کد مطلب: ۴۳۰۶۵۲

پیش‌بینی قیمت دلار در هفته پیش‌رو

پیش‌بینی قیمت دلار در هفته پیش‌رو

اگرچه دیروز دلار توانست مرز ۱۴ هزارتومان را بشکند اما بازارساز نرخ صرافی‌های منتخب خود را با کاهش ۱۰۰ تومانی به ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان رساند. همچنین سکه روز گذشته بیشترین رشد در ۵ هفته اخیر را تجربه کرد. رشد چشمگیر نرخ درهم امارات طی معاملات دیروز و بلاتکلیفی لوایح FATF در آستانه نشست این گروه به‌عنوان بهانه‌هایی برای صعود دلار مطرح شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اگرچه دیروز دلار توانست مرز ۱۴ هزارتومان را بشکند اما بازارساز نرخ صرافی‌های منتخب خود را با کاهش ۱۰۰ تومانی به ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان رساند. همچنین سکه روز گذشته بیشترین رشد در ۵ هفته اخیر را تجربه کرد. رشد چشمگیر نرخ درهم امارات طی معاملات دیروز و بلاتکلیفی لوایح FATF در آستانه نشست این گروه به‌عنوان بهانه‌هایی برای صعود دلار مطرح شده‌اند.

در این مورد دنیای اقتصاد تحلیل کرده است: دلار در اولین روز هفته مرز ۱۴ هزار تومان را شکست. شاخص ارزی کشور تا ساعت ۱۶ شنبه با رشد ۹۰ تومانی به ۱۴ هزار و ۵۰ تومان رسید. دلار هفته قبل توانست تا نزدیکی این مرز صعود کند؛ اما در عبور از آن ناکام بود.

به عقیده کارشناسان، افزایش ۲۵۰ تومانی نرخ صرافی‌های رسمی طی معاملات پنج‌شنبه گذشته موجب افت تقاضای ارز و عقب‌نشینی آن شده بود. با وجود این، دیروز بازارساز نرخ صرافی‌های منتخب خود را با کاهش ۱۰۰ تومانی به ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان رساند. از سوی دیگر دیروز معاون حقوقی رئیس‌جمهور اعلام کرد FATF از حوزه اختیارات دولت خارج شده و باید در انتظار تصمیم نهادهای دیگر بود. نشست شش روزه گروه اقدام مالی ویژه از امروز (یکشنبه) در پاریس آغاز می‌شود و طی آن درخصوص وضعیت ایران نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

سکه بیشترین رشد را تجربه کرد

هر سکه طرح جدید ساعت ۱۶ شنبه به قیمت ۵ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان معامله شد. دیروز نرخ دلار در بازار آزاد رشدی ۸/ ۰ درصدی داشت و به کانال جدیدی وارد شد. با وجود این، سکه در مسیر صعودی شتافت و رشد ۲ درصدی قیمت را به ثبت رساند. به این ترتیب سکه روز گذشته بیشترین رشد در بیش از ۵ هفته اخیر را تجربه کرد. رشد چشمگیر نرخ درهم امارات طی معاملات دیروز و بلاتکلیفی لوایحFATF در آستانه نشست این گروه به‌عنوان بهانه‌هایی برای صعود دلار مطرح شده‌اند. در سوی دیگر دادوستدهای روز جمعه بازار جهانی در بالاترین سطوح قیمتی هفته به پایان رسید که به نظر می‌رسد موجب شده تا فعالان بازار سکه به رشد بیشتر قیمت اونس امیدوار بمانند. عموم کارشناسان بازار جهانی هم روند هفته آینده را صعودی پیش‌بینی کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    گرانی دلار را آگه مدیریت کنند به نفع کشور است. چراکه الان تو همه چیز خودکفا شده ایم

    • ناشناس

      حرف مفت چرا ميزني تو چي خودكفا شديم

  • مظلوم.

    سلام.نرخ دلار هم برای مدت کوتاه بالا میره و قطعا به کانال 12و 13بر خواهدگشت

  • مظلوم.

    امان از دلار