کد مطلب: ۴۶۴۱۲۲

گزارش پایان بورس سه‌شنبه ۳۱ تیرماه

پایان قرمز بورس / ارزش کل معاملات بازار سهام از مرز ۳۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد

پایان قرمز بورس / ارزش کل معاملات بازار سهام از مرز ۳۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با افتی ۸۶۰۰ واحدی به سطح یک میلیون و ۹۱۶ واحدی سقوط کرد. اگر چه ارزش کل معاملات بازار سهام رکوردشکنی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات بورس آخرین روز تیرماه، شاخص کل با افتی ۸۶۰۰ واحدی به سطح یک میلیون و ۹۱۶ هزار واحدی (۰٫۴۵ درصدی) سقوط کرد. این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن نیز افتی ۴۸۶۱ واحدی (۰٫۹۵ درصدی) را به ثبت رساند.

1 1 25

در معاملات امروز بورس ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار معامله انجام شد که طی آن ۸ میلیارد و ۵۰۶ میلیون سهم با ارزشی حدود ۲۱ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان دادوستد شد. در این میان اگر چه نمادهایی چون شتران، شستا و فولاد به ترتیب تاثیر مثبت ۵۷۵۲، ۳۹۱۴ و ۲۱۲۳ واحدی بر شاخص کل بورس داشتند اما جو منفی غالب در بازار و معاملات منفی شپنا، پارسان و تاپیکو در نهایت کفه ترازو را به سمت رنگ قرمز برد تا شاخص افتی ۰٫۵ درصدی را تجربه کند.

1 2 22

در میان گروه‎های مختلف صنعت، فلزات اساسی و خودرو با بیش از ۲۸ هزار میلیارد ریال معامله بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و گروه فراورده‌های نفتی و چندرشته‌ای نیز دیگر صنایع بالای ۲ هزار میلیارد تومان ارزش معاملات بودند.

در میان نمادها نیز فولاد با یک هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات امروز را از آن خود کرد و شستا و شتران نیز با یک هزار و ۳۸۳ و یکهزار و ۲۷۲ میلیارد تومان رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

222 1
در معاملات امروز فرابورس نیز در حالی بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان معامله صورت گرفت که سه نماد صبا، ذوب، هرمز و دماوند بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل این بازار داشتند. بدین ترتیب در روزی که بازار سهام به دلیل افت قیمت دلار و برگزاری مجامع و سیو سود سهامداران روزی منفی را پشت سر گذشت، مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس از مرز ۳۴ هزار و ۷۳۵ میلیارد تومان عبور کرد تا رکوردی تازه در زمینه ارزش معاملات در تاریخ بورس به ثبت برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینم از این.دیگه مثل قدیما بی دغدغه بنشینید.

  • Shoobi

    به خدا تحلیل های تجارت نیوز نه شفافیت دارن نه درستن.خبر دیروزش رو راجب بازار امروز بخوانید!

  • ناشناس

    فروش دلار و سرمایه گذاری در بورس یک معامله برد برد حساب میشه، هم به نفع اقتصاد کشورها و هم به نفع سرمایه گذار، تا آخر سال قطعا شاخص به ۲۵۰۰ هزار خواهد رسید و شایدم بالاتر…