کد مطلب: ۲۵۶۳۳۵

پربارش‌ترین نقطه ایران کجاست؟

پربارش‌ترین نقطه ایران کجاست؟

پربارش‌ترین نقطه ایران در حال حاضر، رامسر-صفارود در استان مازندران است که در سال کم‌بارش جاری، تا امروز ۹۲۶ میلیمتر بارش داشته است. این مقدار از متوسط بارش‌های جهان نیز بالاتر است.

به طور معمول بارش‌های سالانه ایران کمتر از یک سوم میانگین بارش‌های جهانی است، این رقم در سال آبی جاری به کمتر از یک چهارم متوسط بارش‌های جهانی رسیده و سالی کم بارش را برای کشورمان رقم زده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از خصوصیات بارش‌های ایران ، پراکندگی زمانی و مکانی است. در برخی نقاط کشورمان در طول سال کمتر از 100 میلیمتر و در برخی نقاط کشور بیش از 800 میلیمتر بارش به ثبت می‌رسد.

در سال آبی جاری نیز با وجود اینکه بارش‌های کشور، بارش های مناسبی نبوده و حدود 30 درصد نسبت به سال قبل و متوسط درازمدت کاهش نشان می‌دهد، در برخی نقاط کشور بارش های قابل قبولی داشته‌ایم.

پربارش ترین نقطه ایران در حال حاضر، "رامسر - صفارود" در استان مازندران است که در سال کم بارش جاری، تا امروز 926 میلیمتر بارش داشته است. این مقدار از متوسط بارش‌های جهان نیز بالاتر است.

نقاط پربارش دیگری نیز در کشور داریم که در سال آبی جاری بیش از 750 میلیمتر که رقم متوسط بارش‌های جهان است، بارش داشته اند و در رتبه‌های بعدی نقاط پربارش کشور قرار می‌گیرند. از جمله این نقاط می توان به "مریوان" در کردستان با حدود 861 میلیمتر بارش و "چلگرد" در چهارمحال و بختیاری با حدود 781 میلیمتر بارش اشاره کرد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.