کد مطلب: ۶۲۱۲۰۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش مثبت بورس به صحبت‌های رئیسی

واکنش مثبت بورس به صحبت‌های رئیسی

پس از گفتگوی تلویزیونی رئیس جمهور، شاخص کل بورس امروز چهارشنبه تقریبا دو درصد رشد داشت و به محدوده یک میلیون و ۲۲۹ هزار واحدی رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز چهارشنبه شاخص کل بورس رشد ۲۱ هزار و ۴۹۷ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به محدوده یک میلیون و ۲۲۹ هزار واحد رسید.

شب گذشته رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی در خصوص بازار سرمایه گفت: « دولت در بخش بورس بسیار متضرر شد. موضوع صندوق‌های تثبیت و توسعه را در بورس، به عنوان پشتیبان سهامداران خرد را دنبال کردیم. تیم اقتصادی دولت را به ریاست معاون اول مامور به دنبال برون رفت از مشکلات بورس است.»

این موضوع یک سیگنال مثبت برای بورس به حساب می‌آید و شاخص کل بازار سرمایه امروز روند صعودی به خود گرفت.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار ، شاخص کل هم‌وزن نیز مثبت بود و با هزار و ۶۹۱ واحد رشد برابر ۱٫۷۸ درصد به محدوده ۳۱۸ هزار و ۷۵۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۳۱۹ هزار و ۵۸۷ معامله به ارزش ۳۴ هزار و ۱۷۲ میلیارد تومان انجام دادند.

کدام نمادها بیشترین تاثیر را داشتند؟

در آخرین روزکاری هفته نمادهای فولاد، فملی، فارس، وغدیر، نوری، شبندر و شپدیس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای غکورش، تایرا و درازک تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

اما در روز سه‌شنبه شاخص فرابورس با افزایش حدود ۷۹ واحدی به محدوده ۱۷ هزار و ۰۳۵ واحدی رسید. تعداد معاملات در فرابورس نیز ۱۶۶ هزار و ۵۸۷ معامله بود.

در روز چهارشنبه نمادهای زاگرس، شگویا، شاوان و هرمز بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص فرابورس داشتند. همچنین نمادهای غصینو، دماوند وکوثر نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

همچنین به آخرین قیمت ۱۹۰ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافت و ۱۱۶ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود دو هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان رسید.

نیما میرزایی، کارشناس بازار سهام در این خصوص می‌گوید: حمایت از بازار با تاکید مجدد بر مصوبات ۱۰ بندی، به مرور تاثیر بنیادی و ذهنی کم‌رنگ‌تری بر بازار می‌گذارد. بورس امروز نیازمند یک شوک مثبت تازه و قوی‌تر است. بازار با این سخنرانی‌ها و جلسات موقتا بهبود پیدا می‌کند ام در خصوص ایجاد روند قوی فعلا نمی‌توان خوشبین بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مجلس و اقای قالیباف در دولت قبل و در انتخابات خیلی در حمایت از بورس میگفتند اما چرا حالا سکوت کردند وحتی بعضی از نمایندگان در تضاد با تولید وبورس حرف میزنند

  • سهامدار

    شنبه وقتی سهام بزرگ را بشدت فروختند و از مردم دوباره نوسان گرفتن آنوقت شدت ریزش سهام بزرگ شدیدتر و زیان خریداران بی تجربه بیشتر خواهد شد

  • ناشناس

    اوضاع بورس ناجوره
    فقط میخوان نوسانگیری کنن
    برای رشد باید پول وجود داشته باشه

    • ناشناس

      مزخرف نگو. دلال دلار و سکه .

  • ناشناس

    خیخییییی بازم چهارشنبه های سبز…….

  • جعفر

    بانک قرض الحسنه رسالت با نماد وسالت مثبت ۳ تو یک ماه تقریبا حدود ۸۰ درصد حجم معاملات هر روز ۲۰ الی ۵۰ عدد سهم یعنی این سهم با ۵۰ تک دونه سهم مثبت ۳ یا ۵ شده ولی سهم های دیگه با عرضه سهم ۳ میلیون کمتر یا بیشتر تو صف خرید مثبت ۲ هم نمیدن این یعنی رانت

  • ناشناس

    بانک قرض الحسنه رسالت با نماد وسالت مثبت ۳ تو یک ماه تقریبا حدود ۸۰ درصد حجم معاملات هر روز ۲۰ الی ۵۰ عدد سهم یعنی این سهم با ۵۰ تک دونه سهم مثبت ۳ یا ۵ شده ولی سهم های دیگه با عرضه سهم ۳ میلیون کمتر یا بیشتر تو صف خرید مثبت ۲ هم نمیدن این یعنی رانت

  • یاسر

    ????????

  • ناشناس

    بازاری که با یک حرف بالا بره و با یک حرف پایین بیاد بسته باشه بهتره

  • ناشناس

    رییس جمهور دیشب حمایت خود را از بورس اعلام داشت، ۱۰ مصوبه جدید وزیر اقتصاد در حمایت از بازار سرمایه در آینده قطعا تاثیر مثبت بر رشد بورس خواهد داشت، اکثر کارشناسان هم که از سوددهی خوب شرکت ها و گزارشات ۹ ماهه خوب اکثر شرکت ها سخن می گویند، قیمت های جهانی هم که روز به روز در حال افزایش است، این اخبار که همه به نفع بورس است.
    تنها موردی که در حال حاضر به ضرر بازار است فروش هیجانی و سهام داری کوتاه مدت است که سازمان بورس باید راه حلی بیندیشد.
    برادران سهام دار، شرکت برای سودسازی و رشد ارزش سهامش نیاز به زمان دارد، آیا با سهام داری یکی دو هفته یا حداکثر یک ماه، شرکت فرصت کافی برای سودسازی و رشد ارزش سهام دارد؟قطعا این طور نیست و کسانی که در کف سهام وارد می شوند و با رشد مختصر سهم بعد از سهام داری یکی دو هفته با سود می فروشند تنها حباب نقدینگی سهم را تخلیه می کنند و این کار در درازمدت باعث کاهش ارزش سهم شرکت و ضرر سهام داران واقعی می شود.
    یک راه حل برای جلوگیری از سهام داری کوتاه مدت پذیره نویسی به جای عرضه اولیه است و سازمان بورس می تواند پذیره نویسی ها و حتی عرضه های اولیه را حداقل شش ماه تا یک سال به بالا قرار دهد تا شرکت ها مجال استفاده از پول های ورودی را بدست آورند.
    حتی می توان قوانینی به صورت تبصره به قوانین بورس اضافه کرد که اگر فردی سهمی را خرید حداقل تا سه ماه اجازه فروش نداشته باشد و قوانینی این چنینی تا بازار به ثبات برسد و رشدش را آغاز کند.

  • ناشناس

    اندازه ۱۰ سال درآمد نفتیتون از جیب ملت زدین.
    این ملت حقشونه.