کد مطلب: ۵۷۶۴۸۶

پروازی بین ایران و افغانستان برقرار نیست / ممنوعیت پرواز به ۴۲ کشور خارجی

پروازی بین ایران و افغانستان برقرار نیست / ممنوعیت پرواز به ۴۲ کشور خارجی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: پرواز به ۴۲ کشور جهان همچنان ممنوع است و در حال حاضر هیچ پروازی بین ایران و افغانستان برقرار نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه از نظر مقدار در گردش سویه جهش یافته ویروس کرونا، کشور‌ها به سه گروه تقسیم‌بندی شده‌اند، اظهار کرد: پذیرش مسافر به طور مستقیم و غیرمستقیم از کشور‌های ویژه (کشور‌های دارای سویه جهش یافته) شامل برزیل و اروگوئه تا اطلاع ثانوی ممنوع و ورود دیپلمات‌ها، ماموران دولتی و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی منوط به تائید وزارت امور خارجه با رعایت شیوه‌های ابلاغی است.

پرواز به ۴۲ کشور خارجی همچنان ممنوع است

او با بیان اینکه ۴۲ کشور در شرایط پرخطر قرار دارند، افزود: سفر‌های مستقیم و غیر مستقیم از کشور‌های پرخطر (کشور‌های با بروز بالای بیماری) شامل آندورا، آرژانتین، بولیوی، بوتسوانا، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، قبرس، اکوادور، مصر، اسواتینی، فیجی، گرجستان، هند، اندونزی، کویت، لسوتو، لیبی، مالاوی، مالزی، مغولستان موزامبیک، نامبیبیا، نپال، هلند، عمان، پاراگوئه، پرو، پرتقال، روسیه، سیشیل، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سودان، سورینام، سوریه، تانزانیا، تونس، انگلستان، زامبیا و زیمباوه برقرار است.

ذیبخش با بیان اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های ابلاغی مراقبت مرزی هوایی-دریایی از کشور‌های مذکور الزامی است، تصریح کرد: اما مسافران ورودی از این کشور‌ها علاوه بر تست منفی پی‌سی‌آر از نظر کرونا در مبدا (با مهلت ۹۶ ساعت) لازم است در هنگام ورود نیز تحت بررسی آزمایشگاهی مجدد (تست پی‌سی‌آر کرونا) قرار گیرند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سایر کشور‌ها منع تردد سفر در حال حاضر نداشته و تست پی‌سی‌آر منفی از کشور مبدا با مهلت ۹۶ ساعت برای ورود به کشور کفایت می‌کند، همچنین غربالگری علامتی (مراقبت سندرمیک) برای این گروه انجام خواهد شد و در صورت نیاز تست (پی‌سی‌آر) مجددا به عمل خواهد آمد.

او با اشاره به اینکه مسافران ورودی از کشور‌های اروپایی همانند سایر مسافران باید تست پی‌سی‌آر منفی از کشور مبدا (بامهلت ۹۶) به همراه داشته باشند، افزود: برای افرادی که دو نوبت واکسن تزریق کرده و ۱۵ روز از دوز دوم گذشته باشد با داشتن کارت واکسیناسیون اقدام دیگری لازم نیست و افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند یا واکسیناسیون ناقص دارند و در فهرست کشور‌های پرخطر بوده‌اند بایستی در بدو ورود تست PCR مجدد از آن‌ها به عمل آید و تا زمان جواب در منزل در قرنطینه باشند.

ذیبخش اظهار کرد: مقرر شد چنانچه کشور‌های همسایه در گروه پرخطر قرار گیرند در بدو ورود تست PCR منفی با مهلت ۹۶ ساعت داشته و در بدو ورود مراقبت سندرمیک به عمل آید و صرفا در صورت علامت دار بودن از آنان تست PCR مجدد به عمل خواهد آمد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه در حال حال حاضر هیچ پروازی بین ایران و افغانستان برقرار نیست، گفت: پس از عادی شدن وضعیت کشور افغانستان در این باره تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.

ذیبخش همچنین با اشاره به سه فروند هواپیمای کام ایر متعلق به افغانستان که به دلیل تنش‌ها در این کشور، مالک شرکت آن‌ها را به ایران منتقل کرده بود، گفت: هر سه فروند هواپیما از کشورمان خارج شدند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پایان گفت: دو فروند هواپیمای کام ایر به کابل و یک فروند به مراز شریف منتقل شدند.

آخرین اخبار حوزه حمل و نقل را در صفحه حمل‌ونقل تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.