کد مطلب: ۳۰۳۶۸۷

پیامد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر بازار کار آلمان

پیامد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر بازار کار آلمان

دولت آلمان اعلام کرد انتظار دارد تاثیر بریگزیت بر بازار کار این کشور محدود باشد.

نشریه آلمانی اشپیگل به نقل از منابع دولتی این کشور گزارش داده است حدود ۴۱هزار نفر از اتباع انگلیسی تا ماه دسامبر ۲۰۱۷ در آلمان مشغول به کار بوده‌اند و این تعداد در مقایسه با نیروی بازار کار آلمان رقم بسیار کوچکی است. برلین با پیشنهاد لندن برای آزادی کامل در جابه‌جایی کالا و نیروی کار بین اتحادیه اروپا و انگلیس در دوران پسا بریگزیت مخالفت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز،رهبران اروپایی نیز در اجلاس مشترک خود با نخست وزیر انگلیس در شهر سالزبورگ اتریش با برنامه پیشنهادی وی برای بریگزیت مخالفت کردند و گفتند باید درباره وضعیت مرز انگلیس با اتحادیه اروپا در ایرلند مذاکرات بیشتری صورت گیرد.

ترزا می- نخست وزیر انگلیس - اما در واکنش به رد پیشنهادش توسط سران اتحادیه اروپا گفت: در این فرایند جز با زبان احترام با اتحادیه اروپا سخن نگفتم. انگلیس نیز انتظار احترام متقابل از اروپا دارد و پایان خوش این داستان بستگی به این موضوع دارد.

میشل روث - معاون وزیر خارجه آلمان - در پستی توئیتری گفته است که ۲۷ کشور باقی مانده در اتحادیه اروپا مدام با یکدیگر دیدار می‌کنند تا به راهکاری معقول برسند. وی گفته که اتهام انگلیسی‌ها به کارشکنی در مذاکرات ناعادلانه است و ما نمی‌توانیم مشکلاتی که به خاطر بریگزیت در انگلیس رو به افزایش است را حل کنیم.

منبع:رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.