کد مطلب: ۶۸۵۹۷۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بررسی شرایط وام‌های فوری دو بانک / راهی برای فرار از روند طولانی دریافت وام

بررسی شرایط وام‌های فوری دو بانک / راهی برای فرار از روند طولانی دریافت وام

در این گزارش به بررسی شرایط وام‌های فوری دو بانک ملی و کارآفرین پرداختیم که مشکل طولانی بودن روند اعطای وام را تا حدودی برطرف کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روند طولانی دریافت وام، یکی از معضلاتی است که متقاضیان تسهیلات بانکی با آن مواجه هستند. با این وجود، برخی بانک‌ها طرح‌هایی برای اعطای وام‌های فوری دارند که این مشکل را تا حدودی بر طرف می‌کند.

وام‌های فوری معمولا در فاصله دو یا سه روز پرداخت می‌شوند و نرخ سود و شرایط بازپرداخت متفاوتی دارند. در این گزارش به بررسی دو نمونه از این وام‌ها در بانک‌های ملی و کارآفرین می‌پردازیم.

شرایط وام فوری بانک ملی

بانک ملی به متقاضیان دریافت وام‌ فوری، تا سقف پنج میلیارد تومان تسهیلات اعطا می‌کند. سقف این وام برای تولیدکنندگان دارای پروانه جواز کسب، پنج میلیارد تومان، پزشکان، مهندسان، وکلا، قضات، اعضای هیئت علمی دانشگاه، مدیران ارشد شرکت‌های خصوصی و دولتی، دو میلیاردتومان و برای سایر مشاغل، یک میلیارد تومان است.

نرخ سود این وام ۱۷درصد و زمان بازپرداخت آن ۶۰ماهه است. بنابراین متقاضیان وام پنج میلیاردی، ماهانه قسطی معادل ۱۲۴میلیون تومان پرداخت خواهند کرد. به این ترتیب مجموع بازپرداخت متقاضی به بانک، معادل هفت میلیارد و ۴۵۵میلیون تومان خواهد شد. البته پرداخت هزینه‌های جانبی این وام که معدل ۱۰۰ هزار تومان است هم بر عهده مشتری است.

متقاضیان این وام برای ضمانت بازپرداخت آن، باید سپرده‌ای بلندمدت در بانک ملی افتتاح کنند. این سپرده که سودی ۱۸درصدی را به مشتری پرداخت می‌کند، تا زمان تسویه کامل، مسدود می‌شود. لازم به ذکر است که وام‌گیرنده نباید به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی باشد.

طرح صبا بانک کارآفرین

بانک کارآفرین در قالب طرح صبا تا سقف ۲۰۰میلیون تومان وام فوری به متقاضیان پرداخت می‌کند. وام‌گیرنده باید نرخ سودی ۲۴درصدی را بسته به مبلغ وام دریافتی، طی مدت حداکثر ۶۰ماه پرداخت کند.

هر قسط وام ۲۰۰میلیون تومانی، با سررسید بازپرداخت ۶۰ماهه، پنج میلیون و ۷۵۰هزار تومان خواهد بود. در نتیجه کل مبلغ بازپرداخت در پایان سررسید، به بیش از ۳۴۶میلیون و ۱۷۵هزار تومان خواهد رسید.

متقاضی، برای دریافت این وام تا سقف ۶۰میلیون تومان، نیاز به دو ضامن رسمی دارد. بانک کارآفرین برای برای تضمین وام‌های بیش از ۶۰میلیون تومان نیز، سند ملک دریافت می‌کند. بدیهی است که این سند نباید در رهن بانک یا جای دیگری باشد. همچنین وام گیرنده تنها در صورتی می‌تواند این وام را دریافت کند که به بانک بدهکار نباشد یا چک برگشتی نداشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسین عباسی نسب

    من وام ۲۰۰ میلیونی میخوام چکار باید بکنم