    در جواب دوستی که گفته اگر مذاکرات به نتیجه برسد سهام ارزان تر می شود باید گفت برادر محترم اکثر کارشناسان می گویند نتیجه مثبت مذاکرات به دلیل تسهیل در روند مبادلات تجاری و مالی شرکت ها، فروش بیشتر نفت و جبران کسری بودجه دولت، کاهش هزینه های نمادهای صادرات محور و بازگشت بخش اعظمی از پول های بلوکه شده و … به نفع بورس است و بورس در میان مدت به رشد خوبی می رسد و آن گاه قیمت های فعلی دیگر رویایی خواهد شد چرا سهام داران را می ترسانی و وارد صف فروش می کنی و با این اخبار غیرکارشناسانه نمی گذارید پول های هوشمند وارد بازار شوند و بورس به دوران رشدش برگردد.
    اکثر کارشناسان می گویند نتیجه مثبت مذاکرات در میان مدت به نفع بورس است پس فروش هیجانی نکنید تا در آینده پشیمان نشوید.
    در حال حاضر سهام در کف قیمتی هستند و تنها فروش هیجانی باعث ریزش بیشتر سهام می شود، دولت و مجلس و وزیر اقتصاد هم که در حمایت از بورس لوایحی ارائه داده اند که اغلب کارشناسان می گویند در آینده به نفع بورس است پس به نظر می رسد که برخی از متضررین مردادماه که تا حالا صبوری کرده اند، اگر اندکی صبر داشته باشند تا تکلیف بودجه و برجام به صورت دقیق مشخص شود بهتر می توانند تصمیم بگیرند که چه کاری به نفعشان است، ماندن یا خروج.
    در عین حال سرمایه متعلق به سهام دار است و اختیار آن هم بدست خودش است.

  • ناشناس

    فردا هم مثبت کنید تا با 10 در صد از 90 در صد زیانمونو جبران کنیم وخارج شیم

  • ناشناس

    هرسهم باید ۲۰تا مثبت ۵ بخوره تازه پایانیم پر کنه تا ضررا جبران بشه اون موقعه بورس تازه برمیگرده به پارسال

  • ناشناس

    کاش حداقل نمیگفت حمایت میکنم از بورس اینطوری بهتر بود میگفتم خب نگفته

  • سامان

    ارزش معاملات کم نیست. شما دارید با شاخص 2100 مقایسه میکنید. قیمت سهام در اون زمان چقدر بود و الان چقدر هست؟ ارزش بالای 3000 برای شروع رشد بسیار هم مناسب هست.