کد مطلب: ۱۶۷۵۶۷

پایبندی امارات به ادامه کاهش تولید نفت

پایبندی امارات به ادامه کاهش تولید نفت

امارات متحده عربی در راستای پایبندی به توافق کاهش تولید نفت جهانی، به کاهش تولید خود ادامه می‌دهد.

امارات متحده عربی در راستای پایبندی به توافق کاهش تولید نفت جهانی، به کاهش تولید خود ادامه می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی در حساب توییتر خود نوشت: در راستای پایبندی امارات متحده عربی به توافق کاهش تولید نفت، شرکت ادنوک کاهش فروش نفت خود در دسامبر را اعلام کرد. این تصمیم منعکس کننده ادامه توجه امارات به کاهش تولید به میزان ۱۳۹ هزار بشکه در روز در راستای تعهدش به اوپک است.

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) هفته گذشته اعلام کرد میزان عرضه نفت به مشتریانش در دسامبر را کمتر می‌کند و عرضه گریدموربان ۱۵ درصد، گریدداس به میزان ۱۰ درصد و گریدزاکوم به میزان ۵ درصد کاهش خواهد یافت.

اوپک و متحدانش شامل روسیه تحت یک پیمان کاهش تولید، میزان تولیدشان را از اول ژانویه امسال حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش داده‌اند و مدت توافق را تا مارس سال ۲۰۱۸ تمدید کرده‌اند. اکنون گفته می‌شود مذاکرات برای ادامه کاهش تولید پس از پایان زمان توافق در مارس سال آینده در جریان است.

پایبندی به این توافق در میان اوپک و تولیدکنندگان خارج از این سازمان در چند ماه اخیر، بالای ۱۰۰ درصد بوده که پایبندی کم‌سابقه برای محدود کردن عرضه تولید از سوی اوپک محسوب می‌شود.

با این‌همه پایبندی امارات به توافق کاهش تولید پایین‌تر بوده زیرا مرجع کاهش تولید این کشور به جای این‌که مبنای عرضه مورد استفاده در توافق باشد، سطح تولید بالاتر خود به عنوان یک نقطه مرجع در کاهش عرضه است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.