کد مطلب: ۶۰۱۳۹۶

یک پذیره‌نویسی جدید در فرابورس / بیمه پردیس وارد بازار می‌شود

یک پذیره‌نویسی جدید در فرابورس / بیمه پردیس وارد بازار می‌شود

بر اساس اطلاعیه فرابورس، شرکت در شرف تاسیس بیمه پردیس، ۸۲۵ میلیون سهم خود را از روز ۱۳ آذر ۱۴۰۰ پذیره‌نویسی می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس اطلاعیه فرابورس، شرکت در شرف تاسیس بیمه پردیس، ۸۲۵ میلیون سهم خود را از روز ۱۳ آذر ۱۴۰۰ پذیره‌نویسی می‌کند.

سرمایه اولیه بیمه پردیس ۳۰۰ میلیارد تومن بود که معادل ۳ میلیارد سهم ۱۰۰ تومانی است.

این پذیره‌نویسی از تاریخ شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ شروع شده و تا پایان وقت اداری شنبه ۲۷ آذر ادامه خواهد داشت. مبلغ قابل پرداخت برای هر سهم در پذیره‌نویسی هم ۵۰ تومان است که در زمان پذیره‌نویسی به صورت نقد واریز می‌شود.

در این پذیره‌نویسی اشخاص حقیقی حداقل ۱۰ هزار و حداکثر ۱۰۰ هزار سهم و اشخاص حقوقی حداقل ۱۰ هزار سهم و حداکثر ۱۰ میلیون سهم می‌توانند خریداری کنند.

پذیره‌نویسی با عرضه اولیه چه فرقی دارد؟

زمانی که یک سهم در بازار سهام عرضه می‌شود با استفاده از ارزش‌گذاری قیمت آن سهم مشخص می‌شود و در یکی از بازارهای بورس یا فرابورس عرضه آن انجام می‌شود. نکته مثبت در عرضه اولیه یک نماد در بازار سرمایه قابلیت معامله آن سهم از فردای عرضه در بازار است.

اما پذیره نویسی‌ها با قیمت اسمی ۱۰۰ تومان هستند و پس از اتمام فرآیند، باید مراحل مربوط به ثبت شرکت دنبال شود. این مرحله ممکن است روزها یا ماه‌ها به درازا بکشد و بعد از آن مورد داد و ستد قرار می‌گیرد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • لیلی

    سلام،تشکرازخبر.خیلی شفاف و مفهوم نیست .مبهم بود چیززیادی متوجه نشدم که خرید سهام چگونه است.مرسی

  • مجتبی

    سلام این همه پذیره نویسی هست معلوم نیست کی باز میشه با چه قیمتی باز میشه میبینی یه ساله باز نشده وقتیم باز میشه با قیمت کم باز میشه

  • ناشناس

    سلام
    یعنی حداقل باید 500 هزار تومان بخریم؟

  • علیرضا

    سلام وقت بخیر یک توضیح کلی میدم که در جریان باشید خرید این سهام مانند عرضه اولیه هست و باید به همون روش ثبت سفارش کنید .
    اما فرق این با عرضه اولیه این هست که این سهام در شرف تاسیس هست یعنی قرار هست همکاری مالی سهامداران ساخته بشه
    ارزش اسمی هر سهم ۱۰۰ تومان هست این یعنی سهامداران ضرر نمی‌کنند اما باید کمی صبور باشن تا با پولشون این شرکت تاسیس بشه حالا بعد از بازگشایی که حدود ۶ ماه طول میکشه ممکنه قیمت هر سهم ۳۰۰ تومان بشه یا بلکه خیلی بیشتر که این دیگه بستگی به موضوع سهام داره .
    اما این سهام ها هم دو مدل هستند یک مدل اینگونه هستن که ۱۰۰ تومان رو بطور کامل در هنگام ثبت سفارش پرداخت می کنید و یک مدل هم مثل این نصف مبلغ رو در بورس و نصف دیگه ی مبلغ رو در خبرگزاری ها خود شرکت اعلام میکنه و یک شماره کارت میده و میگه ۵۰ رو ضرب در تعداد سهام کنین و به حساب شرکت بریزید موفق باشید.

    • ناشناس

      خب ما وقتی 50 رو ضربدر تعداد سهام کردیم و به حساب شرکت ریختیم، شرکت از کجا می‌دونه که این شخصی ک داره پول واریز می‌کنه خود ماییم،یا باید بریم کارگزاری،بانک،یا اینکه از طریق گوشی هم میشه انجام داد

  • ناشناس

    تاریخ عرضه بیمه پردیس به تعویق افتاد

  • ناشناس

    ممنوع و متوقف بود که امروز؟

  • مجنون

    همون اتکاسا کافی بود که شرکت کردیم

  • مجنون

    خوبه