کد مطلب: ۵۶۸۲۹۲

پذیره‌نویسی یک صندوق جدید و با درآمد ثابت

پذیره‌نویسی یک صندوق جدید و با درآمد ثابت

پذیره­‌نویسی واحد‌های این صندوق جدید با نماد «مانی» از امروز ۱۱ مرداد، از طریق همه ۱۰۸ کارگزار و سامانه‌های معاملاتی، آغاز شده است و تا پنج روز کاری ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شهرام صفوی، مدیرعامل شرکت سبدگردان مانی با اشاره به درج نماد صندوق با درآمد ثابت مانی در فهرست نرخ صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بورس تهران گفت: پذیره­‌نویسی واحد‌های این صندوق جدید با نماد «مانی» از ۱۱ مرداد برای پنج روز کاری و از طریق همه ۱۰۸ کارگزار و سامانه‌های معاملاتی، شروع شد.

وی ادامه داد: سرمایه اولیه صندوق در مرحله پذیره‌نویسی ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که ۱۹۸ میلیون واحد از طریق کلیه پلتفرم‌های معاملاتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری، قابلیت پذیره نویسی دارد. موسسان صندوق هم شرکت توسعه سرمایه آرمان گوهر ایرانیان و شرکت سبدگردان مانی هستند که توسط بازارگردانی مهرگان، بازارگردان اختصاصی خواهد شد.

معاف از مالیات و قابل معامله در بورس

این مقام مسئول افزود: صندوق «مانی»، معاف از مالیات و از نوع صندوق‌های قابل معامله در بورس است و با توجه به وجود بازارگردانی مناسب، امکان خرید و فروش واحد‌ها در هر زمان امکان پذیر است. ‏ علاوه بر این به کار گیری منابع صندوق با استفاده از مدیریت حرفه‌ای نیرو‌های متخصص و با تجربه، متنوع‌سازی پورتفو و حداقل‌سازی ریسک صندوق به همراه بازده بالاتر از سپرده بانکی، استراتژی اصلی بشمار می‌رود.

صفوی خاطرنشان کرد: صندوق‌های ‏سرمایه‌گذاری از موثرترین ابزار‌ها برای مدیریت حرفه‌ای سرمایه در بازار‌های مالی به شمار می‌روند و در این میان، صندوق ‏سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت مانی با­ توجه به بازدهی بالاتر از سپرده بانکی و ساختار شفاف تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار، جذابیت ویژه­ای در بین سپرده گذاران بانکی و سرمایه‌گذاران خواهد داشت. ‏

وی در مورد سود سرمایه‌گذاری صندوق هم توضیح داد: این صندوق دارای سود روز شمار بوده که در قیمت آن منعکس می‌شود و دارای سود تقسیمی دوره‌ای نیست. دیگر ویژگی صندوق این است که سود‌های سرمایه‌گذاری در آن تجمیع می‌شود و سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون وجود نرخ شکست یا جریمه بستن پیش از موعد، امکان کاهش یا افزایش سرمایه‌گذاری را فراهم کنند. همچنین صندوق با درآمد ثابت مانی، موجب تسهیل بیشتر سرمایه­‌گذاری برای اشخاص حقیقی و حقوقی می‌شود.

منبع: بورس نیوز

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    صندوق درآمد ثابت زیاد داریم چیز جدیدی نیست فایدش اینه میتونی سریع نقد کنی ولی سود ماهیانش مثل سپرده بلند مدته بانکه گاهی هم بیشتر نمیدونم چرا گفته سود دوره ای نداره در صورتی که شماره حساب میدی روزشمار محاسبه میشه ماهیانه به حساب واریز میشه اصل پول هم چون بصورت سهامه میفروشی گاهی از تغییرات قیمت سهم هم سود اضافی کمی هم داره

  • علی اصغر صالحی نژاد

    سلام. سرمایه گذاری مانی… لطفا توصیح شفاف در مورد سود ماهانه…. یا کارکرد ماهانه بین سرمایه گذاران طبق اساسنلمه دردید روزانه سرمایه گذار باشد.. یا نحوه کارکرد. نوع فعالیت سرمایه گذاری مبهم که نشد سرمایه گذاری

  • م محمد

    ببخشید نگفتید که سود روز شما چند درصد حداقل سپرده گزاری چقدر باید باشد ارزش سهام وهنر چند سهم یاوه مبلغ میتواند بخرد چطور میتواند بخشی یاک امرا بفروشد

  • ناشناس

    نگفتید اگه بخرم بفروشم پولش میره به حساب بانکی یا تو کارگزاری میاد

  • مهیار

    ببخشید چرا من خریدم ۸۰ تومان همون اول از پولم کم کردن

  • ناشناس

    من امروز خریدم چرا ۸۰ تومان از اصل پولم گم شد؟

  • ناشناس

    چرا ۸۰ تومان از اصل پولم کم شده؟امروز خریدم

  • محسن

    سلام دوستان درباره سرمایه گذاری در این صندوق باید عرض کنم که بنده خودم با توجه به شناختی که از شرکت و بازار گردانان و …این شرکت دارم خرید بزرگی انجام دادم لذا اصلا جای نگرانی نیست مبادا حرفهای منفی رو سرمایه گذاریتان اثر بگذارد انشالله با باز شدن صندوق سود را خواهید دید اما باید متذکر شوم با دیدبلندمدت سود بسیار خوبی نصیبتان می شود.بنده کاملا با عوامل این صندوق در ارتباط هستم فقط خواستم بگویم نگران نباشید روزهای خوب بورس در راه است.

    • ناشناس

      بسیار عالی…موافقم

  • ناشناس

    سلام این صندوق کی باز میشه

  • حسن ز

    این صندوق کی باز میشه

    • ناشناس

      کسی هست توضیح بده کی باز میشه این صندوق

    • ناشناس

      معمولا ۲ ماه بعد باز میشه

    • ناشناس

      به نظر هزینه ی کارمزدشه از خودمون گرفتن