خبر مهم:

کد مطلب: ۶۰۷۰۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پرداخت یارانه جدید از سال آینده/ یارانه نقدی و معیشتی حذف می‌شود؟

پرداخت یارانه جدید از سال آینده/ یارانه نقدی و معیشتی حذف می‌شود؟

دولت از سال آینده قرار است یارانه نقدی جدیدی به حساب خانوارها بریزد. یارانه‌ای که مبلغ آن ۹۰ هزار تومان است و گفته می‌شود برای برخی از دهک‌ها به ۱۲۰ هزار تومان هم می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همزمان با مطرح شدن پرداخت یارانه جدید ۹۰ هزار تومانی، این سوال مطرح می‌شود که آیا یارانه نقدی و معیشتی حذف می‌شود و یا دو یارانه نقدی و معیشتی هم در کنار یارانه جدید همچنان پرداخت می‌شود؟

دولت رئیسی هنوز اطلاعات جدیدی درباره یارانه‌های نقدی که سال ۱۴۰۱ پرداخت می‌شود، اعلام نکرده است. تنها موردی که عنوان شده این است که دولت پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی را متوقف می‌کند و برای جبران آن، به مردم یارانه جدید می‌دهد.

پرداخت ۳ یارانه در سال ۱۴۰۱؟

اگر بنا بر پرداخت همزمان سه یارانه نقدی باشد، یارانه‌بگیران باید منتظر پرداخت یارانه نقدی، یارانه معیشتی و یارانه جدید ۹۰ هزار تومانی باشند.

لایحه بودجه‌ای که دولت به مجلس ارسال کرده می‌گوید پرداخت یارانه نقدی و معیشتی به قوت خود ادامه دارد و یارانه جدید هم به آن اضافه می‌شود.

چون در لایحه بودجه‌ای که دولت یکشنبه به مجلس ارسال کرد، اعتبار پرداخت یارانه نقدی و معیشتی به قوت خود باقی است و در بودجه دیده شده است. این مساله نشان می‌دهد که دولت همچنان می‌خواهد یارانه نقدی و معیشتی را پرداخت کند.

از طرف دیگر، اعتبار پرداخت یارانه جدید از محل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است و گفته شده که این یارانه برای جبران حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش احتمالی قیمت برخی از کالاهاست.

بر این اساس با توجه به بودجه می‌توان گفت که دولت در نظر دارد سال آینده هم یارانه نقدی را پرداخت کند، هم یارانه معیشتی را و هم یارانه سومی که مبلغ آن بین ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است.

البته دولت در لایحه جدید، پیشنهاد حذف برخی از خانوارها از لیست یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی را داده است. پس احتمالا یارانه پرداخت می‌شود اما مشمولان یارانه نقدی کمتر می‌شود.

یارانه نقدی ۲ برابر می‌شود؟

اما اگر بنا بر گفته‌های مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها باشد، احتمال حذف یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی وجود دارد. چون مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها روز گذشته اعلام کرده بود که یارانه آذر مانند سنوات گذشته پرداخت می‌شود. اما از سال بعد و همزمان با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، مبلغ یارانه به ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان می‌رسد.

اظهارنظری که نشان می‌دهد احتمالا دولت می‌خواهد یارانه نقدی را حذف کند و به جای آن یارانه ۹۰ هزار تومانی بدهد. یا اینکه یارانه نقدی دو برابر شود و بخشی از اعتبار آن از محل یارانه نقدی تامین شود و بخشی از محل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بله نظردارم اسمم هم نظرعلی نظری.نظرعلی نظری نظرش اینکه یارانه میدید چیزی بدید که پول حداقل ده کیلو برنج ایرانی باشه الان که ۴۵۵۰۰تومن و بدی ۴۵۵ گرم برنج صدری طارم هست کشورثروتمند ایران میتونه نفری ۲۰ملیون یارانه بده ولی بقدری بخور بخور زیاد شده بجای ۲۰ملیون پول ۴۵۵گرم برنج صدری طارم و میدن چون هر کیلوش ۱۰۰هزارتومنه.ولی این کارو نکنید بفکر فقیر فقرا باشید فقیری که نوزادش بدنیا میاد روز اولش پول شیر خشک و مایبیبی شو نداره ..‌بیاید خدارو فراموش نکنید بفکر ملت خودتون باشید

  • ناشناس

    سلام تورو خدا به گوش مسئولین برسونین اخه چرا باید تو این همه تورم و گرونی به فکر ملت نباشن یه جوانی که سربازیش تموم شده با چه امیدی زندگی کنه نه وام میدن نه کار درست و حسابی هست کارم باشه حقوق بخور و نمیر ..واقعا ظلمه به جوانهامون
    اقای رئیسی تورو جدت قسم یه فکری بحال مملکت بکنین چرا باید هر ثانیه قیمتا بره بالا
    ما با هزار امید و آرزو به شما رای دادیم

  • ناشناس

    سلام نمیخواد اضافه کنید فقط ی کم ب فکر مردم باشین من الان ۳۲ سالمه خونه از خودم ندارم اجاره نشینم اخه تا کی چرا باید با مردم اینجوری کنید هر روز جنس ها را بالا میبرین اخه مگه مردم چه گناهی کردن تو خدا نزارین کسی شرمنده زن و بچه اش بشه

  • ناشناس

    بنده هم به عنوان یکی دیگر از شهروندان اجاره نشینم ماهی ۲تومن اجاره میدم بدون اب برق گاز راضی به اضافه شدن یارانه نیستیم فکری به حال امسال مابدبختاکنین باسه تابچه بااین گرونی بیش ازحدچکارکنیم هیج کسی نیست جلوگیری کندازاین همه افزایش کرایه خانه هرکی واسه خودش یه قیمت میزاره به دادمان برسید خطاب به مسئولین فقط به فکراسایش خودتان نباشید

  • سینا

    ماملت ایران به فکر نان شبیم..نه دنبال رفاه…

    • بتول

      همه ما درگیر همین موضوع هستیم

  • جمشید

    واقعا ظلم میکنید در حق مایی که امسال حتی نتونستیم مرغ بخریم و شکم سه تا بچه سیر کنیم به جای مرغ شاید ماهی دوسه بار پای مرغ بتونیم بخوریم که دیشب اشک چشام ریخت برای شام پا مرغ درست کرده بودیم دختر هفت سالم که دندونش افتاده میگه بابا دیگه از اینا نخر من نمیتونم بخورم گوشت نرم بخر واقعا عدالت تون اینه؟

    • ناشناس

      خداازاینانگذره ب قران

  • ناشناس

    سلام تورا بخدا نمیخواییم یارانه اضافه بشه قیمتا رو بیارین پایین من یه زن هستم دوتا بچه دارم مستاجر هستم واقعا از پس خرج موندم آقای رئیسی فکری به حال زنان بی سرپرست کنید خسته شدیم با این اقتصاد

  • ناهید

    خدا همشونو لعنت کنه میخان ۹۰تومن بدن مردم
    از اون طرف جنسا ببرن بالا.خوب نمیخاد بدن دیگه.اینا عرضه نداشتن ۴۵/۵۰۰
    ۵۰۰بزارن روش ۴۶تومنش کنن .این چه دولتی ما داریم .درد مارو به کی بگیم

  • ناهید

    یعنی باید تشویقشون با این کار.نمیتونیم حرف بزنیم .هر بلایی دوست دارن سر ما میارن.اونا اگه میتونن یارانه بکنن ۴۶تومن

  • آرسام

    سلام واقعا با این وضعیت این همه گرونی حق مردم نیست بیکاری هم در اجتماع بیدادمیکنه من خودم مستآجرم پنج تا بچه دارم یه خونواده هفت نفرهستیم همسرم کارگر تو ماه شایدده روز کار داشته باشه وبقیه روزها بیکار باشه حالا از شما مسوئولین عزیزمیخوام بپرسم من چه جوری زندگی خودما بگزرونم واقعا کسی نیست به داد مردم و کسایی مثل ما برسه من حتی بچه هام امسال دو ماه تو کلاسهای مجازی نتونستن شرکت کنن چون نتونستم براشون گوشی بگیرم با این وجود من باید شرمنده بچه هام باشم یا شما مسئول محترم