کد مطلب: ۱۵۷۰۳۴

پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی قطعه ۴ آزادراه جنوبی تهران

پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی قطعه ۴ آزادراه جنوبی تهران

معاون وزیر راه و شهرسازی، پیشرفت آزادراه جنوبی تهران را از برنامه مصوب جلوتر دانست و افزود: به طور متوسط روزانه ۳ هزار تن آسفالت‌ریزی در قطعه ۴ این آزادراه انجام می‌شود.

خیرالله خادمی آزادراه جنوبی تهران را زمینه‌ساز انتقال تردد وسایل نقلیه عبوری از کلانشهر تهران و کمربندی موجود به خارج از شهر تهران دانست و گفت: آزادراه جنوبی تهران علاوه بر ایجاد ارتباط بین کریدورهای منتهی به پایتخت موجب تکمیل، تسهیل و افزایش ایمنی ارتباط بین آزادراه‌های غرب و شرق تهران می‌شود و با حذف بخشی از بار ترافیک آزادراه قزوین-کرج، ترافیک را کاهش می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فرآیند ساخت آزادراه جنوبی تهران جلوتر از برنامه در حال انجام است، تاکید کرد: پیشرفت فیزیکی قطعه چهار این آزادراه از قم تا گرمسار به طول ۳۸ کیلومتر امروز به ۶۳ درصد رسیده و پیشرفت فیزیکی کل پروژه بیش از ۳۰ درصد است.

وی افزود: در قطعه ۴ به طور میانگین روزانه ۳ هزار تن آسفالت‌ریزی انجام می‌شود و به منظور رفاه حال مسافران، ساختمان‌های جانبی محدوده آزادراه مانند مجتمع‌های خدمات رفاهی نیز همزمان با افتتاح آزادراه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور درخت‌کاری در هزار هکتار از مسیر این آزادراه را برای نخستین بار در کشور اقدامی مهم دانست و بیان کرد: در راستای معماری و منظر راه، دو طرف این آزادراه با گونه‌های طبیعی سازگار با اقلیم منطقه درخت‌کاری می‌شود و این اقدام علاوه بر زیباسازی مسیر و ارتقای بهداشت روانی رانندگان و مسافران، در بیابان زدایی و جلوگیری از ریزگردها و حفظ و نگهداری حریم آزادراه اثرات قابل توجهی دارد.

این آزادراه به طول ۱۵۸ کیلومتر در نقطه‌ای از آزادراه کرج-قزوین در محدوده صنعتی آبیک آغاز و پس از عبور از مناطق نظرآباد، هشتگرد، اشتهارد، آزادراه تهران -ساوه را قطع کرده و از محدوده جنوبی فرودگاه امام خمینی می‌گذرد و در محدوده شهرک صنعتی چرمشهر در تلاقی با آزادراه قم-گرمسار پایان می‌یابد و هم‌اکنون قطعه ۴ حد فاصل قم تا گرمسار که جزو اولویت‌های اساسی در شبکه آزادراهی کشور است، مراحل پایانی کار را طی می‌کند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.