کد مطلب: ۶۸۶۰۲۶

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

بانک‌ها به یارانه بگیران وام ۲۰۰ میلیون تومانی می‌دهند؟

بانک‌ها به یارانه بگیران وام ۲۰۰ میلیون تومانی می‌دهند؟

در شرایطی که بانک‌ها در برابر تقاضا برای دریافت تسهیلات رویه‌ای سختگیرانه در پیش گرفته‌اند، باور این خبر که قرار است به دریافت کنندگان یارانه تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات داده شود، بیش از هر زمان دیگری باور ناپذیر است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی به یارانه بگیران یکبار دیگر سوژه تولید محتوای رسانه‌ها در روزهای تعطیل آخر هفته شد.

در شرایطی که بانک‌ها در برابر تقاضا برای دریافت تسهیلات رویه‌ای سختگیرانه در پیش گرفته‌اند، باور این خبر که قرار است به دریافت کنندگان یارانه تا سقف دویست میلیون تومان تسهیلات داده شود، بیش از هر زمان دیگری باور ناپذیر است.

واقعیت این است که در روزهای اخیر هیچ مقام مسئولی در خصوص برنامه پرداخت وام به یارانه بگیران صحبتی نداشته است و چه برسد به اینکه نظام بانکی کشور مکلف به انجام چنین کار شده باشد. برخی رسانه‌ها نیز تکذیب این مطلب را منتشر کرده‌اند.

البته اگر درنظر داشته باشیم که تا همین چند روز پیش افراد زیادی در صف‌های مختلف برای دریافت ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان یارانه یا معوقات آن در وضعیت بلاتکلیف به سر می‌برند، توقع از نظام بانکی برای پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان وام آن هم به پشتوانه چنین مبالغی باورناپذیر به نظر می‌رسید.

ماجرای پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی به یارانه بگیران چیست؟

با این حال محض تنویر افکار عمومی و به ویژه یادآوری مجدد به متقاضیان وام‌ها باید گفت که هنوز قانونی مصوب نشده است که بانک‌ها را وادار به پرداخت چنین تسهیلاتی کند.

در اصل سال گذشته رئیس جمهور و وزیر اقتصادش از برنامه جدیدی برای پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن رونمایی کردند و اجرای این برنامه تا به امروز با مقاومت بانک‌ها به صورت‌های دیگری اجرا می‌شود.

اگر طالب چنین تسهیلاتی بودید، حتما تاکنون در مراجعه به بانک‌ها مطلع شده‌اید که این تسهیلات تنها نصیب عده معدودی از کارمندان رسمی دولت و بازنشستگان و در نهایت افراد شاغل در بنگاه‌های اقتصادیِ غیر دولتی معروف تعلق می‌گیرد.

در اغلب مواقع شعب بانک‌ها پرداخت چنین تسهیلاتی را منوط به داشتن حساب فعال از سوی مشتری و سپرده‌گذاری رقمی سنگین کرده‌اند که با شرایط بیشتر متقاضیان جور نیست.

در نهایت اینکه در جریان به روز شدن مقررات مربوط به اخد وثیقه حساب یارانه افراد هم می‌تواند در کنار سهام عدالت، چک، سفته، اوراق قرضه، سند ملکی و… حکم وثیقه را داشته باشد اما در عین حال بانک‌ها این اختیار دارند تا بسته به مقدار ارزش وام، نوع وثیقه را خودشان تعیین کنند.

پس اگر این خبر را جایی خواندید که می‌توان با یارانه ۳۰۰ هزار تومانی تاسقف ۲۰۰ میلیون تومان وام بانکی گرفت و یا با کسی روبرو شدید که ادعای انجام چنین کاری را داشت، خیلی خیلی جانب احتیاط را رعایت کنید تا مبادا در دام سودجویان گرفتار نشوید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمدامین

    ما الان چند ماه وام فرزند آوری ثبت نام کردیم هیچ خبری نشد فقط مردم سرکار گذاشتن

  • بهروز

    اینم خوب فکریه بزا کمی دل مردم رو خوش کنن ..امید چیزه خوبیه ..هیچ وقت امید رو نباید از دست داد…

  • سرین آراز

    جان هر کی دوست دارید تو این اوضاع کمتر مردم رو سر کار بذارید وام کجا بود چرا خبر بی پایه و اساس رو منتشر میکنید

  • ناشناس

    سلام من چند ماه واسه وام ازدواج دخترم ثبت نام کردم یه ضامن بردم میگندوتا ضامن میخواد آخه از کجا بیارم ضامن ؟؟؟؟

  • ناشناس

    همش دروغه و چرت و پرتی بیش نیس اگرم باشه سهم مردم عادی نیس یا آنقدر سنگ میندازن که بی خیال گرفتن وام بشی

  • ناشناس

    میدندبابا دولت ریسی میده وام وام دویست ملیونی تومانی بر اساس یا آنه چهارصد هزار تومانی میده دلت نسوخته واسه منو تو

  • جوان دیروز

    ،دوسال قبل خودم ودو پسرم
    سر کار بودیم،،،خانه ونیسان ووانت پراید وسواری داشتیم،،،دست خیر داشتم،،وهرکسی احتیاج داشت کمکش کردم،،،رو
    وقتی خانه ما را دید سنگ کردیم غصه خورد،ونقشه براندازی مرا طرح کزد،،،خلاصه با فتنه ناجوانمردانه کاری کرد بیکار شدیم،،بیمه نبودیم،هرکاری کردیم ضررکردیم،،،ماشین ها فروخته شد وحالا فقط خانه مانده،،پیشنهاد کار به ما شده نیسان میخواهم،،خانه را بفروشم بد وبدتر میشود،،،،،کسی پیدا نشد ما را یاری
    کنه،،،البته چک میدم،،،،مجا نی ک نمیخوام
    .

  • ناشناس

    سلام رفتم بانگ برای وام تعمیرات سند خونه رو بردم ریس بانک گفت بودجه ندارم برای ۵۰ میلیون بعد ۲۰۰میلیون بدون ضامن اگه دادین ما باور میکنیم

  • ناشناس

    اصلا وامی برای یارانه بگیران وجود نداره

  • ناشناس

    اینقدر دل مردم رو نلرزانید
    قبل از این بازی A B C , D قرار بود همین کار بشه
    پس یارانه بگیری که دولت اولش اعلام کرده شخص حقیقی دویست م و شخ. حقوقی پانصد م میتونه وام بگیره خودش باخته یا دولت؟