کد مطلب: ۲۷۵۳۱۷

علی ربیعی خبر داد:

پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی

پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی

وزیر کار گفت: ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی با نرخ سود ۴ تا ۶ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود که مراحل عملیاتی آن در استان‌ها شروع شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی با نرخ سود ۴ تا ۶ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود که مراحل عملیاتی آن در استان‌ها شروع شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، منطقه اردبیل، علی ربیعی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان پارس آباد اظهار کرد: در حوزه دام بیشترین ثبت نام‌ها را با رقم ۱۸ هزار میلیارد تومان شاهد بودیم که قرار است براساس ضوابط تعیین شده و اصلاحیه اخیر، پرداخت تسهیلات به حوزه دام روستایی انجام شود.

وی با بیان اینکه در حوزه دام برای اصلاح نژاد و دامداری‌های صنعتی نیز تسهیلات روستایی پرداخت خواهد شد، خاطرنشان کرد: ما مراقبت می‌کنیم تا عده‌ای به صورت تکراری و یا چرخشی از این تسهیلات استفاده نکنند و این منابع مخصوص ساکنین مناطق روستایی و محروم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دلیل بیکاری در حوزه کشاورزی را غفلت از گرایش به سمت تولید محصولات گلخانه‌ای، صنایع تبدیلی و تکمیلی اعلام و تصریح کرد: از طریق صندوق کارآفرینی به عنوان یکی از مجموعه‌های موفق، پرداخت تسهیلات به خوبی انجام می‌شود و ضرورت دارد متقاضیان به ویژه ساکنین مناطق روستایی با بهره‌مندی از تسهیلات ارزان‌قیمت به توسعه این صنایع کمک کنند.

ر بیعی به خلاء شرکت‌های صادراتی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: ما در این استان نیازمند چندین شرکت صادراتی برای ورود به بازار آسیای میانه هستیم که انتظار می‌رود مسئولان استان اردبیل با همراهی فعالان این عرصه زمینه راه‌اندازی این شرکت‌ها را با توجه به قابلیت بی‌نظیر استان اردبیل فراهم کنند.

وی توسعه کشت مبتنی بر قرارداد را با تجربه موفق در تولید زعفران و توجه به اشتغال دست دوم در حوزه کشاورزی ضروری خواند و تصریح کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در حوزه آب و خاک دشت مغان و تبدیل ۳۵ هزار هکتار اراضی دیم به آبی در مرحله اول و همچنین افزایش یک میلیون تنی محصولات، به یقین راه اندازی چنین شرکت‌هایی بسیار راهگشا در مسیر اشتغال خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما در مسیر توسعه مغان بیشتراز سرمایه‌گذاری شرکت‌هایی نظیر شستا باید روی شرکت‌های توجیه دار در منطقه نظیر شرکت‌های صادراتی سرمایه‌گذاری کنیم و با دعوت از خود سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بومی منطقه باید سعی کنیم تا اشتغال واقعی شکل گیرد.

کتاب خاطراتم را منتشر می‌کنم

ربیعی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر منطقه مغان به عنوان سرزمین رویایی و پیشرو در عمران و آبادانی اظهار کرد: بنده کتاب خاطراتم را در حال تهیه و انتشار دارم و در بخشی از این کتاب به خاطرات خودم با نمایندگان استان اردبیل در مجلس پرداخته‌ام.

وی گفت: ما دوران سخت‌تر از این مقطع را سپری کرده‌ایم و امیدواریم در این مقطع نیز مردم ما با روحیه امیدواری و نشاط این سختی دوران تحریم را سپری کنند تا همچنان به عنوان یک ملت عزتمند و باشرافت در دنیا نقش‌آفرینی کنیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم به محرومیت و مرزی بودن منطقه اشاره کرد و افزود: در سایه داشتن برنامه و هدف‌گذاری صحیح ما به راحتی می‌توانیم در حوزه‌های مختلف موفق عمل کنیم به طوری‌که تصمیم گرفتیم تا اردبیل را به عنوان استان پایلوت و الگو در رفع فقر و محرومیت مرزی معرفی کنیم.

ربیعی به مجاهدت کم‌نظیر استاندار اردبیل در پیگیری مسایل و مشکلات استان و تدبیر مناسب برای حل این مشکلات اشاره و اظهار کرد: در سایه این تلاش و پیگیری‌ها بیشتر از سهمیه تعیین شده برای اشتغال استان اردبیل به تعداد ۲۰ هزار نفر منابع در نظر گرفتیم و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: بنده به‌صورت رسمی و ملی اعلام می‌کنم هر کس یک نفر را به کارگاه خود بیاورد و در آنجا مشغول کند از تمام قوانین کار و تامین اجتماعی معاف خواهد بود به شرط آنکه لیست ارائه کرده و فرد مورد نظر مشمول بیمه تامین اجتماعی نباشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به راه‌اندازی پنجره واحد اشتغال روستایی اشاره کرد و افزود: در استان اردبیل این پنجره واحد با ابتکار استاندار آغاز شده و امیدواریم از نتایج آن همه اهالی منطقه بهره‌مند شوند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شما را بخدا جلو این را بگیرید، پول مملکت را بر باد میدهند، کدام اشتغال روستایی، همش شده خرید ماشین وسکه و خانه در شهر ها، اشتغال کجاست، 12هزار میلیارد وارد بازار کاذب میشود کسی هم نیست جاو آن را بگیرد، چطور شما دم از جذب نقدینگی میزنید