خبر مهم:

کد مطلب: ۴۲۱۴۲۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رمزگشایی از ماجرای فروش پژو ۲۰۰۸ با قیمت ۱۰۰ میلیون!

رمزگشایی از ماجرای فروش پژو 2008 با قیمت 100 میلیون!

ایران خودرو در گزارش عملکرد آذر ماه اعلام کرد که ۲۰۹ دستگاه پژو 2008 را با نرخ ۱۰۰ میلیون و ۴۹۸ هزار تومان به فروش رسانده که در مجموع یک میلیارد و ۷۰۸ میلیون تومان درآمد برای این شرکت به همراه داشت.

تجارت‌نیوز در روزهای اخیر گزارشی را در خصوص عملکرد ماهانه شرکت ایران خودرو در ماه آذر منتشر کرد؛ این گزارش که بر مبنای اطلاعات به دست آمده از صفحه کدال این شرکت بود، به آمار تولید و فروش محصولات و گروه‌های خودرویی مختلف ایران خودرو اشاره کرده بود.

در این گزارش تصریح شده که مجموع فروش این شرکت در آذر ماه با رشدی ۳۴ درصدی، از دو هزار و ۴۸۵ میلیارد و ۳۳۳ میلیون تومان در پایان آبان ماه، به سه هزار و ۳۲۵ میلیارد و ۹۸۱ میلیون تومان در انتهای آذر ماه رسیده است.

اما نکته‌ای که در این مطلب پرسش‌ها و ابهامات زیادی را برای مخاطبان تجارت‌نیوز ایجاد کرده بود، نرخ فروش گروه خودرویی پژو 2008 بود؛ در این بخش از گزارش آمده است که میزان تولید و فروش خودروی پژو ۲۰۰۸ نیز از ۱۷۰ دستگاه در آبان، به ۲۰۹ دستگاه در آذر رسیده و نیز این خودرو با نرخ ۱۰۰ میلیون و ۴۹۸ هزار تومان به فروش رفته است که در مجموع یک میلیارد و ۷۰۸ میلیون تومان درآمد را برای این شرکت به همراه داشت.

خوانندگان این گزارش در بخش نظرات، بیش از 100 کامنت متفاوت را نسبت به خبر فروش 100 میلیون تومانی پژو 2008 ثبت کردند:

حسین: «الان هر سوزوکی ای نزدیک ۵۰۰ میلیون هست. بعد ایرانخودرو هر کدوم رو ۱۴۲ میلیون و به کی فروخته؟ پژو ۲۰۰۸ ها هم همینطور.»

ارسلان نامدار: «دوستمون که این اطلاعاتو گذاشته واسه مردم یا واقعا از اصحاب کهف بوده یا خدایی نکرده شیشه میشه مصرف میکنه. پژو ۲۰۰۸ الان شده هم قیمت لندکروز سه سال پیش. عمو یادگار خابی یابیدار»

علی: «این خبر برای چه زمانیه!؟ قیمتا مال زمان اصحاب کهفه»

ناشناس: «بعد این ۲۰۰۸ و سوزوکی رو چه موقع فروختن ؟؟؟ اصلا به کی فروختن با این قیمت؟؟؟؟ خدایا هرچی روغگو رو از وسط دو شقه کن تا مردم رو اینجوری سر کار نذارن»

اما حقیقت ماجرا چیست؟ آیا قیمت پژو 2008 با قیمت 100 میلیون تومان به فروش می‌رود؟ پس قیمت درب کارخانه یا بازار آزاد که بسیار بیش از این رقم را ثبت کرده‌اند از کجا نشات می‌گیرد؟

یک منبع آگاه در شرکت ایران خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز در پاسخ به این پرسش‌ها می‌گوید: « پژو ۲۰۰۸ مربوط به تعهدات معوقه است که طبق قیمت اولیه که ۱۰۴ و ۱۱۴ میلیون بوده به مشتریان تحویل داده شده و در مدت اخیر هیچ فروش و تعهد جدیدی برای این محصول ایجاد نشده است.»

Untitled

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ۲۰۰۸ چون اصلا تولید نمیشه قیمتش رو با ۲۰۶ یکیزدن. اگه یه دونه هم تولید کنن بعد خواهیم دید که برای قیمت گذاریش چکار میکنم.

  • محمد

    احتمالا باز هم پای از ما بهترون در میان است…

  • Mojtaba_swat

    دوباره کی میشه ثبت نام کرد؟؟؟
    قیمت جدید کارخونه؟؟؟
    تروخدا پیگیری کنین

  • ناشناس

    آفرین بر شما که روی قولتان مانده اید و تعهدات خود را بر اساس قرارداد انجام داده اید البته اگر راست گفته باشید
    که بعید میدانم .

  • ناشناس

    همش دروغه.بنده سه ماهه درگیرم پژو ثبتنام کنم.نمیشه اونم با اون قیمت بعد….. نمیدونم…. به شعورمون توهین میکنن

  • افشین سهمانی

    به راستی : آیا ضابطه و معیار درست و صحیحی برای قیمت گذاری های خودرو های داخلی وجود دارد ؟! و آیا این خودروها کیفیت و مرغوبیت فنی لازم در مقایسه با قیمت تعیین شده برای آنها- دارند ؟!

  • ناشناس

    سلام اگه واقعا میخواهیددست دلالان ازثبت نام خودرو کوتاه کنید واحدفروش می بایست ازخودروسازان گرفته شودوبه یک ارگان بیطرف سپرده شود.برادرمن پژوپارس تحویل فوری دوماه گذشته ثبت نام کرده 10میلیون به واحدفروش داده که ثبت نامش کنند

  • ناشناس

    راست میگه شایدم کمتر اما نه برای ایرانیا برای کشورهای همسایه

  • ناشناس

    من مدت زیادیست دنبال این ماشین بوده ام و قیمت خیلی بالاتر از این حرفها بود حالا یه شبه چیزهایی می بینم که الان شوک شدم!عجب از این داستانهای خیالی

  • رضا

    کجا پژو۲۰۰۸ میدن ۱۰۰ میلیون منم میخوام?