کد مطلب: ۲۷۹۷۷۳

پوتین دستور ساخت بزرگترین پل جهان را داد

پوتین دستور ساخت بزرگترین پل جهان را داد

ولادیمیر پوتین؛ رییس جمهور روسیه دستور ساخت پل میان جزیره ساخالین و سرزمین اصلی روسیه را به طول ۵۸۰ کیلومتر داد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به دولت این کشور دستور داد تا بر روی پروژه احداث بزرگترین پل جهان کار کند تا جزیره ساخالین در قسمت خاور دور این کشور را به سرزمین اصلی روسیه متصل کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ،رئیس‌جمهور روسیه در جلسه‌ای با استاندار ساخالین گفت: چندین دهه است که صحبت بر سر ساخت پل میان ساخالین و سرزمین اصلی به میان آمده است. این یک رویای دیرینه برای مردمانی است که در این جزیره زندگی می‌کنند و این موضوع زندگی آنها را آسانتر می‌کند. پوتین گفت: به دولت دستور داده‌ام که بر روی عملی شدن این پروژه کار کند. شما می‌توانید در هر زمانی از سال و شرایط آب و هوایی بیایید و بروید.

جزیره ساخالین تنها منطقه‌ای در روسیه است که بدون راه ارتباطی زمینی به سرزمین اصلی روسیه شناخته می‌شود. البته منطقه کریمه زمانی که اروپا بزرگترین پل را در ماه می احداث کرد، به سرزمین اصلی روسیه متصل شد.

بر همین اساس، احداث پل ساخالین بسیار سخت و هزینه بر است و برآورد اولیه برای ساخت آن چندین میلیارد دلار است. طول آن ۵۸۰ کیلومتر خواهد بود که با وسیله یک خط راه آهن و دیگر زیرساخت‌ها به سرزمین اصلی روسیه متصل می‌شود.

جمعیت جزیره ساخالین در حدود ۵۰۰ هزار نفر است. پیش از این روسیه در یک پروژه جاه طلبانه پیشنهاد ساخت پلی را داده بود که منطقه «هوکایادو» ژاپن را به جنوب جزیره ساخالین متصل کند. البته احداث این پل ها، ژاپن را به یک کشور قاره‌ای تبدیل می‌کند.

منبع:راشاتودی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.