کد مطلب: ۷۶۱۹۷۸

تهران و مازندران دارنده پر حادثه ترین ارتفاعات کشور

تهران و مازندران دارنده پر حادثه ترین ارتفاعات کشور

سازمان امداد و نجات اعلام کرد که تهران و مازندران پر حادثه ترین ارتفاعات کشور را دارند و در 11 ماه ابتدایی سال 1401 حدود 2500 عملیات کوهستان در این مناطق انجام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سرپرست سازمان امدادونجات با بیان اینکه تهران و مازندران پر حادثه ترین ارتفاعات کشور هستند، از پوشش حدود ۲۵۰۰ مورد عملیات کوهستان در ارتفاعات و مناطق جنگلی کشور در ۱۱ ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ خبر داد.
بابک محمودی اظهار کرد: از اول فروردین تا 22 بهمن امسال، 2476 مورد عملیات کوهستان در ارتفاعات و مناطق جنگلی انجام شده است که این نوع از عملیات 7 درصد از عملیات امداد و نجات را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته، عملیات کوهستان 6 درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: در 328 روز گذشته، انتقال 2253 مفقودی و در راه مانده به مناطق امن، انتقال زمینی و هوایی 771 مصدوم و ارائه خدمات پیش‌بیمارستانی به 278 مصدوم توسط امدادگران جمعیت هلال‌احمر انجام شده است.

محمودی ادامه داد: بیشترین عملیات کوهستان در استان‌های تهران، با 267 مورد، مازندران با 247 مورد، گیلان با 214 مورد و فارس با 207 مورد انجام شده است.

سرپرست سازمان امدادونجات با بیان اینکه میزان پروازهای انجام شده در عملیات‌های امداد کوهستان و در مدت زمان یاد شده، 2320 سورت پروازی بوده است، گفت: 1826 ساعت پرواز بالگردهای هلال‌احمر برای انتقال 2536 نفر و انتقال 242 تن محموله امدادی انجام شده است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.