خبر مهم:

کد مطلب: ۷۵۴۹۸۴

راه اندازی سامانه ارسال پیام رسان مالی بین ایران و روسیه

راه اندازی سامانه ارسال پیام رسان مالی بین ایران و روسیه

سامانه ارسال پیام رسان مالی بین ایران و روسیه راه اندازی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،‌ امروز در ساختمان شیشه ای میرداماد، قرارداد پولی بانکی بین ایران و روسیه امضا شد.

با امضای این قرارداد، ۵۲ بانک ایرانی و ۴ بانک خارجی در بستر سپام از سمت ایران و ۱۰۶ بانک نیز از طریق SPFS از سمت روسیه متصل شدند.

از طرف ایران بانک شهر و از طرف روسیه بانک VTB مشخص شدند. در فاز اول این بانک ها برای اجرای آزمایشی هستند و پس از مدتی، دیگر بانک‌ها نیز اضافه خواهند شد.

محسن کریمی معاون بین الملل بانک مرکزی در این مراسم گفت: با این قرارداد، اتصال پیام رسان های مالی دو کشور منجر به سرعت بخشی به‌ تجارت و همچنین تسریع مبادلات مالی خواهد شد.

تبادلات بانکی ایران و روسیه متصل شد

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: ارتباط مستقیم بین بانک‌های ایران و روسیه برقرار شد. در چارچوب سند اقدامات مشترک بین بانک‌های مرکزی ایران و روسیه، علاوه بر ارتباط مستقیم با بانک‌های روسی، شبکه بانکی کشورمان با 106 بانک خارجی غیر روسی ارتباط مستقیم خواهد داشت.

جزئیات اتصال پیام‌رسان مالی ایران و روسیه

محسن کریمی معاون بین الملل بانک مرکزی می‌گوید: از یک سال گذشته سند مشترکی میان بانک‌های مرکزی ایران و روسیه به امضا رسیده است و امروز اولین اقدام، عملیاتی شد و سامانه‌های پیام‌ رسان بانکی ملی دو کشور به هم متصل شدند.

وی افزود: این امکان فراهم می‌شود که همه بانک‌های عضو پیام رسان بانکی ملی ایران با تمامی بانک‌های روسی بتوانند تبادل پیام‌های استاندارد بانکی داشته باشند.

سوئیفت بانکی ایران و روسیه متصل شد

تفاهم نامه همکاری ایران و روسیه با موضع اتصال پیام‌رسان‌های مالی دو کشور بعد ازظهر امروز به امضا رسید که در این راستا تبادلات مالی و بانکی دو کشور و 13 کشور دیگر که در روسیه حضور دارند، تسهیل شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.