کد مطلب: ۶۸۱۷۷۳

بیمه سلامت برای هر سیکل درمان ناباروری چقدر پرداخت می‌کند؟

بیمه سلامت برای هر سیکل درمان ناباروری چقدر پرداخت می‌کند؟

بیمه سلامت برای هر سیکل درمان ناباروی در بخش دولتی حدود پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و در بخش خصوصی ۹ میلیون و۶۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، براساس گفته مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، برای هر سیکل درمان ناباروی در بخش دولتی حدود پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و در بخش خصوصی ۹ میلیون و۶۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

به نقل از ایسنا ، محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره پوشش بیمه‌ای هر سیکل درمان ناباروری، گفت: در هر سال، سه سیکل درمان ناباروری قابل پرداخت با پوشش بیمه‌ای است و برای سال‌های بعدی سقفی در قانون گذاشته نشده است. برای هر سیکل درمان ناباروی در بخش دولتی حدود پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و در بخش خصوصی ۹ میلیون و۶۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

او تاکید کرد: البته قیمت تمام شده خدمات در بخش خصوصی را بیش از این‌ها می‌دانند اما تعرفه بخش خصوصی و دولتی در هر دو بخش تا ۹۰ درصد، پوشش بیمه‌ دارند. در سایر مراکز مانند مراکز درمان ناباروری عمومی غیردولتی نیز بسته به نوع مالکیت ۹۰ درصد سقف تعرفه خدمات تحت پوشش است.

وی افزود: زوجین نابارور می‌توانند به متخصصین زنان و زایمان یا مراکز درمانی مراجعه کنند تا در سامانه‌های ما نشان‌دار شوند و پرداختی‌ها بر این اساس صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، اظهار کرد: نرخ پیشنهادی برخی مراکز درمان ناباروری برای هر سیکل ۱۲ تا ۱۴ میلیون تومان بوده است که ما توانایی پرداخت ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را داریم.

کاهش همکاری مراکز درمانی با بیمه سلامت

او تاکید کرد: همچنین برخی اقدامات که در این بسته‌های خدمتی نیست ممکن است به زوجین ارائه شود و هزینه‌ سیکل درمانی بالاتر برود. به همین دلیل خیلی مراکز درمانی ناباروری علاقه‌ای به عقد قرارداد ندارند. زیرا می‌بایست طبق ضوابط و تعرفه قانونی عمل کنند که اعلام می‌کنند به علت افزایش قیمت‌ها برایشان صرف ندارد. به همین دلیل اندکی همکاری مراکز درمان ناباروری با ما کم شده‌است. اما ما درصدی که قانونا توانایی پوشش‌ آن را داریم، پرداخت می‌کنیم و حتی ما به‌التفاوت هم پرداخت می‌کنیم. در واقع این یعنی اینکه حتی اگر مرکزی با ما قرارداد نداشته باشد باز به بیمار می‌گوییم هزینه‌هایش را فاکتور بگیرد و برای دریافت وجه به ما مراجعه کند.

او درباره انتقاداتی که برخی مراکز درمان ناباروری نسبت به الزام ارائه سند پرداخت وجه به بیمه در برخی فرایندهای درمانی ناباروری که نیازمند حفظ محرمانگی است، دارند، گفت: ما هم ملزم به رعایت اصل محرمانگی هستیم اما نمی‌توانیم پرداختی بدون نام، فاکتور و ثبت کد ملی انجام دهیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.