خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۸۴۲۲

پاسخ به پرسش‌های مردم درباره کرونا / شما هم سوالات خود را بپرسید

پاسخ به پرسش‌های مردم درباره کرونا / شما هم سوالات خود را بپرسید

ساعت 21 روز چهارشنبه 28 اسفند ماه یک متخصص بیماری‌های عفونی به همراه یک جراح مغز و اعصاب به صورت مستقیم در اینستاگرام به سوالات پزشکی مردم درباره کرونا پاسخ می‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این روزها که مردم درباره بیماری کرونا با سوالات متعددی مواجه هستند برای رفع نگرانی‌های خود به رسانه‌های مختلف و همچنین صفحات پزشکان در فضای مجازی مراجعه می‌کنند.

تجارت‌نیوز در صفحه‌ای با عنوان « ویروس کرونا » به سوالات متداول مردم پاسخ داده است. در همین صفحه در بخشی هم مخاطبان به صورت لحظه‌ای می‌توانند سوالات خود را بپرسند تا پاسخ آن را دریافت کنند.

علاوه بر این، پیش از این ساعت ۲۳ روز یکشنبه ۱۸ اسفند ماه حافظ باجغلی، متخصص اعصاب و روان(روانپزشک) به همراه مهدی خواجوی، یک جراح مغز و اعصاب به صورت مستقیم در اینستاگرام به سوالات پزشکی و روان‌پزشکی مردم درباره کرونا پاسخ دادند. در آن برنامه بخشی از سوالات مخاطبان تجارت‌نیوز نیز پاسخ داده شد که در گزارش « توصیه‌های مهم برای مواجهه با کرونا » می‌توانید بخوانید.

این بار نیز ساعت 21 روز چهارشنبه 28 اسفند ماه رضا صادقی، یک متخصص بیماری‌های عفونی به همراه مهدی خواجوی، یک جراح مغز و اعصاب به صورت مستقیم در اینستاگرام به سوالات پزشکی مردم درباره کرونا پاسخ می‌دهند.

بخشی از سوالاتی که تاکنون مخاطبان تجارت‌نیوز پرسیده‌اند در زیر می‌آید:

«شخصی که یک بار به ویروس کرونا آلوده شده و بهبود یافته ایا ممکن است دوباره درگیر شود»

«آیا افراد جوان هم احتمال دارند بمیرند»

«با سلام آیا همه علایم کرونا (تب ،سرفه،درد عضلانی،گرفتگی و آبریزش بینی سر درد) در یک زمان در فرد ظاهر مشود»

«در صورت مشاهده علائم خفیف چ دارویی مناسبتره؟که سریعتربهبودی حاصل شود»

«ایا کرنا از طریق ماهی قرمز هم انتقال پیدا میکند»

«من احساس سنگینی قفسه سینه دارم البته برای دم و بازدم مشکلی ندارم و هر از چند گاهی صرفه میزنم البته مقداری خلط انتهای گلوم هست تب ندارم و احساس خستگی هم نمیکنم
استرس دارم ممنون میشم راهنماییم کنید»

«آیا از طریق هم بستر شدم وامیزش جنسی کرونا منتقل میشه»

«کرونا با بچه های چندسال کاری نداره و مبتلا نمیشوند؟»

«با توجه به اینکه دو هفته طول میکشد که من متوجه بشم به ویروس کرونا مبتلا شده ام،ایا توی این دو هفته میتونم مریضی انتقال بدم؟»

«آیا فردی اگر کرونا بگیرد و بعد از بهبود امکان دارد دوباره بگیرد؟؟؟»

«میوه و سبزیجات تا چه مدتی آلوده می مانند؟با چه موادی شسته شوند تا ویروس از بین برود؟»

«خریدهای فروشگاهی به ضد عفونی کردن نیاز دارند ؟»

«با رفتن به ارایشگاهم احتمالش هست که بگیریم»

«اگر روی میوه باشد و میوه را فقط با آب بشوییم چه قدر زمان مییرد تا در هوا از بین برود»

شما نیز به عنوان مخاطب تجارت‌نیوز سوالات خود درباره بیماری کرونا را می‌توانید در بخش نظرات این خبر مطرح کنید تا در صورت امکان در برنامه امشب این دو پزشک، این سوالات با آنها در میان گذاشته شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • jack

    در این شرایط بحرانی و باتوجه به توصیه های وزارت بهداشت، ایا عمل جراحی “توده کانال نخایی” امکانش هست؟
    توصیه شما در کدام بیمارستان و کدام دکتر رو توصیه میفرمایید؟

  • ناشناس

    سلام من ی خانم سرپرست خانوار هستم که درآمدمون فقط از فروش چند تا لیف و اسکاچ تو پارکها هست .و اجاره نشین هم هستم که در حال حاضر بخاطر نداشتن پول پیش آواره خونه ی اقوام وخویشان شدیم وپولی هم به حسابمون واریز نشده پس کی به داد ما میرسه.زیر پوشش هیچ ارگانی و موسسه ای هم نیستم .

  • بی پول

    پجوری میشه کرونا بگیرم چون در هر صورت خواهیم مرد ولی از کرونا بمیریم بهتره میگن طرف کرونا گرفت مرد ولی از گشنگی بمیریم میگن بد بخت خاک بر سر پول نونم نداشت از گشنگی مرد اقایون دولت مردای پولدار سه هفتس بیکارم خرج زندگیم روزانه بود الان سه هفتس نونم نداریم بخوریم ب کی بگیم چرا نزاشتین خرج شب عیدو در بیاریم حداقل

  • نا شناس

    سلام اگر سوزش سینه یا تنگی نفس داشته باشیم درصورتی که یکماه از خانه بیرون نرفته باشیم و هر از گاهی خلت گلو به صورت کف سفید همراه با سوزش گلو داشته باشیم ایا باید به پزشک مراجعه کنیم

  • الناز

    من ۶روز قبل کنار فرد کرونایی‌بودم،الان اگه‌ برم ازمایش بدم جواب ازمایشم درست در میاد؟معلوم میشه‌که‌کرونا دارم یا نه

    • آرزو

      بستگی داره

  • ناشناس

    سلام من مادرم سرفه های خلطی دارد ولی عفونی نیست اما ابریزش بینی اش عفونی هست از دیشب ب تاحالا هم اینجوری شده هیچ اعلام دیگری هم ندارد میخواستم ببینم که این مرونا هست یا سرماخوردگی

  • رمیصا

    سلام من مادرم از دبشب ب تاحالا سرفه میکند و سرفه هابش خلطی است ولی عفونی نیست و ابریزش بینی هم دارد میخواستمدببینم احتمال ک ویروس کرونا گرفته باسد هست یا یک سرما خوردگی است