کد مطلب: ۱۵۲۰۹۲

پیشرفت فیزیکی فاضلاب تهران به ۵۷ درصد رسید

پیشرفت فیزیکی فاضلاب تهران به 57 درصد رسید

ریاضتی با بیان اینکه پروژه فاضلاب تهران در سال 1410 به پایان خواهد رسید، گفت: حفظ و بقای شبکه فاضلاب به خرید انشعاب از سوی مردم متکی است، چرا که دولت سالانه 40 میلیارد تومان به شرکت فاضلاب اعتبار اختصاص می‌دهد.

اصغر ریاضتی مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران در نشستی خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر از نظر فیزیکی از 9 هزار کیلومتر شبکه تهران 6600 کیلومتر لوله‌گذاری فاضلاب صورت گرفته است و در حدود 57 درصد جمعیت تهران تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان اینکه پروژه فاضلاب تهران در سال 1410 به پایان خواهد رسید، گفت: حفظ و بقای شبکه فاضلاب به خرید انشعاب از سوی مردم متکی است، چرا که دولت سالانه 40 میلیارد تومان به شرکت فاضلاب اعتبار اختصاص می‌دهد.

ریاضتی درباره درخواست جدید برای دریافت وام از بانک جهانی تصریح کرد: ایران سال‌ها قبل برای پروژه فاضلاب تهران 145 میلیون دلار وام از بانک جهانی دریافت کرد که در حال حاضر در انتهای بازپرداخت آن قرار داریم و در طی سال‌های گذشته برای دریافت وام جدید نیز دو بار این موضوع در بانک جهانی مطرح شد و رای نیاورد.

وی تاکید کرد: پیگیر این هستیم که پروژه فاضلاب تهران بازهم از بانک جهانی وام دریافت کند، بنابراین باید با احتیاط بیشتری پیشنهاد دریافت وام از بانک جهانی ارائه شود تا این بار رای مثبت برای آن صادر شود.

وی درباره افزایش هزینه انشعاب فاضلاب در سال جاری بیان کرد: فعلا برنامه‌ای برای افزایش هزینه انشعاب نداریم و هنوز ابلاغیه‌ای از سوی شورای شهر و وزارت نیرو دریافت نکرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران در ادامه تصریح کرد: مشکل تامین منابع مالی برای پروژه فاضلاب تهران رفع نشده است، باید اذعان کرد که هیچ طرح و پروژه فاضلابی نیست که توجیه اقتصادی داشته باشد، اما همه می‌دانیم که بهداشت و سلامت فراتر از توجیه اقتصادی است.

وی به مردم توصیه کرد که بحث پروژه فاضلاب را جدی بگیرند و به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند و به محض اینکه شبکه جمع‌آوری فاضلاب برای آنها مهیا شد، برای نصب آن در داخل منازل اقدام کنند.

ریاضتی ادامه داد: برای روی آوردن مردم به نصب و خرید انشعاب فاضلاب به اعمال دستوری و قهری اعتقاد نداریم و معتقد هستیم که اطلاع‌رسانی در این خصوص باید به حدی شفاف و روشن باشد که مردم به موقع برای خرید و نصب انشعاب فاضلاب اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران ادامه داد: شرکت فاضلاب تهران به روش تشویقی و پیش‌فروش انشعاب فاضلاب 1000 کیلومتر شبکه فاضلاب در منطقه شرق تهران ایجاد کرد.

در ادامه این نشست، عباسعلی مصرزاده معاون بهره‌برداری شرکت فاضلاب تهران نیز با اشاره به اهمیت اجرایی شدن شبکه فاضلاب اظهار داشت: استفاده چندباره از آب در کشورهای کم‌آب اجتناب‌ناپذیر است. حتی در برخی کشورهای توسعه‌یافته که مشکلات کم‌آبی ندارند نیز از منابع آبی هفت یا هشت بار در کاربردهای مختلف استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به آثار اقتصادی تولید پساب از فاضلاب، گفت: هر یک درصد پیشرفت طرح فاضلاب تهران 10 هزار اشتغال غیرمستقیم در بخش‌های صنعت و کشاورزی ایجاد می‌کند.

مصرزاده با اشاره به امکان تولید برق از فاضلاب اظهار داشت: اکنون علاوه بر تولید پساب استاندارد در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب تهران، سالانه 70 هزار مگاوات برق در این واحدها تولید می‌شود.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.