خبر مهم:

کد مطلب: ۵۹۴۰۳۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خبر خوب ژاپنی‌ها درباره کرونا / احتمال پایان کرونا / ویروس نابود شد!

خبر خوب ژاپنی‌ها درباره کرونا / احتمال پایان کرونا / ویروس نابود شد!

محققان موسسه ملی ژنتیک ژاپن در حال بررسی یک جهش در ژن Nsp14 هستند. جهش در این ژن امکان ترمیم در ویروس را مختل می‌کند و این جهش به ضرر کرونا تمام خواهد شد. با این حال پس از انتشار این خبر همچنان خیلی از پزشکان توصیه می‌کنند واکسیناسیون کرونا ادامه پیدا کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاید این خبر مهمترین خبر چند وقت اخیر باشد.

طبق برخی اخبار منتتشر شده در رسانه‌های ژاپنی، دانشمندان ژاپنی احتمال می‌دهند یک جهش در ویروس کرونا باعث نابودی آن شده است.

محققان موسسه ملی ژنتیک ژاپن در حال بررسی یک جهش در ژن Nsp14 هستند. جهش در این ژن امکان ترمیم در ویروس را مختل می‌کند و این جهش به ضرر کرونا تمام خواهد شد.

آن طور که صفحه مجله ویرا (رسانه تخصصی اخبار علمی) نوشته، محققان در حال بررسی بیشتر هستند که اگر دلیل کاهش شدید ابتلا در ژاپن این موضوع باشد، خبر بسیار خوبی است! زیرا کرونا در حال ضعیف شدن است اما هنوز تحقیقات ادامه دارد و تا چاپ شدن مقاله باید منتظر ماند و واکسن زد.

با این حال پس از انتشار این خبر همچنان خیلی از پزشکان توصیه می‌کنند واکسیناسیون کرونا ادامه پیدا کند.

یکی از پزشکانی که در صفحه اینستاگرام تعداد قابل توجهی دنبال‌کننده دارد هم با اشاره به این خبر نوشته است: طی ماه اخیر با بیان اینکه در ژاپن اقدامات خاصی صورت نگرفته، تعداد بیماران به صورت چشمگیری کاهش یافته است. محققان دریافتند که جهش جدیدی در ویروس کرونا در ژاپن صورت گرفته که ممکن است موجب مرگ ویروس به صورت طبیعی شود. با این حال این بدین معنی نیست که واکسن نزنیم چون معلوم نیست ویروس خود به خود از بین رفته یا نه ولی به هر حال خبر خوبی بوده است.

آخرین اخبار کرونا را در صفحه کرونا دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سوگل

    اگه واقعی باشه ‌… خدایا یعنی میشه؟?

  • ناشناس

    من از شنیدن این خبر خوشحال شدم خدا کنه راست باشه

  • ناشناس

    شکرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر

  • المیرا

    وقتی خود ملت هنوز به دانشمندان خودشون اعتماد ندارن و به جای واکسن برکت دارن سینوفارم میزنن ، توقع پیشرفت دارید؟؟؟ من برکت زدم و خیلی هم راضیمممم و اعتماد کامل به دانشمندان و پزشکان مملکتم دارم…ژاپن تکیه بر داخل داره ولی ما چی؟؟؟ هیچی همش چینی

    • ناشناس

      چه ربطی داشت؟ اونا هم واکسن ژاپنی نزدن. یکم فکر کن…

    • ناشناس

      ساختار برکت و سینوفارم یکی است – برکت حالت اختراع نداره با واکسنهای مطرح جهانی فرق داره

  • ناشناس

    با این خبر همون چند نفر هم دیگه ماسک نمیزنن کرونا از بین نمیره

  • ناشناس

    امیدواریم که این بیانیه درست باشه . تا به زندگی معمول برگردیم. به امید حق.

  • ناشناس

    به نظر من کرونا همیشه میمونه ولی شاید درمانش پیدا شد …حیف از این همه جوان که زیر خروارها خاک رفتند مثل خواهر ۳۴ ساله من…اون موقع که ما برای دارو بال بال زدیم و واکسنی نبود…جواب این همه بی مسئولیتی رو کی میخواد بده چقدر بچه یتیم شد چقدر خانواده ها داغدار شدن….

  • داود

    کرونا روز به روز ضعیف تر میشه چون این ویروس داره سرعت تکثیرش رو زیاد میکنه و هر ویروسی که تکثیر بالایی داشته باشه باعث علایم سریع تر بیماری میشه و درنتیجه واکنش سیستم ایمنی سریعتر میشه به مرور زمان بدن انسان با این ویروس آشنا میشه مثل واکسن زدن همین تمرکز روی تکثیر باعث ایجاد ضعف در بقا ویروس میشه و آسیب پذیر تر میشه ویروس ایدز یک ویروس با تکثیر آهسته هست و دهها سال دربدن انسان مخفیانه وبه آهستگی تکثیر میشه برای همین بدن دیر واکنش نشون میده و کلا ویروس پنهان کاری هست برای همین بعد بیشتر از۵۰سال هنوز واکسن قطعی نداره برعکس کرونا که سریع خودش رو لو میده و درنتیجه بدن نقطه ضعف ویروس رو به مرور زمان میشناسه

  • ناشناس 2

    اگه واقعی باشه که عالی میشه ????

  • ناشناس

    فقط خدا میتونه از بین ببرتش فقط باید بخواد به امید خدا که از بین میره??